Prie statomų objektų įsikūrę gyventojai dažnai pastebi, kad iš vykdomų darbų vietų išvažiuojančių transporto priemonių ratai būna nenuvalyti ir teršia kelią, iš birias medžiagas vežančių transporto priemonių kėbulo krovinys byra ant kelio ir iš po ratų iššokantys akmenys, skalda ir kitos kietosios medžiagos apgadina kitas transporto priemones, taip gruntu užterštas asfaltas palijus neatitinka sukibimo reikalavimo, tampa slidus.
„Iš statybos aikštelių pajudančios transporto priemonės į kelią turėtų išvažiuoti švariais ratais, o vežamas krovinys, pavyzdžiui, smėlis ar skalda neturėtų byrėti ir sudaryti pavojingų vairavimo sąlygų iš paskos važiuojantiems. Bet kokios vežamos statybinės medžiagos transporto priemonėje turi būti sudėtos, o, prireikus – pritvirtintos ir uždengtos taip, kad nekristų, neterštų kelio ir aplinkos ir nekeltų pavojaus žmonėms ar materialinėms vertybėms, negadintų kelio įrenginių ir techninių eismo reguliavimo priemonių“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos vyriausiasis specialistas Vytautas Juškevičius.
Pasak pareigūno, Administracinių nusižengimų kodekse nustatyta administracinė atsakomybė nuo 300 iki 560 Eur už automobilių kelio dangos užteršimą.
Siekdamos neteršti kelio dangos, įmonėms rekomenduotina aprūpinti savo vairuotojus papildoma įranga, pavyzdžiui, tentu ar tinklu, kad vairuotojas galėtų krovinį uždengti, taip pat transporto priemonėje visuomet turėtų būti šluota, kad nuo transporto priemonės vairuotojas galėtų nusivalyti krovinio likučius. Statybvietėse turėtų būtį aikštelė ar vieta, kurioje transporto priemonės ratai pagal poreikį galėtų būti nuplaunami, kad į viešą kelią papultų tik švarios transporto priemonės.
„Iš statybviečių išvažiuojančių transporto priemonių vairuotojai turėtų elgtis atsakingai ir jei jau taip nutiko, kad kelio danga išpurvinta iš statybvietės ant ratų prilipusiu gruntu ar iš transporto byrančiomis statybinėmis medžiagomis, vairuotojas ar statybas vykdanti įmonė turėtų sutvarkyti, kad purvina kelio danga nekeltų pavojaus kitų eismo dalyvių saugumui“, – sako V.Juškevičius.
Paskui iš statybvietės išvažiavusią transporto priemonę važiuodami vairuotojai turėtų laikytis saugaus atstumo, kad byrantis krovinys neapgadintų iš paskos važiuojančio automobilio. O pastebėję galimą pažeidimą, apie jį turėtų pranešti policijai, LTSA, kelio savininkui ar kelią prižiūrinčiai įmonei. Būtų gerai, kad galimus pažeidimus piliečiai fiksuotų vaizdo įrašymo įranga.