„Nikola One“, skirtas prekių gabenimui dideliais atstumais, pasak jo kūrėjų, galės vienu bako papildymu įveikti 1200 – 1900 km. Variklio galia >1000 AG, o sukimo momentas – 2700 Nm.
Jei šie teiginiai teisingi, galia bus beveik dvigubai didesnė už dyzeliu varomų balninių vilkikų.
Variklis elektrą ima iš didelio tankio ličio baterijų, kurias važiuojant krauna vandenilio kuro elementai. Žinoma, dabar tokio aparato perspektyvas temdo aštrus vandenilio papildymo stotelių trūkumas, tad kompanija „Nikola“, kuri, kaip ir „Tesla“, pavadinta serbų kilmės amerikiečio mokslininko ir išradėjo Nikola Tesla garbei – irgi konstruos 364 vandenilio papildymo stotelių tinklą „visose JAV ir Kanadoje“ jau nuo 2018 m.
Kuro kaina bus įtraukta į vilkiko lizingą, taip pat aptarnavimas ir garantija, nors nė žodžiu neužsiminta, kiek tas lizingas kainuos. Kol kas NMC sako priėmusi rezervacijas bendrai „beveik trijų milijardų dolerių sumai“.
Gruodžio 1 d. pristatyme, vykusiame Solt Leik Sityje (Jutos valstija), „Nikola“ įkūrėjas ir vykdantysis direktorius Trevoras Miltonas apibūdino „Nikola One“ kaip „pažangiausią kada nors sukurtą balninį vilkiką“. Iš jo inovacijų paminėtinas išmanusis prietaisų skydelis, kuris, jo teigimu, galės padėti vairuotojams pasirinkti efektyviausią kelią. Milžiniškoje automobilio kabinoje bus viena arba dvi lovos, 40 colių išlenktas 4K TV su Apple TV, Wi-Fi, ir 4G LTE ryšys, bei šaldytuvas, šaldiklis ir mikrobangų krosnelė.
Pirmuosius maždaug 5000 vilkikų pagamins vilkikų gamybos gigantas „Fitzgerald“, bet Miltonas tikisi iki 2017 metų vidurio išspręsti klausimus dėl jo planuojamos „pasaulinės klasės pažangios gamyklos“ vietos. Jo planai, be viso kito, per metus pagaminti iki 50 000 vilkikų per metus – neįtikėtinai ambicingi.
„Nikola“ konkuruos su „Tesla“, nes Elonas Muskas rugpjūtį paskelbė antrajame „pagrindinio plano“ tinklaraštyje, kad jo firma taip pat gamins vilkikus. Jis parašė trumpą pastraipą, iš kurios galima daryti išvadą, kad jis paskelbs apie „Tesla“ vilkiką kitais metais.
Per kelis pastaruosius metus išbandėme kelis pirmuosius vandenilio kuro elementus naudojančius automobilius – Toyota Mirai ir Riversample Rasa – ir jie pasirodė visai gerai, nors vis dar gerokai per anksti, turint omenį neišvystytą vandenilio papildymo infrastruktūrą.