„Adam“ – pirmasis „Opel” pagamintas modelis su visai nauju aliumininiu 1,0 l ECOTEC varikliu su tiesiogine degalų įpurškimo sistema, kuris buvo sukurtas tarptautiniame techniniame centre, Riuselsheime, Vokietijoje.
Šį variklį bus galima rinktis iš dviejų galių versijų – 66 kW/90 AG ir 85 kW/115 AG; abu pasižymi dideliu 166 Nm sukimo momentu, net ir esant 1800 aps./min. Kaip du naujos kartos 1,6 l vidutinio dydžio benzininiai „Opel“ varikliai (1,6 l ECOTEC su tiesiogine degalų įpurškimo sistema ir 1,6 l CDTI), 1,0 l ECOTEC variklis su tiesiogine degalų įpurškimo sistema pasižymi itin mažu triukšmingumu, vibracija ir yra pranašesnis už keturių cilindrų variklį. Šis naujas trijų litrų mažylis derinamas su visai nauja šešių laipsnių pavarų dėže bei „Start/Stop“ funkcija, standartinėje komplektacijoje.
66 kW/90 AG „Adam“ versija pasižymi mažomis degalų sąnaudomis, vos 4,3 l/100 km, važiuojant mišriu ciklu, o anglies dvideginio tarša neviršija 99 g/km (preliminarūs duomenys pagal NEDC bandymus). Tai yra puikūs modelio su benzininiu varikliu duomenys, dar ir išvystančiu didelį sukimo momentą. Efektyvumą užtikrina tiesioginė degalų įpurškimo sistema, kintamo vožtuvų darbinio laiko sistema, lengvo svorio aliuminio konstrukcija ir reguliuojamas vandens siurblys.
„Adam“ su 1,0 l ECOTEC varikliu su tiesiogine degalų įpurškimo sistema prekyboje pasirodys antroje šio pavasario pusėje, o gamyba startuos vasarą. Ne tik nauji varikliai debiutuos su „Adam“ , tačiau bus pasiūlytos ir naujos spalvos. Frankfurto tarptautinėje automobilių parodoje, Ženevoje, rugsėjį, „Adam“ parodys dar daugiau individualizavimo galimybių – naujų spalvų, dekoro ir apdailos elementų.
Mažas, bet galingas variklis nustato naujus trijų cilindrų variklių tobulinimo standartus
Sklandus, galingas ir draugiškas gamtai: „Adam“ naujas mini variklis yra mažas savo dydžiu, tačiau didelis važiavimo patrauklumu. Jame susilieja preciziška inžinerija su naujausiomis technologijomis, kad užtikrinti veiksmingumą net ir esant tokiam dydžiui.
„Adam“ su šiuo mažu varikliu sunaudoja vos 4,3 l/100 km degalų, o anglies dvideginio tarša neviršija 99 g/km važiuojant mišriu ciklu – todėl „Adam“ puikus automobilis važinėtis mieste, kur automobilių mokesčiai pagrįsti taršos kiekiu.
Mažo darbinio tūrio benzininio variklio visai nauja šeima artimiausiu metus paaugs – tai bus 12 vožtuvų 1,0 l ECOTEC variklis su tiesiogine degalų įpurškimo sistema ir tai yra sekantis „Opel“ pavaros sistemų pasiūlos kampanijos žingsnis, prasidėjęs pristatant naujus vidutinio dydžio 1,6 l benzininius ir dyzelinius variklius. Šios naujos pavaros sistemų gamos turi bendra DNR ir plėtros tikslą: tapti tobuliausiais savo klasėje.
Pradedant nauju istorijos etapu, „Opel” inžinieriai iš Riuselsheimo pasirengę pašalinti minusus, dėl ko trijų cilindrų varikliai tampa ne tokie patrauklūs.
„Mes ne tik sumažinome degalų sąnaudas ir anglies dvideginio taršą, tačiau norime įrodyti, jog trijų cilindrų varikliai gali būti patrauklesni už keturių cilindrų agregatus,” – sako Matthias Altas, „Opel“ mažų benzininių variklių vyriausiais inžinierius. „Mes išsprendėme ir kitas tipines trijų cilindrų variklių problemas – tai triukšmingumo ir vibracijos, tad esame įsitikinę, jog „Adam“ klientai liks tuo patenkinti“
Cilindro blokas pagamintas iš aukšto slėgio aliuminio liejinio, todėl sumažėja ne tik variklio keliamas triukšmas, bet ir jo svoris. Didelio slėgio degalų purkštukai struktūriškai izoliuoti nuo cilindro galvutės, kad sumažėtų vibracija degalų įpurškimo metu. Dar vienas patobulinimas – tai balansinio veleno įmontavimas į tepalo karterį. Velenėlių, grandinės ir alkūninio veleno konstrukcijos dėka bei gero svorio išbalansavimo, dingsta vibracija, būdinga 3 cilindrų varikliams.
Kitos garso mažinimo priemonės: akustiškai optimizuoti variklio dangčiai priekyje ir viršuje, įsiurbimo kolektorius ir paskirstymo veleno korpusai; alkūninis velenas izoliuotas geležiniais guoliais, patobulintos formos paskirstymo veleno grandinių dantračiai, žemo slėgio turbokompresorius ir žemiau sumontuotas plieninis variklio karteris.
Dėl tokių inžinerinių savybių, naujas 1,0 l ECOTEC variklis tapo tobulesnis, tyliau dirbantis nei keturių cilindrų agregatas. Pavyzdžiui, bandant variklį specialiame stende ir jam dirbant maksimaliu greičiu, buvo nustatytas mažesnis skleidžiamas triukšmas nei 1,6 l benzininio agregato.
Galingas: mažo dydžio variklis su didele galia
Naujas 1,0 l ECOTEC variklis su tiesiogine degalų įpurškimo sistema pasižymi veržlumu. Mažo dydžio variklis išvysto didesnį sukimo momentą nei 1,6 l atmosferinis variklis. ADAM 1,0 l ECOTEC su tiesiogine degalų įpurškimo sistema išvysto 166 Nm sukamąjį momentą jau esant 1800 aps./min. ir tai yra 30 proc. daugiau 1,6 l variklis dirbantis tokiomis pat apsukomis. 85 kW/115 AG versijos sukamasis momentas didėja iki 4700 aps./min.
Preciziškas, su juvelyrų kūriniais lyginamas variklis turi pažangiausias technologijas: aliumininė cilindrų galvutė su integruotu išmetimo kolektoriumi, kuris yra tiesiogiai sujungtas su mažos inercijos vandeniu aušinamu turbokompresoriumi. Tokia kompaktiška sistema leidžia išgauti maksimalią 1,0 l variklio galią prie palyginus nedidelių variklio apsisukimų be jokios turbinos inercijos.
Degalų purkštukai su šešiomis angomis yra sumontuoti cilindrų centre – tai padeda pasiekti efektyvų degalų sudegimą, o dviguba degimo kamera bei kintamo darbo vožtuvų sistema leidžia varikliui veikti optimaliu režimu. Naudojamas dviejų lygių tepalo siurblys bei išjungiamas vandens siurblys, išsijungiantis, kai varikis šaltas, taip pagreitindamas variklio šildymą bei padėdamas sutaupyti degalų.
Naujos kartos 1,0 l ECOTEC variklis su tiesiogine degalų įpurškimo sistema montuojamas su visai nauja šešių laipsnių mechanine pavarų dėže ir papildo dabar esamas „Adam“ versijas su atmosferiniais keturių cilindrų varikliais, kurie montuojami su penkių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis; 1,2 l variklio galia 51 kW/70 AG ir sukimo momentas 115 Nm, o dviejų 1,4 l 64 kW/87 AG ir 74 kW/100 AG variklių sukimo momentas siekia 130 Nm.
Naujos lengvo svorio pavarų dėžės su lengvai persijungiančiomis pavaromis
Visai naujos šešių laipsnių mechaninės pavarų dėžės puikiai dera su trijų cilindrų „Adam“. Nedidelio dydžio ir svorio – tik 37 kg, visa sistema tampa 30 proc. lengvesnė už naudojama dabar.
Pasižyminti precizišku perjungimu bei itin trumpu pavarų perjungimo svirties žingsniu bei labai mažu pasipriešinimu, naujoji transmisija savyje suderina daugumą patobulinimų, neseniai debiutavusių kitose „Opel“ naujos kartos pavarų dėžėse.
Tarp patobulinimų – pavaros su plačiais, asimetriškai išpjautais dantračiais, trigubais sinchronizatoriais pirmai ir antrai pavaroms bei dvigubais trečiai ir ketvirtai. Atbulinės eigos pavara taip pat sinchronizuota. Naujos pavarų dėžės pristatomos ne tik su „Adam“ , bet ir su kaitais „Opel“ modeliais.
Dar daugiau individualizavimo galimybių su mažuoju automobiliu
Dviejų kėbulo spalvų paletė praplečiama ir bus pristatyta kitą savaitę bei per ateinančius mėnesius. Iš viso 7 naujos kėbulo ir 4 stogo spalvos sukuria viso 18 kėbulo ir 6 stogo spalvų paletę, kurias galima derinti tarpusavyje. Pavasarį bus pristatytos 5 naujos kėbulo spalvos: elegantiška sidabrinė „Silverwalker”, turtinga tamsiai ruda „Mr.Darkside”, energinga mėlyna „Let it Blue”, įžūliai ryškiai žalia „Dancing Green”, subtiliai šilta pilka „Pink-Kong”.
„Adam“ pritaikymo pagal kiekvieno poreikį galimybės didėja – dabar siūlomos naujos 5 sėdynių apmušalų medžiagos, 7 nauji salono dekoro elementai, 4 naujos salono spalvos, 1 naujas salono lubų apmušalas ir 2 naujos salono veidrodėlio spalvos, be to siūlomos 4 naujos juostos su ženklu spalvos ir 2 nauji išorės lipdukų komplektai.
Ženevos automobilių parodoje bus atskleistos naujos kėbulo spalvos ir apdailos. Su visomis šiomis galimybėmis „Adam“ pirkėjai be jokių apribojimų gali susikurti vienetinį, savo svajonių automobilį.
Susikūrę savo automobilį, klientai gali džiaugtis ir geriausiomis prijungimo galimybėmis mažų automobilių klasėje. „Adam“ turi „Opel“ modernią „IntelliLink” sistemą, kuri puikiai prijungia išorinius įrenginius bei siūlo įvairias programas. Ši sistema dera su naujaisiais išmaniaisiais telefonais su „ANDROID“ ir „Apple iOS“ operacinėmis sistemomis.
„IntelliLink“ turi USB ir „Bluetooth” ryšį, grotuvą su 7 garsiakalbiais, 7 colių didelės raiškos jutiklinį ekraną. Be to, sistema turi navigacijos sistemą su „BringGo” programa bei „Stitcher” ir „TuneIn” programas. „Apple iOS” įrenginių integravimas, leidžia jais naudotis su „SIRI EYES FREE” funkcija. Ši funkcija leidžia skaityti ar diktuoti SMS žinutes balsu, todėl nereikia atitraukti dėmesio nuo vairavimo.
„IntelliLink” – tai naujausia, saugi ir intuityviai valdoma sistema su kuria „Adam“ mažų automobilių segmente pasiūlo geriausias junglumo galimybes.