Nežymėto policijos automobilio konkursas: „Audi A6“ konkurentai neturėjo jokių šansų

Lietuvos policija šią savaitę visuomenei pristatė naujausią savo pirkinį – juodos spalvos galingą „Audi A6“ automobilį, kuris bus naudojamas greičio mėgėjų tramdymui. Kaip ir reikėjo tikėtis, toks išskirtinis pirkinys sulaukė dalies žmonių neigiamos reakcijos – neva per brangus. 272 AG turinti nežymėta nauja „Audi A6 quattro“ kainavo 48 tūkst. eurų. Greičio matavimo ir fiksavimo įranga policijos biudžetą papildomai patuštino 35 tūkstančiais eurų.
Nežymėtas „Audi A6 quattro”  policijos automobilis
Nežymėtas „Audi A6 quattro” policijos automobilis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Per brangus, kam tokio reikia, galima buvo nupirkti daugiau pigesnių“, – tokios ir panašios replikos pasipylė socialiniuose tinkluose. Tačiau apie viską iš pradžių.

VIDEO: Lietuvos kelių policijos tarnyba pristatė naują nežymėtą „Audi A6“

Devyni pretendentai

Policijos atstovai 15min redakcijai atsiuntė naujo planuoto pirkti nežymėto policijos automobilio reikalavimų sąrašą – koks tai turėjo būti automobilis, kokių techninių specifikacijų transporto priemonės norėjo pareigūnai ir pan. Iš viso sąraše 47 punktai, į kuriuos atsižvelgę automobilių pardavėjai siūlė savo prekes.

Tiesa, tik trys reprezentaciniai automobiliai atitiko konkurso keliamas sąlygas. Be „Audi A6“, tai du BMW modeliai: BMW 640xd ir BMW 740xd. Kaip įsivaizduojate pareigūnus su nežymėtu „septintuku“? Juo labiau, kad BMW 640xd ir BMW 740xd priklauso dar aukštesnei – F – reprezentacinių automobilių klasei.

Segmentas E2

Tiesa, du reprezentaciniai automobiliai atitiko konkurso keliamas sąlygas. Vienas jų „BMW 740xD“. Kaip įsivaizduojate pareigūnus su nežymėtu „septintuku“?

Pirmieji reikalavimai labai konkretūs, dėl kurių atsisijoja didelė dalis negalinčių dalyvauti automobilių. Pirmasis punktas skelbia, kad automobilis turi būti naujas – pagamintas ne anksčiau 2016 metų. Antrasis punktas sako, kad nežymėta transporto priemonė turi būti ne mažesnio kaip E2 – „prestižiniai dideli automobiliai“ segmento – pagal Autotyrimų klasifikaciją.

Tačiau kitų reikalavimų sąrašas toks, kad juos iš tos pačios E2 klasės atitinka vos vienas pretendentas.

Gamintojo nuotr./BMW 7 serija
Gamintojo nuotr./BMW 7 serija

„Prestižinių didelių automobilių“ klasei priskiriami šie ratuočiai – „Audi A6“ ir „Audi A7“, penktos serijos BMW, „Mercedes-Benz E“ arba CLS klasės, „Lexus GS“, „Cadillac CTS“, „Jaguar XF“ ir „Volvo S90“ arba universalas V90.

Taigi atmetimo būdu iš šio sąrašo išbraukime vieną po kito automobilius, kurie neatitinka iškeltų techninių reikalavimų.

„Lexus GS“ ir „Cadillac CTS“ iš šio sąrašo iškrenta pirmieji, kadangi nei „Lexus“, nei „Cadillac“ negamina dyzelinu varomų sedanų, o vienas iš policijos reikalavimų yra būtent šiais degalais varoma transporto priemonė.

Lexus GS-350
Lexus GS-350

Remiantis 9-uoju policijos reikalavimu, pretendentų sąrašą privalo palikti „Volvo“ – policijai reikia automobilio, kurio galia yra didesnė kaip 200 kW. Galingiausias „Volvo“ siūlomas dyzelinis variklis, montuojamas į S90 pasiekia tik 173 kilovatų galią. V90 atkrenta taip pat dėl galios trūkumo ir dėl to, kad policijai reikia sedano, o ne universalo.

Gedimino Žilinsko nuotr./„Volvo S90“
Gedimino Žilinsko nuotr./„Volvo S90“

Galios reikalavimų neatitinka ir „Mercedes-Benz“ – galingiausias siūlomas dyzelinis E klasės motoras generuoja 150 kW, o CLS – 185 kW. Iki dalyvavimo konkurse „Mercedes-Benz“ trūko visai nedaug.

Egidijaus Babelio nuotr./Lietuvos „Metų automobilio 2017“ konkurso „Top7“ bandymai
Egidijaus Babelio nuotr./Lietuvos „Metų automobilio 2017“ konkurso „Top7“ bandymai

„Jaguar XF“ atitinka pareigūnų iškeltą galios reikalavimą – galingiausias dyzelinis XF yra komplektuojamas su trijų litrų dyzelinių motoru, generuojančiu stulbinančią 221 kW galia ir net 700 Nm sukimo momentą. Tačiau... britiškas konkurso dalyvis pareigūnams yra per lėtas.

Galingiausiu dyzeliniu varikliu aprūpintas XF 0-100 km/val sprintą įveikia per 6,2 sekundes, o policijos norimas automobilis turi būti pajėgus įsibėgėti iki 100 km/val ne lėčiau kaip per 5,5 s.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Jaguar XF“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Jaguar XF“

„Audi A7“ iš konkurso taip pat iškrenta dėl dinamikos trūkumo. A7 su 200 kW išvystančiu varikliu 0-100 km/val sprintą įveikia per 5,7 sekundes, o kaip minėjome, tai yra dviem dešimtosiomis sekundės dalimis daugiau už policijos nustatytą ribą.

Taigi lieka tik du pretendentai (iš E2 automobilių klasės) – „Audi A6“ ir penktos serijos BMW. Tačiau bavarų kūrinys policijai taip pat negali tikti dėl šiek tiek per silpno variklio – 530xd išvysto 195 kilovatus.

Rinkosi iš BMW ir „Audi“

Grįžkime prie techninių reikalavimų automobiliui ir prie antrojo punkto – „Automobilis turi būti ne mažesnis kaip E2 („Prestižiniai dideli automobiliai“ pagal Autotyrimus“). Tai reiškia, kad konkurse gali dalyvauti ir itin prabangūs, reprezentaciniai modeliai, kurie yra aukštesnės nei E2 klasės.

Vadinasi, policijai siūlymus nežymėtam automobiliui galėjo teikti kad ir „Porsche“, siūlydama „Panamera 4S Diesel“, jeigu tik modelis atitiktų reikalavimus. Tiesa, šis modelis konkurse nebūtų galėjęs dalyvauti tik dėl to, kad vartoja šiek tiek daugiau nei 6 litrus dyzelino šimtui kilometrų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nežymėtas „Audi A6 quattro”  policijos automobilis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nežymėtas „Audi A6 quattro” policijos automobilis

Na, o reprezentaciniai modeliai (dar aukštesnės - F klasės), kurie atitiko policijos sudarytą reikalavimų sąrašą ir galėjo dalyvauti konkurse – BMW 740xd ir 640 xd, tačiau jie kainuoja bene dvigubai daugiau nei „Audi A6“.

Kodėl būtinai prestižinės klasės automobilis?

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vytautas Grašys
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vytautas Grašys

Iš tikro, panagrinėjus daugelio automobilių technines specifikacijas ir siūlomas kainas darosi aišku, kad „Audi A6“ yra ganėtinai racionalus pasirinkimas.

Verta prisiminti dar ir tai, kad pristatydamas automobilį Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys tvirtino, jog vienas iš svarbesnių kriterijų buvo automobilio saugumas ir galingumas.

Konkursą laimėjęs „Audi A6“ tikrai atitinka galingumo kriterijų. Na, kad automobilis būtų saugus, reikėjo šiek tiek sumokėti, kadangi „Audi pre-sense“ saugos sistema kainuoja kelis tūkstančius eurų. Ko gero, į žemesnės ir tuo pačiu pigesnės klasės automobilius nebuvo žvalgomasi dėl to, kad retas galėtų pasiūlyti dyzelinį variklį su 200 kW galia.

Tai patvirtino ir Lietuvos policijos komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis. Jis teigia, kad tik pastarajame E2 segmente yra tokie automobiliai, kurie atitinka policijos keliamus reikalavimus.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ramūnas Matonis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ramūnas Matonis

Jis taip pat paantrino LKPT viršininkui ir pridėjo, kad didelio automobilio norėta dar ir dėl to, nes pareigūnai jame praleis visą darbo dieną. O darbo vieta turi būti erdvi ir patogi.

Pasirinkimas susijęs ir su anksčiau išsakytomis policijos vadovo Lino Pernavo mintimis, kuris teigė, kad įgyvendinami pokyčiai policijoje lemia, kad mažėja policijos pastatų skaičius. Anot jo, netolimoje ateityje pareigūnai labai daug darbo valandų praleis automobiliuose, tad policijos įsipareigojimas savo darbuotojams – nupirkti kuo erdvesnius ir patogesnius tarnybinius automobilius.

Beje, iškeltų techninių reikalavimų automobilį policijai pavyko nupirkti ganėtinai pigiai. Vytautas Grašys teigė, kad už naują pirkinį sumokėta 48 tūkst. eurų, be greičio matavimo ir automobilių fiksavimo įrangos. „Audi“ automobilių importuotojas „Moller auto“ savo tinklalapyje nurodo, kad už „Audi A6“ su tokiu pačiu varikliu yra prašoma nuo 56 660 eurų (su PVM). Akivaizdu – policijai buvo pritaikyta solidi nuolaida.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis