Nida – be automobilių: transporto priemones norima iškelti už miesto

Neringos valdžios vizija išskirtinį Lietuvos kurortą Kuršių nerijoje palikti be automobilių pamažu ima pildytis. Jau numatyta, kur galėtų atsirasti didžiulė aikštelė atvykėlių transportui. Norint, kad tai būtų įgyvendinta, reikia tik gyventojų pritarimo.
Parnidžio kopa
Parnidžio kopa / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Mūsų svajonėse Nida – visai be automobilių. Reikia kalbėti su vietos žmonėmis, ar jie tam pritartų“, – sumanymą pristatė Neringos meras Darius Jasaitis.

Kitų metų pradžioje ketinama parengti techninį projektą vienintelei didžiajai automobilių statymo aikštelei, valdomai savivaldybės. Aikštelei numatyta vieta – Taikos gatvėje.

Neringos savivaldybės nuotr./Automobilių aikštelės Nidoje, Taikos gatvėje, vizualizacija
Neringos savivaldybės nuotr./Automobilių aikštelės Nidoje, Taikos gatvėje, vizualizacija

„Svajojame, kad ji bus dviejų lygių, o viršuje – saulės baterijų parkas. Pagal mūsų sumanymą, aikštelėje tilptų maždaug 750 lengvųjų automobilių ir per dvidešimt autobusų. Šiems būtų labai patogu, nes įsukimas numatytas prie Saulės laikrodžio“, – planus dėstė kurorto meras. Tačiau tam dar reikia vietos bendruomenės palaikymo.

Suprasti akimirksniu

  • Nidoje parkavimosi zonos suskirstytos pagal spalvas.
  • Žalioji zona, aikštelė Taikos gatvėje, 1 val. kaina – 1,5 euro, paros – 3 eurai.
  • Raudonoji zona, į kurią patenka ir Nidos prieplauka, 1 val. atsieis 2 eurus.
  • Geltonoji zona, aikštelės Pamario gatvėje, 1 val. – 1,5 euro.

Neringai Seime atstovaujantis neringiškis Andrius Bagdonas 15min teigė, kad idėja Nidą atverti tik pėstiesiems, dviratininkams ar paspirtukininkams sklando jau seniai. Diskusijos esą intensyviai vyksta nuo 2015-ųjų. Tada svarstyta, kad pakaktų ir vieno lygio aikštelės.

Anot jo, Nida galėtų priimti automobilius tik porai valandų: įvažiuoti į miestą, išsikrauti prie viešbučio ar nuomojamų apartamentų daiktus. „Gal ir yra žmonių, kurie turi prabangų automobilį ir nori juo puikuotis. Tai tiesiog galėtų būti taikomas 5 eurų už valandą mokestis. Kodėl gi ne? O visi kiti, įvažiavę į kurortą, galėtų jame būti porą valandų. Tiek turi pakakti daiktus sunešioti“, – svarstė politikas.

Anot jo, praėjusiais metais, kai buvo remontuojama Taikos gatvė, automobilių statymo problema Nidoje buvo itin aktuali. Automobilius leista statyti netgi Naglių gatvėje, kur daug metų to nebuvo galima daryti.

Automobilių srautų nepavyksta suvaldyti net ir smarkiai padidinus vadinamąjį ekologinį mokestį, kurį reikia mokėti įvažiuojant į Neringą automobiliu.

Vasaros metu jis siekia 30 eurų. Nuo šios vasaros pabrango keltų bilietų kainos. Bilietas lengvajam automobiliui pabrango nuo 13 iki 18,3 euro.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis