Riuselsheime esančioje gamykloje „Opel“ pristatė universalų šeimos automobilį furgono kėbulu – naująjį „Opel Combo Life“.
Bandomiesiems važiavimams buvo skirtas vos pusdienis, tad nusprendėme nesivadovauti organizatorių pasiūlytais maršrutais Frankfurto apylinkėse, tačiau kelias valandas skirti improvizuotai kelionei važiuojant Maino pakrantėmis.
Tokiu būdu nukeliavome iki Koblenco miesto ir išbandėme automobilį tiek miesto, tiek užmiesčio sąlygomis.
Erdvumo įsikūnijimas
Reikėtų pradėti nuo to, jog gamintojas deklaruoja šio modelio erdvumą, talpumą ir patogumą. Tą pastebėjome apžiūrėdami automobilį prieš kelionę. Pirmiausia nusprendėme įvertinti bagažinę. Tai itin aktualu šeimoms, kurios į keliones vežasi pusę savo turimų daiktų ir dar pasiimą augintinį.
Bagažinės skyrius išties erdvus. Čia be jokių problemų tilptų lagaminai bei kita manta. Standartinio ilgio, 5 vietų automobilyje mažiausia bagažo erdvė – 597 litrai, o tai reškia, kad visi šeimos nariai, net ir gyvūnai atostogoms galės vežtis savo mėgstamus daiktus.
Jeigu reikia dar daugiau erdvės, galima rinktis ilgesnės ratų bazės versiją, kurioje galima vežti iki 850 litrų tūrio bagažą. Tačiau „Combo Life“ ne tik erdvus ir patogus visai šeimai. Jis tinkamas ir kaip nedidelis furgonas. Nulenkus galines sėdynes, standartinės versijos bagažo skyrius padidėja tris kartus, iki 2126 litrų, todėl dviračius ar didesnę turistinę įrangą bus galima gabenti be jokio vargo.
„Opel Combo Life“ gali būti su dvejomis arba vieneriomis stumdomomis galinėmis durimis ir gali būti pasirenkamas dviejų skirtingų ilgių versijų – 4,40 m. arba 4,75 m., kaip penkiavietis ar septynvietis.
Daiktadėžių tiek, kad tikrai ką nors pamesite
Apžiūrint bagažinės skyrių į akis iškart krito stogo linijoje sumontuota 36 litrų tūrio daiktadėžė, kurioje taip pat galima sukrauti įvairius, kiek mažesnius daiktus. Beje, norint pasiiimti ten padėtas smulkmenas netgi nėra būtina kelyje sustoti. Lubose sumontuota daiktadėžė yra pasiekiama tiesiai iš salono, tad šį procesą be vargo atliks keleiviai.
Įvairių daiktadėžių ir ertmių jūsų smulkmenoms pasidėti šiame automobilyje yra tiek daug, kad net neabejoju, jog salone tikrai ką nors pamesite. Durelėse, grindyse, centrinėje ir priekinėje konsolėse pilna įvairių nišų jūsų daiktams.
Itin gili ir erdvi būtent centrinės konsolės vietoje, tarp priekinių sėdynių sumontuota daiktadėžė. Surasti ten padėtą daiktą galėsite nebent apčiuopimo būdu, kadangi vizualiai pažvelgus atrodo, kad daiktadėžės galo nematyti.
Natūraliai užplūsta jausmas, kad gamintojas kiekvieną erdvę išnaudojo įrengdamas vietą daiktams. Be to, pasirinkus „Combo Life“ su papildomai užsakomu panoraminiu stikliniu stogu, standartiškai bus montuojama patogi centrinė daiktadėžė su LED apšvietimu.
Emocijų nekeliantis vairavimas
Važiuodami išbandėme sėdėjimo poziciją tiek vairuotojo, tiek keleivių vietose. Pasėdėjus keleivių vietose gale netrukus pastebėjome vieną aspektą, kuris ilgoje kelionėje gali virsti šiokiu tokiu minusu. Galinių sėdynių atlošo kampas yra gana stačioje pozicijoje ir gamintojas nepaliko galimybės tą kampą reguliuoti.
Jei per šimtą ar du šimtus kilometrų gale sėdintys keleiviai didesnio nepatogumo dėl to nepajus, tačiau ilgesnės kelionės gali sukelti diskomfortą.
Tačiau priekyje sėdėti pakankamai patogu. Vairuotojo sėdynės ir vairo reguliavimo padėtys leidžia susikurti komfortišką atmosferą net tokiame šeimyniniame furgone.
Be to, patogi vairuotojo pozicija, prietaisų skydelio išdėstymas, pavarų perjungimo svirtis ir kita vairuotojo vietos infrastruktūra nekelia jokių bereikalingų emocijų važiuojant. Tai tiesiog automobilis, kuris skirtas saugiai gabenti savo šeimos narius.
