„Neste“ pradėjo degalų importą iš Suomijos, tačiau degalinėse kaina nesikeis

Trečiadienį vykusios spaudos konferencijos metu degalinių tinklo „Neste“ vykdomasis direktorius Matti Lievonenas pristatė įmonės strategiją Baltijos šalyse ir papasakojo apie investicijas į ekologiškesnes degalų rūšis. Pagrindinė ir lietuviams aktualiausia naujiena – degalų importas iš Suomijos.
„Neste“ benzovežis
„Neste“ benzovežis

„Neste“ 2014-ųjų spalį pradėjo iš Suomijos importuoti naujos kartos dyzeliną „Pro Diesel“, o šių metų pradžioje – visus degalus, išskyrus A98 markės benziną. Spaudos konferencijoje žurnalistai juokais užsiminė, kad „ORLEN Lietuva“ įmonės vadovai vargu ar yra patenkinti tokiu sprendimu, tačiau „Neste“ atstovai pateikė savo viziją.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Neste“ direktorius Matti Lievonenas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Neste“ direktorius Matti Lievonenas

M. Lievoneno teigimu, nuo šiol „Neste“ produktai bus žymimi „Made in Finland“ – tai reikš suomišką kokybę. Jis juokavo, kad turint tokį šūkį, importuoti degalus ne iš Suomijos tampa neįmanoma. Juolab kad pagrindinis įmonės akcininkas yra Suomijos vyriausybė – jai priklauso 50,1 proc. akcijų paketas.

Prasidėjęs degalų importas iš Suomijos, „Neste“ vadovų teigimu, mažmeninės degalų kainos neįtakos. Lietuvos atstovybės „Neste Lietuva“ direktorius Ringaudas Steikūnas teigė, kad vartotojams naudos bus, nors ją pajausti iškart ir sudėtinga.

„Konkurencija yra geras dalykas. Jeigu ji didėja, vartotojai iš to tik išlošia“, - sakė R. Steikūnas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Neste Lietuva“ direktorius Ringaudas Steikūnas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Neste Lietuva“ direktorius Ringaudas Steikūnas

Prioritetas – biodyzelinas 

„Neste“ direktorius džiaugėsi, kad Baltijos šalyse šis degalinių tinklas – vienas lyderių. Latvijoje ir Estijoje „Neste“ konkuruoja dėl pirmos vietos pagal pardavimus, Lietuvoje užima stabilią trečią ir pirmą – tarp automatinių degalinių.

„Lietuvos ekonomika yra sveika, BVP čia kasmet auga 2-3 procentais, kai Suomijoje mes kalbame tik apie 0-1 proc. augimą“, - kalbėjo suomis.

15-oje valstybių veikiančios įmonės vadovas neslėpė, kad „Neste“ prioritetas – degalai iš perdirbtų medžiagų, pavyzdžiui, biodyzelinas. 2014-aisiais biodyzelino paklausa visame pasaulyje siekia 27 mln. tonų, o 2020-aisiais, pasak M. Lievoneno, turėtų siekti 41 mln. tonų, tad investicijos į šią sritį turėtų atsipirkti.

„Biodyzelinas yra geras produktas. Ragauti jo nerekomenduočiau, vis tik čia degalai, tačiau kvapas ir spalva – normalūs. Jis švaresnis nei įprastas dyzelinas, dega geriau ir išmeta mažiau emisijų“, - vardijo „Neste“ vadovas.

„Pro diesel“ populiarumas auga

Praėjusių metų rudenį „Neste“ pristatė visiškai naujus dyzelinius degalus, kuriuos pavadino „Neste Pro Diesel“. Tai yra naujos kartos degalai, neturintys analogų visame pasaulyje. Kaip aiškino „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys, „Pro Diesel“ degalus teisinga vadinti visiškai nauja rūšimi, o ne paprastu dyzeliu, į kurį įpiltas jo savybes gerinantis priedas.

„Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys
„Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys

Šie degalai, pasak gamintojo atstovų, iki 5 proc. sumažina degalų sąnaudas, padidina variklio galingumą, o sudėtyje turi 15 proc. biodyzelino. 

A. Miežys džiaugėsi, kad naujųjų degalų populiarumas pateisino lūkesčius – „Pro Diesel“ kol kas įmanoma nusipirkti tik Suomijoje ir Lietuvoje. Mūsų šalyje nuo „Pro Diesel“ kaina yra keturiais euro centais didesnė nei įprasto dyzelino, tačiau jo pardavimai siekia apie 10 proc. visų dyzelino pardavimų privatiems klientams ir šis skaičius po truputį didėja. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų