Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Norinčių įsigyti automobilį – eilės, pačių automobilių – stygius

Pandemija, dėl jos stringančios gamyklos bei elektronikos komponentų trūkumas visame pasaulyje lėmė gerokai sumažėjusią naujų automobilių pasiūlą. Tai savo ruožtu atsiliepė ir naudotų mašinų rinkai bei jų kainoms. Automobilių pardavimo ekspertas Paulius Valiukėnas teigia, kad jos ūgtelėjo maždaug 15 procentų, rašoma pranešime.
Miesto visureigis „Toyota RAV4 Plug-in Hybrid“
Miesto visureigis „Toyota RAV4 Plug-in Hybrid“ / Gamintojo nuotr.

„Viena problema yra ta, kad rinka ir pirkėjai negauna pakankamo kiekio naujų automobilių. Šiandien kai kurių modelių reikia laukti kelis mėnesius ar net metus. Ši situacija savo ruožtu smogė ir naudotų automobilių rinkai. Paaiškinimas labai paprastas: nėra naujų automobilių – nepasipildo ir antrinė rinka, naudotų automobilių segmentas. Susiduriame su situacija, kuomet automobilių trūksta visiems, o tai natūraliai lemia didėjančias kainas“, – sako UAB „Longo LT“ vadovas P. Valiukėnas.

Jo duomenimis, naudotų automobilių kaina jau ūgtelėjo maždaug 15 procentų – ir, ko gero, tai dar ne pabaiga.

Ypatingai skaudžiai ši problema palietė pavienius automobilių pardavėjus, kuriems įsigyti transporto priemones užsienyje tapo beveik neįmanoma. Sertifikuotiems automobilių pardavėjams – lengviau ir paprasčiau. Tai lemia kelios priežastys.

„Sertifikuoti pardavėjai turi užmezgę išties daug ryšių ir kontaktų su užsienio įmonėmis, iš kurių jau daug metų perka automobilius. Tokia partnerystė yra vertinama, tiekėjai sukasi kaip išmanydami ir randa galimybių toliau siūlyti automobilius – nors ir mažesniais kiekiais, ką lemia objektyvios aplinkybės. Visgi jie žino, kad rinkai atsigavus partneriai vėl bus tie, kurie pirks dideliais kiekiais, todėl ir sunkiuoju periodu stengiasi nenuvilti“, – aiškina ekspertas.

Pasak jo, stengtis tiekėjus skatina ir ilgametė patirtis bei žinojimas, jog dirbant su sertifikuotais pardavėjais nekils jokių problemų: nei dėl automobilio paėmimo, nei dėl apmokėjimo, nei kitų niuansų.

P. Valiukėnas priduria, jog automobilius iš sertifikuotų automobilių pardavėjų įsigyjantiems asmenims, suteikiamos tokios pačios naudos kaip ir perkantiems iš oficialių automobilių salonų. Pirkėjas gauna tvarkingą pirkimo–pardavimo sutartį, PVM sąskaitą faktūrą, priėmimo perdavimo aktą ir garantijos sąlygas. Visa tai užtikrina, jog automobilis yra tokios būklės, apie kokią teigia pardavėjas, be jokių paslėptų defektų.

Paklaustas, kokią ateitį prognozuoja automobilių rinkai, P. Valiukėnas sako manantis, jog „blogiau vargu ar bebus“.

„Šiuo metu yra tas naujų automobilių vėlavimas, žmonės tiesiog laukia, nes pagaliau ir neturi kitos išeities. Visgi anksčiau ar vėliau viskas turėtų grįžti į įprastas vėžes. Kalbant apie naudotų automobilių rinką – čia poveikis gali būtų kiek didesnis, kainos tikriausiai dar kažkiek augs, nes nupirkti mašinas užsienyje bus tik sunkiau“, – prognozuoja specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?