Tačiau visas šias geras naujienas gali apkartinti Norvegijos – didžiausios Europos elektromobilių rinkos – vyriausybės planai apmokestinti elektrinį transportą, rašo „Trucker“.
Vietos gyventojai šalies vadovų planus į 2018-ųjų metų biudžetą įtraukti papildomą mokestį jau pakrikštijo „Tesla mokesčiu“. Tokiu vienkartiniu mokesčiu bus apmokestinami visi perkami „sunkūs“ elektromobiliai.
Tad be „Tesla Model S“ ar „Model X“ mokestis, neabejotinai, bus taikomas ir visiems elektriniams vilkikams bei sunkvežimiams. Mokesčio dydis, priklausomai nuo elektromobilio charakteristikų, gali svyruoti nuo 7 000 iki 70 000 Norvegijos kronų (nuo 750 iki 7 500 eurų).
Naujo mokesčio šalininkai teigia, kad kai kurie „žali“ automobiliai yra labai sunkūs, tad vis tiek kenkia kelių dangai. Kritikai jau suskubo pareikšti, kad tokios priemonės diskredituos Norvegiją kaip elektrifikacijos pionierę. Be to, tokios priemonės gali apsunkinti valstybinės šalies „elektrifikacijos“ programos, numatytos iki 2025 m., realizavimo planus.
Rugsėjį apie 60 proc. Norvegijoje parduotų naujų automobilių sudarė elektromobiliai ir hibridiniai modeliai.
Taip pat reiktų nepamiršti ir tos aplinkybės, kad Norvegijoje nemažai elektromobilių priešininkų. Tarkim turtingų Oslo kvartalų autobusų vairuotojai skundžiasi, kad A juostos perpildytos „žaliuoju“ asmeniniu transportu.
Ir tai suprantama, nes vien per rugsėjį apie 60 proc. šalyje parduotų naujų automobilių sudarė elektromobiliai ir hibridiniai modeliai. Tokį ekologiško transporto populiarumą šalyje lemia vis dar valdžios skiriamos subsidijos, tačiau panašu, kad po metų situacija gali keistis.
TAIP PAT SKAITYKITE: Eksperimentas: ar galima su „Tesla“ be sustojimų iš Varšuvos pasiekti Kauną?