„Nesenstanti klasika“: savaitgalį į Biržus suvažiuos tik muziejuose matomi automobiliai

Klasikinių automobilių muziejus po atviru dangumi: savaitgalį Biržuose 16-ą kartą vyks paroda „Nesenstanti klasika“.
Paroda „Nesenstanti Klasika“.
Paroda „Nesenstanti Klasika“. / Organizatorių nuotr.

Jeigu į išskirtinius ir išpuoselėtus šio amžiaus automobilius galima pasižvalgyti beveik kiekvieną vasaros savaitgalį skirtinguose Lietuvos kraštuose vykstančiuose automobilių mėgėjų susitikimuose ir festivaliuose, tai neįkainojami, didžiausią reikšmę automobilizmo istorijai turintys tarpukario modeliai dažniausiai matomi tik muziejuose, arba tūno paslėpti privačiose kolekcijose, neprieinamose plačiajai publikai. Tačiau kartą metuose jie išlenda iš garažų, ir važiuoja į lietuviškąjį „Concours d‘Elegance“ festivalį „Nesenstanti Klasika“ Biržuose, kuris vyks jau šį šeštadienį, rugpjūčio 5-osios popietę Biržų aeroklube.

Lyg važiuojantis muziejus

Jau šešiolika metų senovinių automobilių klubas „Klasika“ Biržuose organizuoja senovinių ir klasikinių automobilių suvažiavimą „Nesenstanti Klasika“, kuris per eilę metų tapo prestižine, viena iš labiausiai vertinamų parodų Baltijos šalyse, kuri sutraukia restauratorius ir kolekcionierius ne tik iš Lietuvos bei Baltijos, bet ir užsienio šalių. Dalyvių geografija šiemet itin plati: iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės ir Gruzijos suvažiuos beveik 120 įvairios istorinės technikos vienetų, tarp kurių beveik penktadalis bus šimtamečiai tarpukario automobiliai.

Seniausiu automobilių, 1912-aisais metais pagamintu „Minerva BB Tourer“ į renginį atvažiuos klubo „Klasika“ narys Albinas Monstavičius. Üllar Suvemaa iš Estijos atveždamas 1930-ųjų metų „Detroit Electric“ modelį parodys, kad šiandieninė automobilių rinkos elektrifikacija nėra jokia naujiena. Čia taip pat bus galima pamatyti ir tikrą, važiuojančią automobilių sporto legendą, 1931-ųjų „Bentley Speed 8“, vieną paskutinių lenktynininko ir mechaniko Walterio Bentley rankų kūrinių.

Biržų aerodromo pievelėje išsirikiuos iš viso 24 iki antrojo pasaulinio karo pagaminti ir į istoriją vienokiais ar kitokiais inžineriniais sprendimais įėję automobilių modeliai. Tiek, pat kiek iš viso 1934-aisiais metais buvo registruota visoje Biržų apskrityje.

Ryški Europietiškų ir Amerikietiškų klasikinių automobilių paletė
Šalia jų rikiuosis ir Europietiški klasikiniai automobiliai, pagaminti jau po karo, bet ne vėliau nei 1979-aisiais. Tarp jų – ir pirmasis vientiso kėbulo priekiniais ratais varomas automobilis pasaulyje „Citroen Traction Avant“, bus galima išvysti ir jo įpėdinius, vienus elegantiškiausių „Citroen DS“ modelius, sportiškus klasikinius „Porsche“ ar nemažą dalį prašmatnių „Mercedes-Benz“ istorijos.

Tokių europietiškų automobilių bus daugiau nei 30. Nors amerikietiškų automobilių bus dešimtimi mažiau, jų ekspozicija tikrai nebus kuklesnė, nes kolekcionieriai demonstruos JAV automobilių pramonės aukso amžių it paminklai atspindinčius kruizinius laivus keliams. Vyresni žmonės galės prisiminti savo jaunystę žvalgydamiesi po sovietinių automobilių ekspoziciją.

Renginyje bus galima pamatyti ir dviračių transporto priemonių istoriją. Beveik šimtmetį skaičiuojančiais motociklais važiuos Vokietijos vermachto kareivių uniformas dėvintys teatrinių renginių ir karo istorijos klubo „Wiking“ vyrai.

Biržų aeroklube šeštadienį, nuo 16-os iki 19.30 val. „Nesenstančios klasikos“ suvažiavimas dalyviams tęsis visą savaitgalį Sodeliškių dvare, o rugpjūčio 5-ąją, šeštadienį popiet, jie kolona išvažiuos į Biržus, kur 16-ą valandą išsirikiuos ant aeroklubo vejos tiek žiūrovų, tiek kompetentingos komisijos teismui. Į Biržų Aeroklubą nebus būtina važiuoti nuosavu automobiliu ar eiti pėsčiomis.

Nuotykių mėgėjus renginio metu vežios kas valandą iš Biržų autobusų stoties iki „Nesenstanti Klasika“ parodos kursuosiantis sovietinis LAZ 695 autobusas.

Žiūrovams automobiliai bus pristatinėjami ant scenos, o komisija vertins jų autentiškumą, restauracijos kokybę ir svarbą rinkdama net devynių nominacijų nugalėtojus. Bus apdovanoti seniausio, gražiausių ir geriausių senovinių, klasikinių bei sovietinių automobilininkų savininkai, bus įvertinti geriausi restauratoriai, o geriausiam iš geriausiųjų, kaip ir priklauso istorinės automobilinės elegancijos parodai, bus įteiktas didysis prizas (Grand Prix).

Prieš 8-ą valandą vakaro senoviniai, klasikiniai ir istoriniai automobiliai išvažiuos atgal į Sodeliškių dvaro sodybą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis