Terminas „Hot Hatchback“ (kurį išvertus iš anglų kalbos gautumėme žodžių derinį „karštas hečbekas“... visai neskamba, sutinkate?) atsirado maždaug 1983 m., o po metų buvo sutrumpintas iki „Hot Hatch“. Tačiau tokio tipo automobilių istorija prasidėjo likus geram dešimtmečiui iki termino atsiradimo, kai automobilių gamintojas „Volkswagen“ serijiniu būdu pradėjo gaminti patobulintą „Golf MkI“ versiją.
1974 m. „Volkswagen“ pateiktuose „pirmukuose“ pirkėjai nerado galingesnių motorų: silpniausi varikliai, montuoti į „Golf Mk1“, buvo 1,1 litrų darbo tūrio benzininiai, išvystantis 37 kW, ir 1 litro dyzeliniai su 36 kW, o galingiausi – 1,6 litrų darbo tūrio 55 kW benzininiai ir 1,6 litrų darbo tūrio dyzeliniai 51 kW.
Tokio tipo automobilių istorija prasidėjo likus geram dešimtmečiui iki termino atsiradimo, kai automobilių gamintojas „Volkswagen“ serijiniu būdu pradėjo gaminti patobulintą „Golf MkI“ versiją.
Norintiems galingesnio automobilio teko palaukti dar metus, kol atsirado patobulintas „golfas“, pažymėtas raidėmis GTI. Idėja buvo labai paprasta – į standartinio dydžio ir parametrų serijinį „golfą“ įstatyti galingesnį variklį.
Šios idėjos pasekmė – dienos šviesą išvydęs pirmasis „Hot Hatch“. Aprūpintas 1,6 litro darbo tūrio varikliu, GTI parodė tuo metu stebinusius skaičius: maksimalus greitis – 180 km/val., įsibėgėjimas iki 100 km/val. per 9 sekundes, variklio galia – 112 AG ir 140 Nm sukimo momentas.
Visai netrukus „Volkswagen“ pavyzdžiu pasekė ir kiti automobilių gamintojai, pristatę savo „Hot Hatch“ – „Fiat Ritmo/Estrada Abarth“, „Ford Fiesta XR2“, „Peugeot 205 GTI“, „Renault 5 GT Turbo“ ir „Vauxhall Astra/Opel Kadett GTE“.
Taigi, esmė paprasta – turime 6000 eurų ir norime įsigyti „Hot Hatch“. Automobilis neturi būti senesnis negu 2000 metų gamybos, ir jo neturime ieškoti už Lietuvos valstybės sienos ribų. Automobilio ieškosime portale Autoplius.lt
Pirmasis – jau minėtasis „Volkswagen Golf GTI“ (jo skelbimą rasite paspaudę čia). Tačiau čia mes kalbame apie „pirmuko“ „proproanūkį“ – „Golf Mk5 GTI“.
Pasirodęs 2003 metais „Mk 5 GTI“ pasauliui parodė iki tol nematytą dviejų sankabų DSG pavarų dėžę
„Kodėl, po galais, tokie automobilių gamintojai kaip „Ferrari“, „Aston Martin“, kurie gamina visokias prašmatnias pavarų dėžes, negali sukurti kažko panašaus į DSG? Tai prasilenkia su logika (...) man tai – pavarų perjungimo ateitis“, – tuomet sakė Jasonas Plato iš TV laidos „Penktoji pavara“.
Automobilį šokti priverčia 2 litrų darbo tūrio TFSI („Turbo fuel stratified injection“) variklis, išvystantis 147 kW. Iki 100 km/val. GTI įsibėgės per 6,9 sekundės, o nevažiuojant labai agresyviai jis „suvalgys“ 8 litrus benzino.
Būtent tokia DSG pavarų dėžė įmontuota automobilyje, matomame pirmajame skelbime. Iš tiesų tai – standartiškai atrodantis GTI už vidutinę kainą – 5 800 eurų. Pagamintas 2006 metais, keturių durų, su bazine GTI komplektacija.
„Mk 5 GTI“ buvo išrinktas žurnalo „Automobile Magazine“ „Metų automobiliu 2007“, o kiek anksčiau, 2004 metais, jis tapo ir „Fifth gear“ metų automobiliu.
Antrasis – prancūzas „Renault Clio 197 GT“, kurio skelbimą rasite paspaudę čia.
Jeigu jūs esate vienas tų žmonių, kurie be jokio pagrindo nekenčia prancūziškų automobilių ir su pasimėgavimu sakote, kad tiek „pežo“ tiek „reno“ yra ne kas kita kaip „ga**o“, tai šis „Clio“ jus privers „nusileisti ant žemės“. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui jis raus į priekį ir 100 km/val. greitį bus pasiekęs po mažiau nei 7 sekundžių, o palaukus ilgiau, jūs jau svilinsite asfaltą 245 km/val. greičiu – toks jo maksimalus greitis.
