Parą laiko teko praleisti oro uostuose ir lėktuvuose, kad galėčiau tris valandas pavairuoti naują modelį, tačiau buvo verta trenktis per visą Europą.
Išsiskiriantis iš minios
Japonai, kurdami šį modelį, vadovavosi šūkiu „evoliucija, ne revoliucija“. Naują modelį kūrė Mitsuru Kariya. Šiam kukliam japonui pasisekė išlaikyti senąsias „Civic“ formas. Ankstesnis automobilis atrodė lyg ufonautas, dabartinis – lyg labai nustebęs ufonautas, kuriam iš nuostabos gerokai padidėjo akys. Japonai teigia, kad naujas „Civic“ – tai revoliucinė evoliucija. Tai jau devintoji šio, vieno populiariausių japoniškų automobilių, karta.
Pastačius praėjusios kartos ir naują modelį šalia, skirtumai akivaizdūs – naujasis daug šviežiau atrodo, tačiau stilius išliko kosminis – „Civic“ su niekuo nesupainiosi.
Erdvesnis interjeras
Kūrėjai pabrėžia, kad automobilis tapo daug „šviesesnis“. Jame sumontuoti didesni langai, todėl automobilis tapo vizualiai erdvesnis.
Nauju automobiliu bus lengviau manevruoti. Ankstesnis modelis turėjo ne galinį langą, o tanko ambrazūrą – storas skersinis su papildomu stabdžių žibintu bei oro aptaku užgožė kone visą vaizdą. Naujajame modelyje šis skersinis liko, tačiau jis tapo plonesnis, o galinis langas padidėjo.
Padidėjo ir naujojo „Civic“ bagažinė. Japonai teigia, kad ji gerokai didesnė nei konkurentų (477–1378 l talpos).
Kol kas siūlomi trys varikliai – du benzininiai (1,4 ir 1,8 l) bei vienas dyzelinis (2,2 l). Teko pavažinėti su galingesniuoju benzininiu ir su dyzeliniu varikliais varomais „Civic“. Kaip bebūtų gaila, tačiau benzininio nerekomenduoju – jis „užmuštas“ ekologijos reikalavimų. Daug garso dėl nieko. Ypač tai jaučiama važiuojant kalnų keliais ar bandant lenkti.
Tuo tarpu dyzelinis – puikus. Anot japonų, šis variklis tapo penktadaliu ekonomiškesnis ir dešimtadaliu greitesnis. Tai optimalus variantas ir, paradoksas, susidaro įspūdis, kad jis tylesnis! Dyzelinėse „Civic“ versijose siekiant ekonomijos nuo šiol elektronika automatiškai uždarinėja priekines radiatoriaus aušinimo groteles – taip pagerinama aerodinamika.
Automobilis tapo tylesnis, nors gale garso izoliacija ir galėtų būti geresnė. Gamintojai, bandydami įrodyti, kad šio automobilio pakaba – puiki, surado ruožą su senu asfaltu. Reikia pripažinti, kad naujas modelis išties puikiai susitvarkė su nelygumais. Pakaba pagirtinai sugeria nelygumus.
Techniniai „Honda Civic 2.2 D“ duomenys
Variklis: dyzelinis 2199 cm3, 150 AG esant 4000 aps./min., 350 Nm esant 2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pav. mechaninė
Matmenys: ilgis/plotis/aukštis 4285/1770/1472 mm, ratų bazė 2605 mm
Bagažinės tūris: 477–1378 l
Svoris: 1238 kg
Kuro suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai 5,1/3,7/4,2 l/100 km.
CO2 emisija: 110 g/km
Dinamika: 217 km/h 0-100 km/h per 8,5 sek.
Kaina: dyzelinės versijos dar nepaskelbta (bazinė versija – 57 850 Lt)