„Nissan“ pagrįstai galima vadinti visame pasaulyje išplitusios krosoverių mados atradėjų – 2007-aisiais pristatytas „Qashqai“ ne tik sukūrė naują segmentą, bet ir tapo pirmo ryškumo žvaigžde automobilių industrijoje. Vėliau atėjo eilė mažesniam krosoveriui „Juke“, dar po metų – prabangesniam „Murano“, vėliau – ir „X-Trail“.
Net ir turėdamas stipriausią krosoverių gamą bei galingiausią pasaulyje B segmentą („Micra“, „Note“ ir „Juke“), „Nissan“ kai ko trūko. C segmento hečbeko: „Volkswagen Golf“, „Peugeot 308“, „Toyota Auris“, „Opel Astra“ ir kitų populiariausių Europoje automobilių konkurento.
Šiemet išaušo ta diena, kai „Nissan“ pranešė: „Šokame į liūtų narvą“. „Pulsar“ pavadintas hečbekas – naujovė „Nissan“ gamoje. Ko jis vertas, keliavome įsitikinti į Švedijos sostinę Stokholmą.
Dizainas kurtas Europoje
„Pulsar“ išorėje galima rasti daugybę taip pat šiemet pristatytų „X-Trail“ ir „Qashqai“ bruožų – tiek priekinės, tiek užpakalinės automobilių dalys turi nemažai panašumų. Žibintai, grotelės, bumerango formos LED šviesos, kėbulo forma – šie dalykai atspindi naująjį „Nissan“ identitetą.
Sėdėjęs „Qashqai“ ir kituose naujesniuose „Nissan“ modeliuose, žmogus ir įsėdęs į „Pulsar“ lengvai pasakys, kad čia – tikrai ne opelis. Dalis detalių tokios pat, dalis – panašios į matytas kituose „Nissan“, o visas funkcijas suprasti ne sunkiau nei parduotuvėje nusipirkti pakelį kramtomos gumos. Taip, čia tikrai ne po tris mygtukus kiekvienai funkcijai turintis „Opel“ ir ne protu nesuvokiamas, tačiau širdimi paaiškinamas „Citroen“.
„Nissan“ sako, kad „Pulsar“ dizainas buvo kurtas Europos padalinyje – juk automobilis skirtas būtent šiam žemynui. Tačiau europiečiai labai daug darbo neturėjo – vis tik labai daug detalių pasiskolinta iš ankstesnių „Nissan“ modelių.
Gaminti vienodus automobilius nėra blogai – sutaupoma pinigų, o vartotojai lengviau atpažįsta prekės ženklą. Pažiūrėkite į „Audi“, jie vienodas visų klasių mašinas daro jau dvidešimt metų, ir jos vis tiek yra patrauklios, perkamos ir geidžiamos.
Švedijos žvyrkeliai
Žinojot, kad Švedijoje žvyrkelių yra ne mažiau nei Lietuvoje? Norint tokį rasti, tereikia nusukti nuo greitkelio ir pavažiuoti kilometrą kitą, kol po poros nusukimų nuo pagrindinio kelio atsivers WRC etapo verti keliai. O juose bandyti automobilius smagiausia – čia puikiai atsiskleidžia ne tik pakabos sugebėjimas „sugerti“ duobes, bet ir mašinos elgesys posūkiuose. Ir čia „Pulsar“ pasirodo puikiai.
Ne paslaptis, kad „Nissan Pulsar“ yra artimas „Renault Megane“ giminaitis – nemažai pakabos detalių abiejuose modeliuose yra vienodos. Vis tik „Renault-Nissan“ aljansas pagal pagaminamų automobilių kiekį yra ketvirtas pagal dydį pasaulyje, po „Toyota“, „Volkswagen“ ir „General Motors“. Tačiau važiavimo savybėmis „Pulsar“ lenkia jau senuką „Megane“, kuris savo pusbrolį prisivyti turėtų po atnaujinimo 2015-aisiais.
„Pulsar“ yra klusnus automobilis. Visiškai išjungti stabilumo kontrolės nepavyksta, ji kartais įsikiša į vairuotojo veiksmus, tačiau „Pulsar“ tarsi ištreniruotas šuo klauso visų vairuotojo komandų. Vairas kairėn – mašina suka kairėn, vairas dešinėn – į dešinę. „Understeerą“, arba per mažą pasukamumą (kai slysta priekiniai ratai), pajusti sunku. „Oversteerą“ (per didelį pasukamumą, kai slysta užpakaliniai ratai) išprovokuoti ne ką paprasčiau.
Į „Nissan“ hečbeką nėra montuojami galingi varikliai. Šią dieną reiktų apsieiti su 1,5 l darbinio tūrio 110 AG išvystančiu dyzeliu bei 1,2 l 115 AG benzininiu su turbina. Nuobodoka? Taip. Tačiau degalų sąnaudos džiugina? Labai. Ar bus geriau? Žinoma – kitąmet „Pulsar“ bus komplektuojamas su 1,6 l darbinio tūrio, 190 AG išvystančiu varikliu, kurį dar galime rasti „Nissan Juke Nismo“ bei „Renault Clio RS“. O tai bus labai smagus automobilis.
Tik penkios durys
„Trijų durų hečbeko nebus, universalo irgi, sedano taip pat. Niekas jų neperka“, – sakė „Nissan“ atstovai pristatymo metu. Tik penkių durų hečbekas – dauguma C segmento hečbekų nuperkama būtent tokio kėbulo tipo.
Nepaisant to, „Nissan“ pasistengė sutalpinti kuo daugiau universalo savybių į hečbeko kėbulą. Viena jų – erdvė. Bagažinės tūris – 385 litrai, kai automobilyje yra atsarginis ratas. Ant „Pulsar“ galinės sėdynės vietos tiek, kad ten įsitaisytų ir broliai Klyčko.
Čia rimtai. Nuotraukoje sėdynės atitrauktos tiek, kad priekyje 190 cm ūgio žmogus gali ištiesti kojas.
Keisčiausia, kad „Nissan“ atstovai labiausiai akcentuoja vietą sėdintiems gale – neva „Pulsar“ daugiau niekuo neišsiskiria iš konkurentų. Nors tiesos tame yra. Didžiausią bagažinę turi „Honda Civic“, geriausias pavarų dėžes ir variklius – „Volkswagen Golf“, pigiausias yra „Škoda Octavia“, daugiausia kėbulo tipų – „Opel Astra“, o geriausiai atrodo „Alfa Romeo Giulietta“ bei „SEAT Leon“. Tokius kriterijus pralenkti sudėtinga, tad japonus galima sveikinti atradus bent vieną išskirtinį bruožą.
Nors prie esminių „Pulsar“ privalumų pridėčiau dar vieną – jis vienintelis turi tiek daug elektroninių saugos sistemų ir 360 laipsnių keturiomis vaizdo kameromis projektuojamą vaizdą aplink automobilį.
Jeigu vaizdo kameroms jaučiate alergiją, o ant galinės sėdynės vežiojate tik kuprinę, dairykitės į europietiškus hečbekus. Visais kitais atvejais į pasirinkimų sąrašą būtina pridėti ir „Nissan“ naujoką. Skirtumas tas, kad juo reikia pasivažinėti – vien techniniai duomenys atrodo prasčiau nei įspūdis „gyvai“.