Nuo kitų „Clio“ galingąją jo versiją atskirsite iš dviejų išmetimo vamzdžių, galinį buferį puošiančio „difuzoriaus“ ir šiek tiek agresyvesnio priekio su papildomomis grotelėmis prie žibintų. „Clio“ motoras jums parodys, kad būdamas 2 litrų darbo tūrio, išvysto padorius 144 kW, tačiau tuo pačiu parodys ir savo apetitą – vidutinis degalų suvartojimo kiekis sieks maždaug 9 litrus benzino.
Pateiktame skelbime pardavėjas patingėjo surašyti šio automobilio pliusus ir plačiau aprašyti jame esančią komplektaciją. Tačiau būkite ramūs – jame jūs rasite daugiau nei SRS saugos oro pagalves ar elektra valdomus langus.
Trečiasis – „Seat Leon VR6 Cupra 4“ (skelbimas - čia)
Visais keturiais ratais varomas „Seat“ monstriukas nepaliks abejingų „VAG“ šeimos gerbėjų. Išgirdę jo riaumojimą gatvėje jūs atsisuksite pažiūrėti, kas ten triukšmauja. Iki 100 km/val. VR6 savininkas įsibėgėja per kiek daugiau nei 7 sekundes, o siekiant maksimalaus greičio, rodyklė stoja ties 235 km/val. riba.
Už šį automobilį mokėsite kiek daugiau nei 4000 eurų. 150 kW jėgainė pareikalaus 11 litrų benzino šimtui kilometrų.
Deja, ir šis pardavėjas patingėjo automobilį aprašyti detaliau, todėl objektyviai įvertinti, ar automobilis vertas prašomų 4000 eurų – sunku.
Ketvirtasis automobilis – „Mini Cooper S“ (paspaudę čia pamatysite automobilio skelbimą)
Sportiškas, penktąją dešimtį skaičiuojantis „MINI Cooper“ gaminys. Turintis 1.6 litro darbo tūrio variklį, išvystantį 125 kW, 100 km/val. greitį jis pasiekia per 7.2 sekundės. Tačiau skelbime pardavėjas nurodo, kad šis MINI turi daug „John Cooper works“ dalių, todėl jo galia išaugusi iki 147 kW. Kiek laiko užtrunka įsibėgėjimas iki 100 km/val. ir kokia greičio riba – neaišku.
Prie automobilio dizaino, tiek išorės, tiek vidaus, prikibti sunku. Daugelį gali nuvilti nebent spidometras, esantis salono centre – kai važiuosite su savo mama, ji matys, kad jūs viršijate greitį. MINI taip pat negali pasižymėti dideliais puodelio laikikliais – šie dažnam gėrimui būna per maži.
Šis automobilis jums kainuos lygiai 6000 eurų.
Penktasis automobilis ir antrasis prancūzas – „Renault Megane 16v Turbo RS Interlagos“ (skelbimą rasite čia)
Pavadintas pagal lenktynių trasą Brazilijoje „Autódromo José Carlos Pace Interlagos“ „Megane“ pasižymi gražiu automobilio priekiu, ir ne tokiu išvaizdžiu automobilio galu. Kaip ten bebūtų, už palyginti nedidelę sumą pinigų tai tikrai neblogas sandėris.
Už prašomus beveik 4000 eurų jūsų rankose atsidurs išties galingas „Hot Hatch“ automobilis. 2 litrų darbo tūrio variklis išvysto 165 kW ir per 6,5 sekundės pasiekia 100 km/val. greitį. „Maisto“ poreikis – nei daug, nei mažai – 8,8 litro benzino.
Šeštasis automobilis – dar vienas vokietis „Audi S3“, kurio skelbimą pamatysite paspaudę čia
Galbūt į šią „Audi“ netilps visa jūsų chebra ir bulvių trys maišai, tačiau ji tikrai sukels jums šypseną kelyje, o jei vis tiek norite sutalpinti visą savo kompaniją, jums tektų rinktis universalą RS4.
100 km/val. per mažiau nei 7 sekundes pasiekianti S3 jūsų rankose atsidurs su standartiškai šiame modelyje montuojamu „Recaro“ sėdynių komplektu, „Bose“ garso aparatūra, ir 17 colių S serijos ratlankiais.
Daug kam automobilio, kuris pasiekęs paauglystės amžių, kaina (5 100 eurų), gali pasirodyti „kosminė“, tačiau tai jau priklauso nuo to, kaip vertinate „Audi S“ divizijos automobilius.