Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nėščias „Toyota Prius“ su pliuso ženklu

Šiuo metu gaminama jau trečioji „Prius“ karta, kuri pamažu iš vieno automobilio modelio tampa nedidele šeima.
„Toyota Prius+“
„Toyota Prius Plus“ / Toyota corp.

Truputis istorijos

Pirmoji „Prius“ karta buvo gaminama 1997-2003 m. ir jų buvo parduoti 124 000 vnt.

Antros kartos „Prius“, gamintas 2003 – 2009 m. tapo dešimt kartų populiaresnis – pirkėjai įsigijo net 1,25 milijono.

Dabartinis, trečiosios kartos „Prius“ gaminamas dar tik trejus metus, tačiau populiarumu jau pralenkė abiejų kartų „Prius“ kartu sudėjus – jo parduota jau beveik 1,4 milijono.

Šiuo metu „Toyota“ koncernas kiekvieną mėnesį visame pasaulyje parduoda po 100 000 naujų „Prius“ modelių.

Iš vieno modelio išsivystė šeima

Iki šių metų pabaigos tikimasi, kad „Prius“ populiarumas dar labiau išaugs. Mat netrukus debiutuos dvi papildomos „Prius“ versijos: „Plug – in“ ir „Plus+“. Pirmasis – tai toks pat „Prius“ tik su iš elektros lizdo pakraunamais akumuliatoriais, o antrasis, tas, kurį man ir teko išbandyti, – išsipūtęs iki septynių vietų vienatūrio.

Išorė kasdieniška

„Prius“ visada pasižymėjo išskirtine išvaizda. Tai įsimintinas automobilis, kurio aerodinamiką apsprendė konstruktorių pastangos pagaminti kaip galima aptakesnį kėbulą.

Toyota corp./„Toyota Prius Plus“
Toyota corp./„Toyota Prius Plus“

Tuo tarpu „Prius“ su pliuso ženklu toks nėra. Taip, jis ko gero aerodinamiškiausias iš visų rinkoje parduodamų vienatūrių – jo oro pasipriešinimo koeficientas Cx tik 0,28. Tačiau iš tolo jį lengvai galima sumaišyti su „Verso“ modeliu – jis atrodo paprastai ir kasdieniškai. Tiesa, pagaminti įsimintinų ar netradicinių formų vienatūrį itin sunku – juose iš pat pradžių užprogramuota dėžutiška, bet talpi išvaizda, todėl ir atrodo „Prius+“ kaip besilaukiantis kūdikio begemotas.

„Prius+“ už paprastą „Prius“ yra 13,5 cm ilgesnis, 3 cm aukštesnis ir turi net 8 cm ilgesnę ratų bazę, todėl vietos tiek priekyje tiek gale – apstu. Kiek sudėtingiau, jeigu norėsite pervežti daugiau nei penkis keleivius. Ne tik sėdėti, bet ir patekti į trečią sėdynių eilę normaliai gali nebent vaikas. Suaugęs žmogus ten sėdi embriono poza.

Užtat nenaudojant trečios sėdynių eilės „Prius+“ bagažinės tūris siekia daugiau kaip 700 litrų!

Kitokios baterijos

Paprasto „Prius“ baterijos slepiasi automobilio bagažinėje. „Prius+“ bagažinė toje vietoje slepia papildomą sėdynių eilę. Baterijas teko perkelti į tarpą tarp priekinių sėdynių. Tam, kad jos ten tilptų, teko montuoti ličio – jonų baterijas, kurios užima mažiau vietos ir yra lengvesnės. Jos sveria tik 34 kg – aštuoniais kg mažiau nei naudojamos paprastame „Prius“ modelyje nikelio – metalo hidridų.

Toyota corp./„Toyota Prius Plus“
Toyota corp./„Toyota Prius Plus“

Deja, ličio – jonų akumuliatoriai turi ir trūkumų – jie kelis kartus brangesni. „Prius“ naudojami nikelio – metalo hidridų akumuliatorių baterija kainuoja maždaug 5200 litų. Tuo tarpu naujame vienatūryje esančios ličio – jonų baterijos – net 12 000 litų.

Tai atsispindi ir automobilio kainoje. Jeigu paprastas „Prius“ kainuoja nuo 95 820 litų, tai „Prius+“ kaina, kai rudenį jis atsiras prekybos salonuose, prasidės nuo 111 520 litų.

Domina būsimo „Prius Plug-in“ kaina? Prašom – jis kainuos apie 135 000 litų.

Kelyje elgiasi kaip mažesnysis brolis

Vienatūris, nepaisant gerokai padidėjusių išmatavimų, nedaug sunkesnis – jis sveria vos 125 kg daugiau už paprastą „Prius“. Dėl to kelyje jis elgiasi visai kaip paprastas hečbekas. Nei kėbulas labiau svyruoja, nei dinamika prastesnė.

Vienintelis pastebimas skirtumas nuo „Prius“ – gerokai garsiau dirbanti rekuperacijos sistema. Įjungus „B“ režimą, kurio metu automobilis intensyviau krauna akumuliatorius, pasinaudodamas variklio stabdymu, generatorius ima labai garsiai veikti. Paprastame „Prius“ hečbeke jis dirba tikrai tyliau. Tačiau tai ne esminis trūkumas. Tiesiog, kadangi automobilis pasižymi puikia garso izoliacija, šis garsas išsiskiria iš bendros salone tvyrančios tylos.

Konstruktoriai teigia, kad „Prius+“ modelio pakaba modernizuota ir jis kur kas geriau sugeria duobes. Nei vienas kolegų šio skirtumo nepastebėjo – ir hečbekas jas „virškina“ pernelyg nesikeikdamas. Galbūt „pliusas“ tapo komfortiškesnis, tačiau labai jau nepastebimai.

Toyota corp./„Toyota Prius Plus“
Toyota corp./„Toyota Prius Plus“

Techniniai „Toyota Prius+“ duomenys:

Vidaus degimo variklis: benzininis 4 cilindrų, 1,8 l, veikiantis Atkinsono ciklu;

Maksimali galia: 99 AG esant 5200 aps/min;

Maksimalus sukimo momentas: 142 Nm esant 4000 aps/min;

Elektros variklis: galia – 82 AG, sukimo momentas – 207 Nm;

Suminė galia: 136 AG;

Pavarų dėžė: bepakopė transmisija CVT;

Maksimalus greitis: 165 km/h;

Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h: per 11,3 sek.;

Toyota corp./„Toyota Prius Plus“
Toyota corp./„Toyota Prius Plus“

Kuro suvartojimas: vidutinis/mieste/užmiestyje: 4,1/3,8/4,2 l/100 km;

Degalų bako talpa: 45 l;

Ilgis/plotis/aukštis: 4615/1775/1575 mm;

Ratų bazė: 2780;

Bagažinės talpa: 232 – 1750 l;

Svoris: 1495 kg;

Kaina: nuo 111520 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?