Šeimos automobiliui – saugumo sistemų paketas
Automobilyje „Opel“ įdiegė visas reikalingas ir šių dienų saugumo tendencijas atitinkančias sistemas. Projekcinis „Head up display“ ekranas ant priekinio stiklo visus svarbiausius važiavimo duomenis pateikia vairuotojo akių lygyje ant priekinio stiklo, todėl nereikės nukreipti žvilgsnio nuo kelio ir blaškyti dėmesio. Priekinio susidūrimo įspėjimo sistema su automatinio avarinio stabdymo ir pėsčiųjų aptikimo funkcijomis padės išvengti nelaimingų atsitikimų.
Sistema ne tik įspėja garso ir vaizdo signalu, bet ir pradeda stabdyti automobilį jei vairuotojas nereaguoja į priekyje besikeičiančią eismo situaciją. „Opel Eye“ priekinė kamera, kuri dažnai užsakoma su kitais „Opel“ modeliais pvz., „Astra“, „Corsa“ ir „Mokka X“ renka ir apdoroja informaciją, kuri perduodama vairuotojo pagalbinėms sistemoms, pavyzdžiui kelio ženklų atpažinimo ar išvažiavimo iš eismo juostos sistemoms.
Būtent nukrypimo nuo juostos sistemą išbandėme ir pakeliui link Koblenco. Jei anksčiau linijų atpažinimo sistema „Opel“ modeliuose tikrai turėjo trūkumų ir linijas „pasigaudavo“ problematiškai, tai dabar ši sistema veikia nepriekaištingai. Paleidus vairą net ir kelio vingyje automobilis pats važiuoja nenukrypdamas nuo eismo juostos ir informuoja vairuotoją, kad šis perimtų kontrolę į savo rankas.
Taip pat „Combo Life“ įdiegta automatinė pastovaus greičio palaikymo sistema, kuri pritaiko reikiamą greitį ir atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, sumontuota vairuotojo mieguistumo įspėjimo sistema, vertinanti vairuotojo manevrus ir vairavimo stilių ir pasiūlanti daryti vairavimo pertraukėles jei tai būtina. Žodžiu, šeimai skirtas furgonas niekuo nenusileidžia kitiems šių laikų automobiliams.
1-0 dyzelio naudai
„Opel Combo“ variklių gamoje – du benzininiai ir trys dyzeliniai varikliai. Šie varikliai gali būti komponuojami su automatinėmis aštuonių laipsnių pavarų dėžėmis arba mechanine transmisija. Bandymų metu išmėginome 1,2 litro darbo tūrio benzininį agregatą su turbina ir mechanine pavarų dėže.
81 kilovato ir 203 niutometrų galingumą išvystantis variklis kiek nuliūdino. Žinant tai, kad važiuojant nepakrautu automobiliu ir tik dviese jau juntamas elastiškumo ir gyvybingumo stygius, nesunku suprasti, kad dar prasčiau „Combo Life“ su šiuo varikliu atrodys tuomet, kai juo važiuos pilnas ekipažas su kalnu daiktų. Be to, degalų sąnaudoms tai irgi atsilieps.
Kur kas didesnį įspūdį paliko 1,5 litro darbo tūrio turbodyzelinis agregatas. Jo galia siekia 96 kilovatus, o sukimo momentas – net 300 niutonmetrų. Šį variklį išmėginome tiek su automatine, tiek su mechanine transmisija, tačiau į kelionę link Koblenco leidomės pasirinkę mechaninę pavarų dėžę.
Kelionės tempas buvo standartinis. Nesileidome į kraštutinumus – nei labai taupėme, nei labai sportavome. Po kiek daugiau nei dviejų šimtų kilometrų borto kompiuteris parodė vidutines 5,1 degalų sąnaudas. Toks rezultatas pakankamai džiugina, todėl ši variklio opcija, panašu, ras savo pirkėją. Juolab, kad su šiuo varikliu „Combo“ yra tikrai dinamiškesnis nei su turbobenzininiu agregtatu.
Kaina ir alternatyvos
Mūsų bandyta benzininė versija Lietuvos rinkoje kainuos nuo 15428 eurų. Dyzelinė versija, kuri paliko didžiausią įspūdį, kainuos nuo 18402 eurų. Žinoma, kaina gali šoktelėti jei pasirinksite gausesnę komplektaciją ar prailgintą, septynvietę „Combo Life“ versiją.
Konkurentais rinkoje šiam „Opel“ modeliui taps „Peugeot Rifter“ ir „Citroen Berlingo“, tačiau žinant, jog visus šiuos modelius po savo sparnu glaudžia PSA koncernas, panašumų tarp jų rasite tikrai daug. Ir ne tik agregatuose. Taigi, telieka apsispręsti, kokio gamintojo ženkliuką norite matyti ant vairo.