Šios taisyklės itin aktualios dviems bendrovėms, su kuriomis sutartis sudarę vairuotojai teikia pavežėjimo paslaugas. Tai – JAV bendrovės „Uber“ padalinys Lietuvoje ir lietuviškoji jos konkurentė „Taxify“.
Vadovaujantis kodekso pakeitimais, įmonės arba gyventojai, norintys vežti keleivius lengvaisiais automobiliais už atlygį, apie ketinimą vykdyti tokią veiklą privalo informuoti savivaldybę.
Savivaldybės institucijai pagal vežėjo įmonės buveinės registracijos vietą arba gyvenamąją vietą, jei vežėjas yra fizinis asmuo, reikia pateikti deklaraciją, kurios pavyzdinė forma nustatyta 2016 m. gruodžio 30 d. susisiekimo ministro įsakymu patvirtintose Keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais ir lengvaisiais automobiliais taksi taisyklėse.
Be to, fiziniai asmenys, pageidaujantys teikti keleivių vežimo paslaugas, turi įregistruoti individualią veiklą Valstybinėje mokesčių inspekcijoje.
Deklaracijoje reikia nurodyti informaciją apie vežėją, transporto priemonę, privalomąją techninę apžiūrą ir privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Užpildytą deklaraciją savivaldybės institucijai galima pateikti tiesiogiai arba siunčiant registruotąja pašto siunta, per kurjerį arba elektroninėmis priemonėmis, t. y. dokumentus, pasirašytus saugiu elektroniniu parašu, siunčiant elektroniniu paštu. Deklaraciją taip pat galima teikti per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą.
„Taxify“: mums tai didelės įtakos neturės
Tokias paslaugas teikiančios įmonės „Taxify“ atstovas Tadas Čekavičius šiuos pakeitimus komentuoja taip:
„Mums tai didelės įtakos neturės, privatūs pavežėjai turi tiesiog pateikti deklaraciją savivaldybei, kad gautų leidimą vežti keleivius už mokestį. Visiškas privačių pavežėjų veiklos reglamentavimas gal tik dar padės pritraukti didesnes jų gretas.
Taksi vairuotojams nebereikės turėti 3 metų vairavimo stažo.
Tačiau tuo pačiu sušvelninamos taisyklės taksi vairuotojams. Vienas pagrindinių pasikeitimų, kad taksi vairuotojams nebereikės turėti 3 metų vairavimo stažą.
Anksčiau buvo taip, kad taksistai turėjo turėti 3 metų stažą, o pavežėjams vežimo organizatoriai (pvz., Taxify) taikydavo minimalų 2 metų stažo reikalavimą, todėl buvo galima apeliuoti į tai, kad taksi automobilius vairuojantys žmonės turi daugiau patirties ir gali saugiau vairuoti. Dabar šio argumento nelieka, todėl labai svarbu, kaip pačios kompanijos užtikrins paslaugų kokybę.
Pvz. pervežimo organizatoriai organizuojantys keliones el. būdu prašo įvertinti vairuotoją po kiekvienos kelionės ir reitingui nukritus žemiau tam tikros ribos, tie vairuotojai blokuojami. Tokiu būdu lieka tik kokybiškai paslaugas teikiantys vairuotojai, tuo tarpu tradicinėje taksi kompanijoje iškvietimą gavus telefonu – toks grįžtamasis ryšys beveik neįmanomas“.