Ši „Volvo Trucks“ eismo įvykių tyrimo komandos ART parengta ataskaita paremta jų pačių atliktais eismo įvykių tyrimais ir įvairių Europos institucijų pateiktais duomenimis. Joje atskleidžiama, kas sukelia eismo įvykius, kuriuose dalyvauja sunkvežimiai, kokia tų įvykių seka ir ką galima padaryti, kad sumažėtų eismo įvykių rizika ir jų sukeliami nuostoliai.
„90 proc. visų eismo įvykių, kuriuose dalyvauja sunkvežimiai, visiškai arba iš dalies įvyksta dėl žmogiškųjų veiksnių, pavyzdžiui, kai vienas ar daugiau eismo įvykyje dalyvaujančių vairuotojų yra išsiblaškę arba neįvertina savo transporto priemonės greičio“, – sako Carlas Johanas Almqvistas, „Volvo Trucks“ Eismo ir gaminių saugos skyriaus vadovas.
Ataskaita taip pat atskleidė, kad vairavimas išgėrus nėra viena iš pagrindinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai, priežasčių – tik 0,5 proc. sunkvežimių vairuotojų, patekusių į rimtą eismo įvykį, buvo apsvaigę nuo alkoholio. Tačiau į rimtą eismo įvykį patekusių apsvaigusių lengvųjų automobilių vairuotojų buvo net 15–20 proc.
17 proc. visų eismo įvykių, kurie baigėsi mirtimi, ir 7 proc. eismo įvykių, kuriuose buvo sužaloti žmonės, dalyvavo sunkiasvoriai sunkvežimiai. Daugelyje eismo įvykių, kuriuose nukenčia sunkvežimių vairuotojai, kitos transporto priemonės nedalyvauja, t. y. sunkvežimis nuvažiuoja nuo kelio. Daugiau nei pusėje visų rimtų eismo įvykių, kuriuose atsiduria sunkvežimiai, susiduria lengvieji automobiliai ir sunkvežimiai.
„Informacija apie eismo įvykius yra itin vertinga siekiant užtikrinti eismo saugumą ir padeda tinkamai paskirstyti prioritetus tobulinant savo gaminius. Mūsų sunkvežimiai tapo dar saugesni, kai įdiegėme pagalbines sistemas, gerinančias matomumą ir atkreipiančias vairuotojo dėmesį, jei kas nors vyksta ne taip, kaip turėtų“, – paaiškina C. J. Almqvistas.
Dėl saugesnių transporto priemonių, pagerėjusios infrastruktūros ir atidesnio elgesio keliuose mirtinų eismo įvykių skaičius Europos keliuose nuo 1990-ųjų nuolat mažėja. Tačiau dar daugiau gyvybių būtų išsaugota, jei daugiau žmonių naudotųsi saugos diržais – jų neužsisega daugiau nei pusė Europos keliais važiuojančių sunkvežimių vairuotojų. Tik 5 proc. sunkvežimių vairuotojų, žuvusių eismo įvykiuose, segėjo saugos diržus.
„Kol eismo įvykiuose bus sužalotų žmonių, tol nesustodami sieksime vis didesnio saugumo, savo sunkvežimius darydami saugesnius vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams, taip pat skleisdami praktines žinias, veikdami žmonių elgesį keliuose ir skatindami naudotis saugos diržais“, – teigia C. J. Almqvistas.