Esminės „Opel Astra“ naujienos – nauji „Euro 6“ standartus atitinkantys varikliai, pasižymintys itin mažomis degalų sąnaudomis. Pavyzdžiui 1,5 litro dyzelinis variklis, išvystantis 105 arklio galias ir komponuojamas su mechanine pavarų dėže, gamintojo skaičiavimais, naudoja vos 3,4 litro degalų šimtui kilometrų.
Stulbinamai mažas degalų sąnaudas „Opel“ tvirtina pasiekę naudodami naujausias savo technologijas. Kita naujiena, kurią labiausiai ir knietėjo išbandyti – 122 arklio galių variklis su automatine pavarų dėže. Ne bet kokia, o net devynių pavarų. Gamintojo teigimu, galingiausia versija su šia pavarų dėže irgi pasižymės ekonomiškumu. Deklaruojamos degalų sąnaudos – 4,1 litro.
Automatinė devynių laipsnių transmisija kelia dvejopus jausmus. Nors nuolatinis pavarų persijunginėjimas greitėjant atrodo kiek neįprastai, tačiau būtent tai ir užtikrina optimaliausią variklio darbą visais važiavimo momentais. Net ir greitkelyje važiuojant 140 km/val. greičiu, devinta pavara leidžia variklio sūkius laikyti maždaug ties 1300 apsisukimų per minutę.
Pabandėme pavaras junginėti ir patys su +- režimu, tačiau tai labai greit nusibodo. Visgi devynias pavaras geriau jau tegu valdo automatas. Priešingu atveju – vairavimas taps vien tik pavarų junginėjimu. O ir automatinę pavarų dėžę juk perkame tam, kad pavarų patiems nereikėtų keisti.
Reikia paminėti, kad pavarų jungimas yra išties sklandus. Ir nors smeigus akceleratorių į dugną prireikia laiko, kol kompiuteris sugalvoja, kuri pavara dabar būtų teisinga naujam važiavimo režimui, tačiau iš šio automobilio ir nereikėtų tikėtis sportiškumo. „Opel“ devynių laipsnių automatinę transmisiją ir kūrė būtent ekonomiškumo, o ne dinamiškumo tikslais.
Be šios naujienos gamintojas pristatė ir kitas, su šiuo atnaujinimu pateiktas naujoves. Kiek sumažėjo oro pasipriešinimo koeficientas. Pasak „Opel“ atstovų, tai pasiekti pavyko kiek patobulinus automobilio priekį.
Nors jis vizualiai mažai kuo skiriasi nuo prieš tai gaminto „Astra“ modelio, rezultatų ataskaitose naujasis modelis laikomas kiek labiau aerodinamišku. Aišku, šito jūs nepajausite, tačiau bandymai gamintojui leidžia didžiuotis šiuo pasiekimu.
Dar kelios naujienos atsirado ir pakaboje bei stabdžių sistemoje. Pastaroji tapo elektrine, tačiau važiuojant nei jos pliusų, nei minusų aptikti nepavyko. Stabdžiai funkcionuoja idealiai, tačiau ir prieš tai buvusiame modelyje jie taip pat buvo nekeliantys jokių abejonių.
Anot gamintojo, kur kas tikslesnis ir informatyvesnis tapo vairo mechanizmas, į šį „Astra“ modelį jau montuojami nauji amortizatoriai, kiek pakeisti ir galinės pakabos elementai.
Važiuojant kalnų keliais netoli Frankfurto buvo galima puikiai išmėginti visą pakabos darbą ir „Astra“ valdymo savybes. Jei universalas, turintis devynių laipsnių automatinę transmisiją, šiuose keliuose atrodė kiek nuobodokas, tai hečbekas su mechanine pavarų dėže leido visai smagiai „karpyti“ posūkius kalnuose. Tiesa, norint dinamikos, reikia palaikyti kiek aukštesnius variklio sūkius.
Automobilio salone pokyčių taip pat yra, tačiau jie ne kardinalūs. Salonas išliko vokiškai subtilus, tačiau neatrodantis pigiai. Kaip didžiausią naujieną gamintojas įvardija visiškai skaitmeninį prietaisų skydelį. Jame nebeliko jokių mechaninių rodyklių.
Priešingai nei mano neseniai bandytame „Renault Clio“ modelyje, „Opel Astra“ automobilyje puikiai veikė lietimui jautri multimedija. Jei „Renault Clio“ palietus ekraną vaizdas tarsi strigdavo, tai „Astra“ šios problemos neturi.
„Astra“ salone – nemažai vietos smulkiems daiktams, tačiau kai kurios erdvės išnaudotos gana keistai. Štai po klimato kontrolės valdymo bloku esanti dėtuvė yra tokios formos, kad ten netilps nei piniginė, nei mobilusis telefonas. Tačiau šiame „Astra“ gamintojas įrengė bevielio krovimo vietą mobiliajam telefonui, kuri yra gana patogioje pozicijoje, prie porankio.
Kokios bus atnaujino „Opel Astra“ kainos Lietuvoje, gamintojas kol kas neatskleidžia, tačiau pabrėžia, kad Vokietijoje „Sports Tourer“ universalo kainos prasidės nuo 20 990 eurų.