Nusipirko „idealų automobilį“ už 2900 Eur iš malonaus žmogaus: iškart prasidėjo nemalonumai

Pirkdami naudotus automobilius, vairuotojai turėtų atlikti „namų darbus“ ir nepasitikėti „malonios išvaizdos žmogumi“. Ir pasilikti pinigų remonto darbams arba teisiniams ginčams (10 proc. automobilio vertės). Tokia istorija rugsėjo pradžioje nutiko skaitytojui Dainiui – Vilniuje įsigijo griuveną, o ne automobilį, sumokėjęs už 2006 m. visureigį „SsangYong Rexton“ 2900 Eur.
„Ssangyong Rexton“
„Ssangyong Rexton“

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Pardavėjas Dainių visą valandą įtikinėjo, kad automobilis yra geros būklės, o prieš 10 dienų buvo atlikta techninė apžiūra. Pirkimo-pardavimo sutartyje pardavėjas savo ranka įrašė, kad automobilis yra be defektų.

„Pasitikėjau tuo žmogumi. Todėl papildomai automobilio servise netikrinau. Pardavėjas atrodė labai rimtas ir malonus. Tai ir buvo mano klaida“, – prisimena Dainius.

Grįžęs į Klaipėdą ir jis vis dėlto užsuko į autoservisą. Bet ten vien alyvą pakeisti neužteko.

TAIP PAT SKAITYKITE: Aistros dėl naudoto „Mercedes Benz“: sulūžusi pavarų dėžė ir springstantis variklis

„Paaiškėjo, kad automobilis yra labai prastos būklės, turi daug defektų, dėl kurių automobilis yra nesaugus eksploatuoti. Į jį reikia investuoti dar papildomai 2500–3000 eurų. Taigi tiek, kiek mokėjau už automobilį“, – apgailestavo apsigavęs.

Dariaus manymu, į 2006 m. gamybos „Rexton“ investuoti tiek pat, kiek mokėjo pirkdamas, nelogiška, nes galutinė jo kaina siektų beveik 6000 Eur.

„Juk automobiliu nuvažiavau tik 340 km, t.y. nuo Vilniaus iki Klaipėdos ir tik iki autoservisų. Defektai yra atsiradę prieš man įsigyjant automobilį. Pardavėjas manęs apie defektus neinformavo ir iš pradžių nėjo net į kalbas, kai pateikiau pretenzijas. Tvirtino, kad žino įstatymus ir aš jam nieko nepadarysiu, galiu net duoti į teismą.

Tiesa, kai pakalbėjau su advokatu, nepriklausomu automobilių ekspertu, pardavėjas pradėjo siūlyti savo sąlygas – kad atvežčiau automobilį jam atgal į Vilnių, pripilčiau baką degalų. Ir jis man grąžins tik 2500 eurų. Man tai pasirodė kaip galimas sukčiavimas, todėl kreipiausi į policiją. Bet viskas veltui.

Pardavėjui ne kartą siūliau geranoriškai ir taikiai spręsti situaciją, kad tik atvažiuotų ir pasiimtų automobilį bei grąžintų mano sumokėtus 2900 eurų.“

Dainius nenorėjo leisti pinigų advokatams, todėl galiausiai automobilį susiremontavo šiek tiek pigiau.

Ką sako teisininkai?

Įmonės „Autopretenzija“, padedančios rašyti pretenzijas panašiais atvejais, pardavimų vadovas Ramūnas Mackevičius sako, kad nereikia nuleisti rankų, galima rašyti pretenziją automobilio pardavėjui.

Pardavėjas informuojamas, kada automobilį planuojama vežti į dirbtuves patikrai, kad jis turėtų galimybę susipažinti su defektais. Jeigu pardavėjas kvietimą ignoruoja, jam teikiama pretenzija išdėsčius visus faktus ir argumentus.

TAIP PAT SKAITYKITE: Tikra istorija: nusipirkęs „Mazda 6“ su paslėptu variklio defektu, atgavo pinigus

Pretenzijoje teisininkai surašo visus faktus (kada ir iš ko įsigytas automobilis, pagal kokią sutartį ir panašiai), nurodo, kada buvo pastebėtas pirmas defektas, kada pardavėjas buvo informuotas ir kokiu būdu.

