Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Opel Adam“: be prisiminimų ir sentimentų

„Opel“ dizaineriams ir konstruktoriams, dirbusiems ties automobilio, kuris dabar žinomas „Adam“ pavadinimu, projektu iškelta užduotis buvo gerokai sudėtingesnė nei vien išpiešti išvaizdžias linijas ar sudėlioti mazgus taip, kad viskas veiktų ir būtų savo vietose. Pradėti nuo balto lapo daugeliu atvejų yra puiki galimybė saviraiškai, tačiau ne tuomet, kai kuriamas stilingas „supermini“ segmento modelis.
„Opel Adam“
„Opel Adam“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kalbame apie tai, kad tokiems automobiliams iš esmės būdingas retro stilius, t.y. pirkėjai masinami apeliuojant į sentimentus ir praeities idealizavimą. Pagal tą patį principą parengti visi šio klasės automobiliai – „Volkswagen Beetle“, „Mini Cooper“ ir „Fiat 500“. Bandymų imtis stilingo miesto modelio konstravimo nuo pradžios taip pat buvo, bene geriausias pavyzdys – „Audi A1“, kuriam populiarumu visgi labai sunku varžytis su charizmatiškaisiais savo kolegomis.

Būtent tokios mintis kamavo ir mane prieš šį bandomąjį važiavimą. Esminis klausimas šiuo atveju tik vienas – ar gali „Opel“ pagaminti produktą, kuris ir be jokio istorinio paveldo turėtų pakankamai ryškų charakterį tam ir galėtų sužavėti publiką?

(Labai) pastebimas gatvėje

Išorės dizaino vertinimo skiltyje „Opel“ komandai galima dėti riebų pliusą. Visgi nors „Adam“ kėbulo dizainas vertinamas itin prieštaringai – vieni sako, kad jis siaubingai neproporcingas, o kiti įžvelgia pernelyg daug panašumų į „Fiat 500“, ar netgi „Audi A1“, niekas negali paneigi fakto, kad šio modelio stilius išskirtinis.

Opel Adam
„Opel Adam“

Natūralu, kad tokie elementai kaip kontrastinga mėlynam kėbului balta spalva nudažytas stogas ir lengvojo lydinio ratlankiai duoda savo, tačiau galima manyti, kad ir be šių elementų gatvėje vairuodami šį mažylį tikrai neliksite nepastebėti. Tiesa sakant, kartais buvo netgi baisu, kad į priekį važiuojantis, tačiau atsisukęs į mus atgal žiūrintis vairuotojas padarys rimtą avariją. Laimei, visi (netyčiniai) dėmesio nukreipimai praėjo berimtų incidentų.

„Adam“ kėbului neįprastas proporcijas suteikia maži priekinės ir galinės iškyšų atstumai. Taip pat ir lyginant su likusia dalimi ganėtinai aukštas stogas. Tokios linijos labiau primena ne šiuolaikinį „Fiat 500“ hečbeką, o klasikinį „Mini Cooper“ ir galima tik spėti, kad būtent iš šio modelio dizaineriai ir sėmėsi įkvėpimo. Efektingai atrodo ir ryškios briaunos kėbulo šonuose bei gale, o galutinį akcentą palieka klasikinio stiliaus apvalių ir šiuolaikinio dizaino žibintų derinimas.

Išorės dizainą atitinkantis interjeras

Opel Adam
„Opel Adam“

Vos pradarius „Adam“ dureles maloniai nustebino tai, kad interjero stilius kone pavyzdingai priderintas išorės. Kartojant kėbulo apdailos dizainą viduje panaudota daug baltos spalvos, kurios yra visur – ant priekinio panelio, durų apdailos, sėdynių apmušalų, taip pat vidinėje stogo pusėje.

Toks derinys vizualiai pastebimai padidina ir taip ganėtinai erdvų saloną, tačiau tiems, kam balta spalva atrodo nepraktiškai siūlomi dar 11 variantų. Kėbulas gali būti dažomas viena iš 12 spalvų, dekoravimo galimybės dar didesnės, taigi saviraiškai progų apstu. Apskritai, mėgstantiems žaisti su galimais apdailos variantais ir spalvomis „Adam“ komplektavimas gali tapti tikra pramoga.

Individualizavimo galimybės neapsiriboja vien tik puošybos elementais. Puikus pavyzdys šiuo atveju gali būti pats bandomasis automobilis. Jei bazinės „Adam“ versijos kaina yra 35,512 Lt, tai mūsų čiupinėtas automobilis kainavo beveik 63 tūkst. Lt. Iš esmės, pagal savo įrangą bandytas hečbekas nesusileistų daugumai gerokai didesnių ir brangesnių modelių.

Opel Adam
„Opel Adam“

Mažylis turėjo klimato kontrolę, USB ir „Bluetooth“ jungiamumą, greičio palaikymo sistemą, automobilio statymo jutiklius, padangų slėgio kontrolę ir netgi 17 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankius. Patiko mums ir didelės raiškos multimedijos valdymo ekranas bei penkių garsiakalbių ir „My Media“ radijas su penkiais garsiakalbiais.  

Pastarųjų transliuojama muzika mėgautis geriau nejudant, mat kaip ir kiti „Opel“ produktai „Adam“ negali pasigirti labai gera garso izoliacija. Greta aerodinaminio, ar padangų triukšmo, miesto automobiliukas dar turi ir ganėtinai rėksmingą benzininį variklį, kurio skleidžiamas garsas dėl trumpų perdavimo skaičių sukeliamų aukštų sūkių važiuojant užmiestyje ypatingai erzina.  

Automobilis dviem

Kaip ir dera tikram miesto modeliui „Adam“ yra miniatiūrinis automobilis. Kėbulo ilgis nesiekia 3,7 m, plotis (neįtraukiant veidrodėlių) apima visus 1,72 m, tačiau erdvės viduje netrūksta. Bagažinės skyrius savo tūriu (170 l) nusileidžia pagrindiniam konkurentui „Fiat 500“ (185 l), o ir galinėse sėdynėse vietos galėtų būti daugiau, tačiau taip turbūt nutiko todėl, kad „Opel“ mažylis buvo konstruojamas kaip miesto automobilis dviem. Dėl šios priežasties priekyje sėdinčio keleivio kojoms palikta tiek erdvės, kad rodos ištiestos jos remiasi tiesiai į cilindrų bloką.

Opel Adam
„Opel Adam“

Pasirinkimo laisvės išlepintiems europiečiams vienu iš didžiausių „Adam“ trūkumų kol kas yra labai ribota variklių ir pavarų dėžių pasiūla. Šiuo metu galima rinktis vieną iš trijų benzininių variklių – 1,2 litro darbo tūrio 70 AG, arba viena iš dviejų 1,4 litro motoro modifikacijų – 88 arba 100 AG. Visi varikliai montuojami kartu su mechanine penkių laipsnių transmisija ir „Start/Stop“ funkcija arba be jos. Kol kas jokių dyzelinių agregatų ar automatinių pavarų dėžių.

„Adam“ elgesys kelyje vertas atskiros istorijos. Galima sakyti, tai yra netikėtai apgaulingai nekaltai atrodantis, bet aiškiai chuliganišką elgesį provokuojantis automobilis. Tokio įspūdžio efektas dar stipresnis dėl nejautraus, kone „popierinio“ akceleratoriaus pedalo bei nedidelio darbinio tūrio atmosferiniam varikliui būdingo „aukštai“ esančio mažo sukimo momento. Jei domina konkretūs skaičiai – 130 Nm ties 4000 aps./min.

Pasenusi pavarų dėžė

Kitas erzinantis dalykas yra ir kiek pasenusi penkių laipsnių pavarų dėžė – tvarkantis su „Opel“ transmisija reikia susikaupti ir skirti tam pakankamai dėmesio. Na, ir paskutinis minusas šioje trūkumų serijoje yra neįspūdingo efektyvumo galiniai stabdžiai. Kainos optimizavimo sumetimais „Adam“ gale sumontuoti būgnai ir intensyvaus stabdymo momentais galima dar ir dar kartą įsitikinti, kad tai yra praeities technologija. 

Opel Adam
„Opel Adam“

Nors dėl trumpos bazės ir lyginant su automobilio gabaritais didžiulių 17 colių skersmens ratų automobilis kaip reikiant šokinėja per kelio nelygumus, o važiuojant greičiau net ir nedidelis nelygumas gali tapti tramplinu, mažasis hečbekas savo elgesiu labai primena kartingą. Vairas ganėtinai lengvas, tačiau reakcija į pasukimą aštri, staigi ir lengvai prognozuojama. Kėbulo svyravimai posūkiuose taip pat minimalūs, todėl kokiu greičiu juos įveiksite priklausys tik nuo kelio sąlygų ir jūsų drąsos.

Tiesa, norint pasiekti mažesnes nei 7,0 l/100 km vidutines degalų sąnaudas užmiestyje teks važiuoti ne didesniu kaip 95 km/h greičiu. Tokiu atveju net ir nepaisant trumpus perdavimo skaičius turinčios pavarų dėžės variklis nepatirs itin didelio streso, o sūkiai kris žemiau 3000 aps./min.

Išvada:

Nuo pirminės retro stiliaus miesto automobilio idėjos „atskilę“ ir jokio istorinio paveldo neturintys madingi miesto mažyliai vis dar ieško savo nišos. Natūralu, kad kol kas tokie automobiliai kaip „Adam“ neretai sulaukia skeptiškų išankstinių vertinimų. Visgi taip įrodė „Opel“ konstruktoriai, jei komanda gerai atlieka savo darbą, išankstinis emocinis užtaisas nėra būtinas.

Automobilis privalo atrodyti originaliai, turi turėti interjerą, kuriame vairuotojui būti norėtųsi taip pat (arba dar labiau) nei savuose namuose ir būti valdomas taip, kad jis užsimirštų apie salone ar bagažinėje paliktus (dūžtančius) daiktus ir posūkius eilinį kartą įveiktų taip, lyg važiuotų slalome. Būtent toks ir yra „Adam“. Turintis nemažai trūkumų, tačiau vis vien maloniai stebinantis.    

Už:

Originalus, akį traukiantis išorės dizainas

Stilingas ir jaukus interjeras

Dinamiškas valdymas

Prieš:

Ribotas variklių ir pavarų dėžių pasirinkimas

Prasta garso izoliacija

Miniatiūrinė bagažinė

  

   

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?