Ši filosofija paskatino dar vieno kūrinio atsiradimą – Prancūzijos gamintojas nutraukė paslapties šydą nuo konceptualaus „Oli“ modelio. Pristatytas automobilis yra tikra ateities šeimos mobilumo „laboratorija ant ratų“, kurios koncepcija prieštarauja vyraujančiai sunkių, sudėtingų ir brangių elektromobilių tendencijai.
„Šiame projekte išgryninama, kas yra transporto priemonė. Tai dar vienas įrodymas, kad tik „Citroën“ gali netikėtais, atsakingais ir naudingais būdais suteikti nebrangų, vien tik elektros energija varomą mobilumą visiems žmonėms“, – įsitikinęs „Citroën“ generalinis direktorius Vincent’as Cobée.
„Ami“ buvo mažas žingsnis gamintojo kalbas paverčiant realybe, o „Oli“ – didelis šuolis pirmyn. Užuot tapęs 2,5 tonos sveriančiais „rūmais ant ratų“ su dešimtimis ekranų bei prietaisų, šis šeimos automobilis įrodo, kad vartotojų lūkesčius galima išpildyti tiesiog pasiūlant jiems pakankamą kiekį įrangos, taip pat išradingai naudojant tvarias medžiagas ir užtikrinant tvarų gamybos procesą.
Taip gali būti sukurtas nebrangus ir patrauklus nulinės emisijos mobilumas, tinkantis bet kokiam gyvenimo būdui. Vartotojams svarbu tai, kad daugelis „Oli“ modelyje pristatytų koncepcijų ir naujovių pateks į būsimus „Citroën“ elektrinius šeimos automobilius.
Sumažintas ir perdirbamas
Apgalvotai sukurtas „Oli“ yra konceptualus daugiafunkcis elektra varomas šeimos automobilis, kurio esmė – tvarumas. Štai supaprastintos konstrukcijos automobilio sėdynės leidžia panaudoti 80 proc. mažiau detalių nei įprastuose krėsluose. Jos pagamintos iš perdirbtų medžiagų, o sumanus tinklinio atlošo dizainas užtikrina geresnį natūralų apšvietimą transporto priemonės viduje.
Jos taip pat gali būti nesudėtingai patobulinamos arba pritaikomos individualiems poreikiams, kad atitiktų skirtingų savininkų skonį. Tai naudinga visiems, nes sumažėja automobilio svoris, tiek pirmasis, tiek ir kiti jo savininkai elgiasi atsakingai ir tvariai, o patobulinta salono atmosfera teigiamai veikia keleivių komfortą.
Vietoje visos apimties prietaisų skydelio su keliais ekranais ir paslėptais kompiuteriais, „Oli“ turi vieną simetrišką per visą transporto priemonės plotį einančią siją. Vienoje jos pusėje kabo vairo kolonėlė ir vairaratis, o centre – išmaniojo telefono dėtuvė ir penki aiškiai atpažįstami jungikliai su oro kondicionavimo sistemos valdikliu viduryje.
Šioje erdvėje „Oli“ įdiegtos vos 34 detalės. Palyginkime – panašaus dydžio kompaktiniuose šeimos hečbekuose prietaisų skydelyje ir centrinėje konsolėje naudojamos maždaug 75 skirtingos detalės.
Sijoje yra elektrifikuotas bėgis, į kurį galima prijungti priedus per USB lizdus ir stumdyti į norimą vietą. Dvi tiesioginės ventiliacijos angos – po vieną prieš vairuotoją ir keleivį – leidžia sumažinti oro kondicionavimo sistemą ir atitinkamai jos svorį.
Automobilyje nesiūloma atskira multimedijos ir komunikacijos įranga – tam pakanka vairuotojo išmaniojo telefono. Prijungus telefoną prie centrinėje sijos dėtuvėje įrengto lizdo, visos jo programėlės bendrinamos su automobilio duomenimis, kaip antai greičiu ir įkrovos lygiu. Visi šie duomenys matomi per „Smartband“ sistemą, kuri projektuoja informacinius rodmenis per visą priekinio stiklo apatinės dalies plotį.
Tokiu pačiu principu veikia ir automobilio garso sistema. Abu sijų galai tuščiaviduriai – čia numatyta vieta cilindriniams, aukštos kokybės garsą atkuriantiems garsiakalbiams. Jie prijungiami per „Bluetooth“ sąsają. Kadangi garsiakalbiai išimami, muzika vėliau galima mėgautis ir išlipus iš automobilio.
Mažiau svorio, daugiau našumo
Viena įspūdingiausių „Oli“ savybių yra svoris. Inžinieriai užsibrėžė tikslą pasiekti maždaug 1 000 kg svorį, todėl elektromobilis yra gerokai lengvesnis nei dauguma SUV modelių. O tai reiškia, kad jo elektros pavarai pakanka 40 kWh talpos baterijos, užtikrinančios iki 400 km viena įkrova nuvažiuojamą atstumą.
Apribojus didžiausią elektromobilio greitį iki 110 km/val., pasiektas maksimalus ekonomiškumas – realistiškos tapo 10 kWh/100 km vidutinės energijos sąnaudos. O papildyti baterijos energijos atsargas nuo 20 iki 80 proc. užtruks vos 23 minutes.
„Citroën Oli“ taip pat parodo, kaip automobilis gali veikti lyg namai vasaros išvykose į paplūdimį ar stovyklaujant gamtoje, nes turi „Vehicle to Load“ (V2L) funkciją. Su 40 kWh talpos baterija ir 3,6 kW išorinio krovimo lizdo galia (atitinka 230 V 16 amperų buitinį kištukinį lizdą), „Oli“ teoriškai gali tiekti maitinimą 3 000 W elektros prietaisui maždaug 12 valandų.
Išradingai parinktos medžiagos
Netradicinė konceptualaus modelio išvaizda primena kompaktišką visureigį, kurio ilgis – 4,20 m, aukštis – 1,65 m, o plotis – 1,90 m. Modelio kėbulo gamybai panaudotos perdirbto gofruoto kartono plokštės, supresuotos į korinę struktūrą ir sutvirtintos stiklo pluoštu. Ši medžiaga pagaminta kartu su partnere, chemijos milžine BASF.
Medžiaga taip pat padengta „Elastoflex“ poliuretano derva bei apsauginiu kietos struktūros „Elastocoat“ sluoksniu. Galiausiai visa tai nudažyta naujoviškais vandens pagrindo „BASF R-M Agilis“ dažais.
Šios plokštės yra labai standžios, lengvos ir tvirtos – tokios tvirtos, kad ant jų gali stovėti suaugęs žmogus. O svoris sumažėja 50 proc., lyginant su lygiaverte plienine konstrukcija.
Stogo iš šios medžiagos krovumo galimybės taip pat nesumenksta. Kiekvienoje stogo bėgelių pusėje numatyta galimybė pritvirtinti priedus, pavyzdžiui, dviračių laikiklius ar stogo bagažines. O po variklio dangčiu įrengtose bagažo erdvėse galima laikyti įkrovimo laidus, smulkius asmeninius bei skubios pagalbos daiktus.
„Oli“ išsiskiria išradingu ir efektyviu 20 colių skersmens ratų ir padangų deriniu. Hibridinis ratas – naujo dizaino, o padanga sukurta drauge su bendrove „Goodyear“.
Aliuminio ratai yra brangūs ir reikalauja daug energijos jiems pagaminti, o plieniniai ratlankiai sveria per daug, todėl inžinieriai nusprendė šias dvi medžiagas sumaišyti. Taip sukurti hibridiniai ratai, kurie yra 15 proc. lengvesni už lygiaverčius plieninius, todėl bendras automobilio svoris sumažėja 6 kg.
Savo ruožtu padangų protektoriaus mišinys pagamintas iš beveik visiškai tvarių arba perdirbtų medžiagų, įskaitant saulėgrąžų aliejų ir ryžių lukštų pelenų silicio dioksidą, taip pat pušų dervas ir visiškai natūralų kaučiuką. Jos pakeičia sintetines, naftos pagrindu pagamintas medžiagas.
Naudojimo ciklas
Kalbant apie „Oli“, vienas svarbiausių dalykų – ilgas naudojimo laikas, tad automobilio gamintojai sukūrė savo žiedinę ekonomiką. Šį automobilį bus galima nesudėtingai ir nebrangiai perdaryti tolimesniam gyvenimui pagal naujų savininkų pageidavimus, pasitelkiant atnaujintas ir nesunkiai keičiamas dalis, naujas dekoro detales ar net spalvas. Taip pat dalis detalių laikui bėgant gali būti tiesiog patobulintos.
Bendrosios šio modelio eksploatavimo išlaidos bus nedidelės, tačiau jei reikės pakeisti duris, priekinį žibintą ar buferį, perdirbtas dalis galima atsakingai įsigyti per „Citroën“ iš kitų „Oli“ transporto priemonių, kurios nebetinkamos eksploatuoti.
Aplinkos ir ekonominiu požiūriu naudingiau būtų atnaujinti turimą automobilį, nei pakeisti jį kitu. Kai atnaujinti nebebus ekonomiška, „Citroën“ kiekvieną „Oli“ pavers perdirbtų dalių donoru kitiems, kuriems jų reikia, arba siųs detales bendrai perdirbti.