Istorija
Pirmosios kartos „Nissan Murano“, gamintą 2002-2007, turiu galimybę vairuoti beveik kasdien. Tai didelis automobilis, jo gabaritai jaučiami kiekvieną dieną važinėjant mieste. Tačiau magistralėse jis nepamainomas. Gal triukšmo salone galėtų būti mažiau ir tas žaislinis prietaisų skydelis tiesiai iš „Need for Speed“ serijos... Skonio reikalas.
Smagiausi dalykai – CVT automatinė pavarų dėžė, veikianti be jokių jaučiamų trūkčiojimų ir, be abejo, 3,5 l V6 variklis. Šis galiūnas nugarą prie sėdynės spaudžia tikrai žvaliai, tačiau rezultatas – vidutiniškai 13 l benzino – nedžiugina. Tą patį V6 benzininį variklį rasime ir naujos kartos „Murano“.
Variklis
Išbandžiau „Murano“ su 2,5l dCi dyzeliniu varikliu. Pasitelkęs šešių pavarų automatinę transmisiją jis tarsi pradinukas mokykloje rūpestingai renka dešimtukus – laikosi gamintojo nustatytų vidutinių 8l/100km mišriu režimu. Nors kartais variklio galios (140 kW) norėtųsi daugiau – sprintui užsidegus žaliam šviesoforo signalui veiksmo gali ir pritrūkti.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Nissan Murano“ |
Bet apie ką mes čia? Miesto reikmėms jos užtektinai. Pavaras dėžė parenka tiksliai, greitai ir švelniai, nuspaudus greičio pedalą nevengdama ir aukštesnio sūkių diapazono.
Pakaba
Čia visureigis sublizga. 18 colių ratai ne tik neskaičiuoja kiekvieno gatvės nelygumo, bet ir sugeba nukreipti 1875 kg sveriantį visureigį ten, kur nori vairuotojas. Vairuoti padeda ir gudri sistema su besikeičiančiu vairo jautrumu. Gal tik atsakymo, ką automobilis daro, norėtųsi aiškesnio. Bet neužmirškime svorio. Sėdėdamas už vairo neretai jį pamirštu.
„Murano“ vairuotojui leidžia drąsiai jaustis ne tik prekybos centro aikštelėje, bet ir lekiant prie ežero miško keliuku – čia gelbėja keturi varomieji ratai ir centrinis elektroniškai blokuojamas diferencialas.
Interjeras
Pasikeitimų automobilio viduje – visas debesis. Odines sėdynes prilyginčiau foteliui namuose – tik vaizdas pro „Murano“ langą gal kiek geresnis, nei pro daugiabučio. Šoninis kūno prilaikymas, tiesą sakant, galėtų būti geresnis. Pagyrimo verta prieš tai neblizgėjusi garso izoliacija – nuo šiol ir važiuojant didesniu greičiu salone galima susišnekėti nekeliant balso.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Nissan Murano“ |
„Murano“ pasižymi gausia standartine įranga. Iš įdomesnių naujovių: kietajame diske beveik 10GB skirta muzikai, kurią transliuoja 11 „Bose“ garsiakalbių (galima rengti diskoteką), stoglangis virš galinės sėdynės. Prietaisų valdymas gal nėra toks intuityvus, kaip konkurentų iš Vokietijos, bet greitai perprantamas.
Reziume
„Nissan Murano“ – tai automobilis įdomiu ir išsiskiriančiu dizainu. Jis nesusilies su pilka automobilių mase net ir po kelerių metų. „Murano“ turi puikią pakabą, kurią įvertins vairavimo entuziastai, stilingą ir komfortišką saloną su gausia standartine įranga. Dyzelinis variklis galėtų būti žvalesnis, bet viską atperka jo taupumas. Tai nėra revoliucija lyginant su praėjusiu modeliu, bet tikrai didelis ir tvirtas žingsnis į priekį.