Temą siūlykite gazas@15min.lt
„Vieną vakarą likau nemaloniai nustebusi – vakare su vyru grįždami į namus pastebėjome, kad viena iš automobilių stovėjimo aikštelių, esančių šalia Pietario g. 5 namo staiga tapo mokama (Žalioji zona). Kaip taip įmanoma? Trejus metus gyvenu čia ir visą laiką ta automobilių stovėjimo aikštelė buvo ta vieta, kur dar galėdavai rasti vietą automobiliui.
Suprantu, kad mieste intensyvus eismas, reikia kartais kažkur palikti automobilį, bet kur palikti automobilį patiems gyventojams? Važiuoti gilyn į kiemus ir melstis, kad kažkur rasi laisvą vietą? Jau ir taip V.Pietario gatvės kitoje kelio pusėje perpus sumažino mašinų stovėjimo aikštelę – dabar ten yra ir autobusų stotelė. Negaliu atsisakyti automobilio, taip pat nenoriu kažkur kitur persikelti gyventi – man čia gera. Tik būtų įdomu sužinoti pagal kokius kriterijus yra perbraižomos stovėjimo aikštelių ribos.
Vilniaus savivaldybės puslapyje buvo rašyta, kad prasiplėtus riboms Žaliąja zona tampa Antakalnio dalis aplink Sapiegų parką ir tam iš dalies pritarė gyventojai. Priešingai nei pas mus – čia niekas nieko neklausė, jau girdėjau pasipiktinusių kaimynų skundus“, – rašė skaitytoja.
Apmokestinimas numatytas dar metų pradžioje
Kaip aiškina „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė, bendro naudojimo automobilių stovėjimo vietose, taip pat ir aikštelėse vietinė rinkliava įvedama pagal naujausią, miesto Tarybos dar praėjusiais metais patvirtintą sprendimą.
„Jame buvo nurodyta, jog numatytos teritorijos bus apmokestinamos palaipsniui. Minėta V.Pietario teritorija į vietinės rinkliavos zonas buvo įtraukta nuo šių metų sausio ir yra priskiriama žaliajai rinkliavos zonai. Su rinkliavos zonomis visuomet galima susipažinti čia“, – teigia M.Bielinytė.
Kaip matoma apmokestinamų Vilniaus zonų stebėjimo sistemoje pateikiamame vaizde – vieta, apie kurią kalbama (pažymėta raudonu tašku), patenka į žaliąją zoną.
Kaip teigia, M.Bielinytė, vietinės rinkliavos įvedimu siekiama sureguliuoti automobilių srautus, netvarkingą jų statymą, mažinti triukšmo lygį mieste, oro taršą, asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus.
„Pats įvedimas vykdomas etapiškai, o apie mokamą stovėjimą vairuotojai informuojami kelio ženklais, nurodančiais kokiomis dienomis ir valandomis reikia mokėti už stovėjimą – prašome vairuotojų atidumo ir juos stebėti“, – teigia specialistė.
Gyventojai buvo įspėti
Jos teigimu, prieš įvedant mokamą stovėjimą gyventojai būna įspėjami, ir ne kartą.
„Prieš įvedant mokamą stovėjimą automobilių stovėjimo kontrolės darbuotojai vairuotojams dalina informacinius pranešimus, kuriuose pateikiama tvarka, kaip galima įsigyti gyventojo leidimą, kokios kitos rinkliavos taisyklės ir lengvatos galioja. Informaciniai pranešimai buvo dalinami ir minėtoje V.Pietario teritorijoje spalio 8 dieną, pakartotinai planuojama juos dalinti ir kitą savaitę.
Kai teritorijos yra ne naujai apmokestinamos, o jose vyksta tam tikri rinkliavos pakeitimai (pavyzdžiui, keičiama rinkliavos zonos kategorija, jos galiojimo laikas ar kt.), informacija apie pokyčius tokiais atvejais siunčiama ir el. paštu – tiems gyventojams, kurie jau būna įsigiję gyventojo leidimą ir nurodę savo el. pašto adresą.
Gyventojams rekomenduojame pasirūpinti gyventojo leidimu, su kuriuo jie gali parkuoti automobilį mokamose automobilių stovėjimo vietose šalia gyvenamosios vietos. Prašymą dėl gyventojo leidimo išdavimo galima pateikti čia ir atlikus identifikaciją portale. Taip pat gyventojo leidimą galima įsigyti Klientų aptarnavimo centruose“, – pasakojo M.Bielinytė.
Žaliojoje zonoje gyvenančiam asmeniui už leidimą metus statyti automobilį reiks mokėti 7,2 eur. Pavyzdžiui, geltonojoje zonoje gyvenantis asmuo už leidimą moka 14 eur. Raudonojoje – 22 eur. O brangiausioje, melynojoje, gyventojai moka 43 eur. per metus.
Primenama, kad gyventojo leidimą gali gauti asmenys deklaravę gyvenamąją vietą gyvenamojoje arba poilsio paskirties iki 2017 m. gruodžio 31 d. įregistruotoje patalpoje, patenkančioje į apmokestintas rinkliavų zonas bei turintys galiojantį vairuotojo pažymėjimą.