„Nissan Qashqai“ krosoverio istorija: nuo koncepto iki segmento lyderio

Dar 2002-aisiais metais iš 25-ių „Nissan“ inžinierių, dizainerių, verslo plėtros bei planavimo specialistų sudaryta komanda Japonijoje susibūrė dėl dvylikos mėnesių trukmės projekto, kurio tikslas buvo sukurti naujos kartos „Almera“ modelį, galėsiantį konkuruoti su „Seat Altea“ ir „Golf Plus“.
„Nissan Qashqai“
„Nissan Qashqai“ / „Nissan“ nuotr.

Ketino kurti naujos kartos „Almera“, bet persigalvojo

Po devynių mėnesių, 2002-ųjų gruodžio 13-ąją projekto komanda nusprendė, kad kuriamas modelis neatspindi tų inovacijų, kurias „Nissan“ gali pasiūlyti, o ir pirkėjai iš „Nissan“ tikisi daugiau.

Naujojo „Almera“ vizija nebuvo tokia konkurencinga, kokios mes tikėjomės.

„Puikiai atsimenu tą laikotarpį. Naujojo „Almera“ vizija nebuvo tokia konkurencinga, kokios mes tikėjomės. Automobilis neturėjo tokio žavesio, kokiu tuo metu galėjo pasigirti „370Z“, „X-Trail“ ar net trečios kartos „Micra“ modelis.

Tuomet mano kolega Hirohide Tagawa pasiūlė kurti mažesnį „Murano“ modelį ir pradėti vystyti SUV kategorijos automobilių rinką“, – prisimena Techninio „Nissan“ centro Europoje automobilių vystymo vadybininkas Peteris Brownas.

„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“

2002-ieji metai buvo krosoverių įsiveržimo į rinką pradžia. Jei tais metais Europoje buvo parduota 316 tūkst. SUV, tai 2009-aisiais skaičius išaugo net iki 714 tūkst. Dabar skaičiuojama, kad vien Europoje krosoverių važinėja net 1 mln. 260 tūkst. vienetų. Prie šio augimo nuo 2006-ųjų gerokai prisidėjo ir „Nissan“, išleidęs pirmąjį „Qashqai“ modelį.

Tiesa, sedanus ir hečbekus įpratę vairuoti pirkėjai iš pradžių į SUV automobilį žiūrėjo kiek atsargiai. Pirkėjai lygino degalų sąnaudas, interjero kokybę ir garso izoliaciją, manevringumą ir praktiškumą naudojant kasdien.

„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“

„Mums pavyko įtikinti pirkėjus ir pakeisti stereotipus. Pirkėjai suprato, kad SUV, tai tarsi šeimyninis hečbekas su padidinto pravažumo savybėmis.

Kaip matome šiandien, idėja atsisakyti „Almera“ ir kurti pirmąjį krosoverį „Qashqai“ pasitvirtino.

Kaip matome šiandien, idėja atsisakyti „Almera“ ir kurti pirmąjį krosoverį „Qashqai“ pasitvirtino“, – tvirtino P.Brownas.

Į darbus kibusiai kūrėjų komandai gimė „Qashqai“ vizija – aukštesnės sėdėjimo pozicijos, didesnių ratų ir prošvaisos automobilis, kuriame keleiviai jaustųsi tarsi hečbeke. „Nissan“ kūrėjai šitaip vienu šūviu šovė į du zuikius – tiek, SUV, tiek hečbekų pirkėjus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis