Šio „Nissan“ sportinių automobilių padalinio istorija prasidėjo dar 1964 metais. Tuomet pradėjo veikti nedidelis japonų automobilių gamintojas „Prince Motor Company“, kuris po poros metų susijungė su „Nissan“. Mat buvo nuspręsta, kad automobilių pergalės lenktynėse gali teigiamai paveikti automobilių prekybos rezultatus.
„Prince“ strategai sumanė didelio sedano „Nissan Gloria“ variklį sumontuoti kur kas mažesniame „Nissan Skyline“ modelyje. Kadangi 6 cilindrų, 2 litrų darbinio tūrio variklis šiam automobiliui buvo per didelis, konstruktoriams teko netgi pailginti automobilio ratų bazę. Tačiau tai leido ženkliai pagerinti „Nissan Skyline 2000GT“ galios ir svorio santykį. Kruopščiai atliktas darbas davė savo rezultatus: klientams buvo parduota 100 lenktynėms paruoštų „Prince Skyline“ egzempliorių.
Pirmieji „Skyline“ buvo pagaminti 1964 metų gegužės 1 dieną ir jau po dviejų dienų stojo prie savo pirmųjų lenktynių starto linijos. Šis debiutas buvo karčiai saldus... Pergalės laurai atiteko „Porsche“ automobiliui, o naujutėliai „Skyline“ užėmė visas vietas nuo antrosios iki šeštosios!
Šį projektą kūrę technikai ir inžinieriai tuomet net nesuprato sukūrę kai ką, kur kas didingesnio, nei įprastas sportinis automobilis. Taip gimė sportinė NISMO dvasia.
1966 metais „Prince“ susijungė su besiplečiančia „Nissan“ kompanija. Ir jau kitais metais pasirodė modelis „Skyline (S57)“, varomas tuo metu paties galingiausio 1,5 litro tūrio variklio. Sėkmės istorija tęsėsi ir toliau. 1969 metais ant automobilių atsirado dabar legenda tapęs ženklas GT-R. Nors pradžioje jis puošė sedanus, netrukus atsirado ir GT-R versija su kupė kėbulu. Mažinant sportinių modelių svorį, nuo jų buvo nuimama viskas, kas atrodė esant nereikalinga. Konstruktorių pastangos 1969-1972 metais lenktynėse leido pasiekti 50 pergalių.
„Nissan Skyline R32“
Devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio viduryje su automobilių sportu susiję „Nissan“ projektai buvo paskirstyti į dvi divizijas. Viena jų buvo skirta gamyklinėms komandoms, kita – privačių klientų aptarnavimui. Pastarosios veiklos principas buvo nepakitęs nuo „Prince Skyline“ laikų: NISMO buvo sukurtas tam, kad novatoriškos „Nissan“ technologijos ir jų teikiami privalumai būtų pasiekiami visiems.
1989 metais „Nissan“ pagaliau sukūrė automobilį, kuris NISMO filosofiją ir kokybę paskleidė po visą pasaulį. Šį darbą atliko „Nissan Skyline R32“. Automobilio sėkmės paslaptis atrodo paprasta: greta visų ratų pavaros buvo panaudotas ir visų ratų vairavimo mechanizmas. Jau pirmaisiais metais, dalyvaudamas Japonijos GT serijoje, R32 laimėjo visas 29 lenktynes. Šio automobilio dominavimas tęsėsi net ketverius metus.
Australijoje vykusiose lenktynėse „Skyline“ pademonstravo tokį patį pranašumą, pelnydamas grėsmingą Godzilos pravardę.
Šio automobilio įpėdinis, „Skyline GT-R“ (R33) tapo pirmuoju serijiniu automobiliu, garsiąją „Nordschleife“ trasą Niurburgringe įveikusiu greičiau nei per 8 minutes.
Pasaulinė šlovė
NISMO automobilių sėkmė tęsėsi ir paskutiniajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Ypač – Europoje ir JAV. Tam neabejotinai turėjo įtakos tokie pasiekimai, kaip absoliuti „Skyline GT-R (R32)“ pergalė 1991 metų 24 valandų Spa lenktynėse, arba 1998 metais Le Mano lenktynėse „Nissan R390 GT1“ iškovota trečioji vieta.
2004 metais rinkoje pasirodė NISMO sukurtas „Fairlady Z“, kuris Europoje ir Amerikoje žinomas 350Z pavadinimu. Jis startavo taip, kaip dera „grynakraujui“ NISMO, jau pirmojo važiavimo metu iškovodamas pirmąją pergalę. Po jos sekė „Super GT“ čempionato nugalėtojo asmeninėje ir komandų įskaitoje titulai. Tai tęsėsi dvejus metus iš eilės!
2008 metais „Nissan“ sudrebino pasaulį savo nauju modeliu „Nissan GT-R“. Automobilis, apie kurį negalima kalbėti abejingai, didelės kompanijos dėmesį nukreipė į sportą. Jau pirmajame sezone GT-R iškovojo „Super GT“ serijos čempiono titulą. Ir šį pasiekimą pakartojo 2011 bei 2012 metais.
NISMO hibridas Le Mane
Šiandien „Nissan“ automobilių sporto gyvenime dalyvauja aktyviau nei bet kada anksčiau. Tuo metu, kai „Nissan“ automobilių salonuose pasirodo vis daugiau NISMO modelių, GT-R GT3 savo galią demonstruoja pasaulinio lygio lenktynėse.
Šiais metais „Nissan“ ruošiasi dalyvauti 24 valandų Le Mano lenktynėse. Jie tai padarys su unikaliu automobiliu „Nissan GT-R LM P1 NISMO“. Priešingai tradicijoms, šis GT-R yra varomas priekiniais ratais, kuriuos suka priekyje įkomponuotas 3 litrų variklis. Hibridinė automobilio pavaros sistema renegeneruoja kinetinę energiją, kurią vėliau panaudoja greitėjant.
Kita šio automobilio ypatybė yra ta, kad priekiniai, 13 colių skersmens, ratai yra ženkliai platesni, nei galiniai.
Tuo pat metu NISMO aktyviai vysto sportinių elektromobilių kūrimo projektą. Ličio jonų akumuliatorių energijos maitinamas „Nissan Leaf NISMO RC“ yra judanti laboratorija, kurioje bandomi elektromobilių komponentai ir ieškoma aerodinaminių sprendimų. Jau dabar šio nedidelio elektromobilio greitėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka vos 6,8 sekundės. Tačiau tikėtina, kad netrukus bus pagerintas ir šis rezultatas.
Nuo oficialaus NISMO prekybos ženklo pasirodymo 1984 metais, jis tapo žinomas visame pasaulyje. Metams bėgant, NISMO automobiliai įkūnija aistrą automobiliams ir jų tobulinimui. Tai puikiai iliustruoja kasmetinis Japonijoje rengiamas NISMO festivalis. Jame susirenka tūkstančiai automobilių gerbėjų, atvežančių neįtikėtinai modifikuotus automobilius. Dauguma jų sukurti naudojant papildomą NISMO įrangą ir detales. Visa tai galima įsigyti internete arba autorizuotų „Nissan“ atstovų prekybos centruose.
Todėl vietiniams NISMO gerbėjams, norintiems išbandyti aukščiausias „Nissan“ technologijas, nėra būtinybės keliauti į tolimąją Japoniją. Europos rinkoje dabar siūlomi net trys NISMO modeliai: „Juke NISMO RS“, „GT-R NISMO“ ir „370Z NISMO“. Sportinių automobilių mėgėjų džiaugsmui, praėjusiais metais Paryžiaus automobilių parodoje greta šių modelių buvo parodyta ir koncepcinė naujojo „Nissan Pulsar“ versija NISMO.