„Jie negalvoja, kad žiema prasidėjo ir reikia atitinkamai elgtis. Kelininkai būna pasiruošę iš anksto, o vairuotojai turi prisitaikyti. Mes pastoviai stebime orų prognozę, apie įvairius slidžius ruožus praneša policija, viešojo transporto vairuotojai ir dar daug įstaigų“, – sakė A.Vilūnas.
Jis teigė, kad „Grinda“ sandėliuose turi sukaupusi visam sezonui reikalingą smėlio ir druskos mišinį, o grynos druskos turi tiek, kiek užtektų daugiau nei pusei sezono, o jo eigoje perka papildomai.
Trys dideli sandėliai Eigulių, Justiniškių ir Geologų gatvėse leidžia tą daryti. Įmonės vadovas užsiminė, kad svarstoma ir apie ketvirto sandėlio statymą Naujojoje Vilnioje – taip miestas būtų tvarkomas dar efektyviau.
„Yra didžiulis skirtumas tarp šiaurinės, pietinės ir centrinės miesto dalių. Miestas padalintas į 46 maršrutus. Tik dėl atstumo kažkurios miesto gatvės gali būti pradedamos barstyti pusvalandžiu vėliau, tačiau technika į visas jas išvažiuoja vienu metu“, – kalbėjo Vilniaus kelininkų vadovas.
Geriausia druską ant kelio išpilti tik pradedant snigti – tada sniegas nelimpa prie asfalto ir nesusiformuoja ledo pluta. Pagal tai galima spręsti, ar kelininkai darbą atliko laiku – jeigu ledas nesusiformavo, pabarstyta buvo laiku.
A.Vilūnas pridūrė, kad sausas sniegas valomas itin retai. Visų pirma, kol sninga, jo valyti neverta, o antra – nebarstant kelio druska ir tik valant sniegą, gatvės greitai susiaurėtų.
Pagrindiniai kelininkų ginklai prieš sniegą – druska ir druskos bei smėlio mišinys. Druskos tirpalu barstomos pagrindinės, greito eismo gatvės, sausa druska dažniausiai naudojama senamiestyje, o druskos ir smėlio mišinys – antraeiliuose keliuose.
Pastarasis mišinys taip pat naudojamas įkalnėse ir nuokalnėse, kadangi druskos tirpalas gali nutekėti, o smėlis pasilieka ant asfalto.
Didžiausia druskos bėda – jų poveikis metalui ir neveiksnumas prie žemų temperatūrų. A.Vilūnas sakė, kad esant žemai temperatūrai, į druską (natrio chloridą) dedamas brangus priedas – kalcio chloridas. Egzistuoja ir mišiniai, nedarantys neigiamo poveikio automobiliams, tačiau jų kaina yra gerokai didesnė nei druskos.