500 km yra dvigubai didesnis atstumas nei gali įveikti bet kuris kitas panašaus dydžio automobilis. Tiesa, tiek gali įveikti „Opel“ elektromobilis, tačiau „Chevrolet Bolt“ – vos 380 km. Kodėl toks skirtumas, jeigu abu automobiliai yra vienodi?
Todėl, kad JAV ir Europoje skiriasi elektromobilių įveikiamo atstumo apskaičiavimo metodai. Pavyzdžiui, pagal europietiškąjį (NEDC), naujasis „Nissan LEAF“ (toliausiai nuvažiuoti galintis Lietuvoje parduodamas elektromobilis) gali įveikti 250 kilometrų, o pagal amerikietiškąjį (EPA) – 171.
Tad amerikietiškas matavimas yra gerokai panašesnis į važiavimą realiomis sąlygomis nei europietiškas. Dėl ko susidaro toks skirtumas, prieš keletą mėnesių jau nagrinėjome.
Naujasis „Chevrolet Bolt“ (Europoje – „Opel Ampera-E“) pagal amerikietiškąjį modelį gali įveikti net 380 km – tai dvigubai daugiau nei „Nissan LEAF“. Priežastis paprasta – dvigubai didesnė, 60 kWh talpos („Nissan LEAF“ turi 30 kWh), baterija. Dėl padidėjusios talpos išauga ir krovimo laikas, tačiau greitojo įkrovimo stotelėse tai netampa didele problema. Kita vertus, tai turi papildomų minusų kaip kaina. „Bolt“, nors yra mažesnis automobilis, JAV kainuoja 27 proc. daugiau. Skirtumas Europoje tarp LEAF ir „Ampera-E“, tikėtina, bus panašus.
Tačiau šiandien „Bolt“ pristatomas ne kaip LEAF, o kaip „Tesla Model 3“ konkurentas. Abu kainuoja panašiai („Bolt“ kaina JAV – nuo 37 tūkst. dolerių, „Model 3“ – 35 tūkst.), abu gali pasiūlyti didesnį nei 300 km įveikiamą atstumą bei patrauklų dizainą.
Pirmuosius „Model 3“ jį užsisakę pirkėjai gaus geriausiu atveju 2017-ųjų pabaigoje, tuo tarpu pirmųjų „Bolt“ (arba „Ampera-E“) pristatymas planuojamas jau šių metų pabaigoje.
Naujasis elektromobilis turės 203 AG ir 360 Nm išvystantį variklį, kuris leis jam iki 50 km/val. pagreitėti per 3,2 sek. Įsibėgėjimas nuo 80 iki 120 km/val. trunka vos 4,5 sek., o nuo 0 iki 100 km/val. – apie 7 sek.