Pasak I.Espinosos, pastaraisiais metais pirkėjai ypač aktyviai migruoja iš D segmento sedanų (kaip „Volkswagen Passat“, „Toyota Avensis“ ar „Peugeot 508“) į C segmento hečbekus ir krosoverius („Volkswagen Golf“, „Toyota Auris“ ar „Nissan Qashqai“).
„Tai – pagrindinė priežastis, kodėl „Qashqai“ Europoje yra toks sėkmingas modelis. 40 proc. mūsų pardavimų vyksta pirkėjams persikėlus iš aukštesnio segmento automobilių“, – šyptelėjo ispanas, atsakingas už „Nissan“ įmonės strategiją ir produktų planavimą Europoje.
I.Espinosa taip pat įsitikinęs, kad pirkėjai, nors ir migruoja link mažesnių automobilių, nori turėti tą pačią komforto įrangą. Todėl dabar „Volkswagen Golf“ komforto įrangos ir elektroninių privalumų turi daugiau nei prieš aštuonerius metus sukurtas „Volkswagen Passat“.
„Net ir rinkdamiesi žemesnės klasės automobilį, žmonės tikisi to paties, ką gauna prabangesniame modelyje, nori turėti tą pačią komforto įrangą. Tai yra mūsų C segmento krosoverių kelrodis“, – teigė I.Espinosa, turėdamas galvoje „Qashqai“ ir „X-Trail“.
Automobilių mažėjimo tendencija tokiose rinkose kaip Lietuva, kur dominuoja naudoti automobiliai, jaučiama ne taip stipriai, tačiau po kelerių metų turėtų būti juntama aktyviau.
Pavyzdžiui, daugumoje Europos Sąjungos valstybių egzistuoja mokesčiai didesniems ir labiau aplinką teršiantiems automobiliams – tai viena pagrindinių paskatų rinktis mažesnę mašiną.
„Ženevos automobilių parodoje pristatėme B segmento konceptą „Sway“. Jo interjere panaudotos medžiagos – aukštos kokybės, automobilyje yra visos naujausios technologijos“, – apie galimą „Nissan Micra“ įpėdinį užsiminė I.Espinosa.
Elektromobiliai – kita tobulėjimo sritis
„Nissan“ atstovas neslėpė, kad kartu su automobilių gabaritų mažėjimu galima pastebėti ir kitą tendenciją – elektromobilius. Dauguma gamintojų turi jau serijiniais tapusius elektromobilius arba tokias technologijas dar tik išbando.
Elektromobiliai dėl nepakankamo praktiškumo paprastai yra nedideli hečbekai, kurie sukurti dalyvauti tik miesto eisme – ilgesnės kelionės užmiestyje dėl ilgo baterijos įkrovimo laiko kol kas dar neįmanomos.
„Mes toliau tobulinsime krosoverius, nes Europoje jie tampa vis populiaresni. Elektromobilių srityje sulauksite daug naujovių, dėl ko jie taps dar patogesni“, – daug detalių neatskleidė ispanas.
Populiariausias elektromobilis pasaulyje „Nissan LEAF“ turėtų būti atnaujintas jau 2016 m., tačiau apie jį I.Espinosa kalbėti nenorėjo – visa informacija bus atskleista artėjančių automobilių parodų metu.
Plačiausiai pasklidusi žinia apie naująjį „Nissan LEAF“ – jo nuvažiuojamo atstumo padidėjimas. Spėjama, kad naujos kartos LEAF vienu akumuliatoriaus įkrovimu galės įveikti iki 300 km, kai dabar šis atstumas siekia 200 km.
Vairuotojo buvimas reikalingas
Kita sritis, kur juda automobilių rinka – autonominės transporto priemonės. Čia, pasak „Nissan“ atstovo, greitu metu laukia didelis lūžis.
„Dauguma autonominiams automobiliams reikalingų technologijų yra prieinamos jau šiandien. Plėtra yra sudėtinga dėl teisinės bazės nebuvimo – dėl to dar turime daug dirbti su šalių vyriausybėmis. Techniškai autonominis automobilis gali egzistuoti jau dabar, tačiau didžiausias jų iššūkis – juridinės nuostatos“, – teigė I.Espinosa.
„Negalime leisti automobiliui kontroliuoti absoliučiai visko – vairuotojas turi likti atsakingas už tai, ką padarys jo technika“, – pridūrė jis.
„Nissan“ viceprezidentas atskleidė įmonės planus – 2020-aisiais turėti automobilį, kuris galės važiuoti be vairuotojo įsikišimo. Tokių automobilių prototipus jau bando ir plačiai juos reklamuoja „Audi“, „Volvo“ bei „Google“, tačiau „Nissan“ bei kiti gamintojai to nereklamuoja – tam kol kas nėra tikslo.
Tačiau autonominių automobilių „konceptai“ veikia jau dabar – tai automatinės parkingo sistemos ar aktyvūs tempomatai, atliekantys dalį mašinos funkcijų be vairuotojo įsikišimo.