Tuomet prasideda rutina, pardavėjo atsakymo laukiama 15 dienų. Jei neatsako, rašoma antra pretenzija, laukiama atsakymo 10 dienų. Jei ir vėl neatsiliepia, ir jei pardavėjas yra juridinis asmuo, jis apskundžiamas Vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

Jei asmuo fizinis, pranešama policijai, kad pareigūnai „pasikalbėtų“ su pardavėju prevenciškai. Jeigu tokioje veikloje galima įžvelgti sukčiavimo požymių (už tai gresia laisvės atėmimas), policijos įsikišimas labai palengvina pinigų atgavimo procesą. Jei policija nurašo tokią problemą civiliniams santykiams, procesas užstringa.

„Mes dažnai atliekame namų darbus ir išsiaiškiname, ar pardavėjas tikrai yra fizinis, o ne juridinis asmuo. Gali, tarkime, paaiškėti aplinkybės, kad asmuo yra pardavęs ne vieną automobilį ir nedeklaravęs savo veiklos. Tokiu atveju teisininkai vėlgi perduoda bylą Vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Aišku tiek: jei pirkėjas nieko nedarys, pinigų už nekokybišką automobilį neatgaus. Mūsų statistika rodo, kad 50 proc. atvejų galima sėkmė“, – sakė R.Mackevičius.

Kokių dokumentų reikia teikiant pretenziją:

  • Pirkimo-pardavimo sutarties.
  • Defektinio akto, kuriame įrašyta, kad sugedo automobilio mazgas. Ir požymiai, kurie patvirtina patį gedimą. Joks darbų pasiūlymas ar sąmata darbams netinka.
  • Dar vienas labai svarbus dokumentas: preliminarūs atstatymo (defekto šalinimo) kaštai. Jei įmanoma tiksliai – dar geriau.

Gina Civilinis kodeksas

Skaitytojams reikėtų priminti svarbią informaciją, kad nuo 2015 m. lapkričio 1 d. įsigaliojo transporto priemonių pirkimo-pardavimo tvarkos pakeitimai. Pagal Civilinio kodekso 6.431-1 straipsnį motorinės transporto priemonės pirkimo-pardavimo sutartyje privalo būti nurodyti duomenys apie motorinę transporto priemonę, kurią pardavėjas privalo pagal sutartį perduoti pirkėjui.

Pardavėjas pirkimo-pardavimo sutartyje privalo pirkėjui nurodyti (deklaruoti) ridos duomenis, visus eismo ar kitus įvykius, kuriuose motorinė transporto priemonė buvo apgadinta per laikotarpį, kurį pardavėjas yra motorinės transporto priemonės savininkas, taip pat visus jam žinomus eismo ar kitus įvykius, kuriuose motorinė transporto priemonė buvo apgadinta.

TAIP PAT SKAITYKITE: Ar galima pasitikėti automobilio serviso knyga

Jei pardavėjas nuslepia, kad automobilis, tarkime, eismo įvykio metu buvo stipriai nukentėjęs (apvirtęs ant stogo, skendęs, virintas iš kelių kėbulų ir pan.), pirkėjas, vėliau išryškėjus trūkumams (pvz., atsilupo dažai, pažeista geometrija ir pan.) turi teisę savo pasirinkimu reikalauti iš pardavėjo:

1) kad daiktas būtų pakeistas tinkamos kokybės daiktu; 2) kad būtų tinkamai sumažinta daikto pirkimo kaina; 3) kad pardavėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų daikto trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas jiems ištaisyti, jei trūkumus įmanoma pašalinti; 4) grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties, kai netinkamos kokybės daikto pardavimas yra esminis sutarties pažeidimas (Civilinio kodekso 6.334 str.), nes jis buvo nuslėpęs įstatyme numatytą pirkėjui svarbią informaciją.

Tokiu atveju per teismą apgautas pirkėjas gali reikalauti nuostolių atlyginimo.

Pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad jie atsirado iki daiktų perdavimo arba dėl priežasčių, atsiradusių iki daiktų perdavimo.

Naudotų automobilių, kuriems gamintojas jau nebesuteikia garantijos, pirkėjams taip pat labai svarbu žinoti, kad jų teises gina Civilinio kodekso 6.333 str. 1 d., kuri nustato, kad pardavėjas privalo perduoti pirkėjui daiktus, kurių kokybė atitinka pirkimo-pardavimo sutarties sąlygas bei daiktų kokybę nustatančių dokumentų reikalavimus (turi būti techniškai tvarkingas, kad jį galima būtų naudoti pagal paskirtį.

Pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad jie atsirado iki daiktų perdavimo arba dėl priežasčių, atsiradusių iki daiktų perdavimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis