„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Opel Mokka“ testas: puodelis kavos be kofeino

Kava, anot skirtingų šaltinių, yra antras labiausiai pasaulyje naudojamas produktas po aliejaus. Kavai kiekvienais metais žmonės išleidžia po 100 milijardų litų ir išgeria po 1,4 milijardus puodelių. Apie tokį automobilių populiarumą galima tik pasvajoti, tačiau „Opel“ savo naujausią modelį pavadino vienu iš kavos gėrimų rūšių, „Mokka“. Galbūt jie tikisi, kad žmonės pamėgs „Opel“ automobilius taip pat, kaip mėgsta kavą? To išsiaiškinti nuskridau į Hamburgą.
„Opel Mokka“
„Opel Mokka“ / Gamintojo nuotr.

Tai naujasis „Opel“ karys mažųjų visureigių rinkoje. Lietuvoje jo pagrindinis varžovas bus „Nissan Juke“. Japoniškąjį automobiliuką pamėgo Lietuvos žavingoji vairuotojų dalis. Nors jo išvaizda patinka ne visiems, tačiau patrauklios kainos ir tinkamas automobilio dydis pirkėjams tiko.

„Mokka“ atrodo ne taip radikaliai, tačiau tai labai simpatiškas automobiliukas, pasižymintis ramiomis formomis.

Stebino Šiaurės jūros pakrantėje gyvenantys vokiečiai. Kur besustotum prie „Opel Mokka“ tiesiog lipte lipo moterėlės. Jos ne tik domėjosi kas tai per automobilis, teko rodyti automobilio interjerą, leisti jas vidun. Negi „Mokka“ taps pagyvenusių moteriškių svajonių automobiliu?

Gamintojo nuotr./Opel Mokka
Gamintojo nuotr./„Opel Mokka“

Viduje automobilyje išties malonu sėdėti. Vietos pakankama tiek priekinėje, tiek ir galinėje sėdynių eilėje, sėdėsena aukšta ir patogi, kaip tik moterims, kurios didžiumą laiko praleidžia miesto džiunglėse. Kažkuo „Mokka“ tikrai primena saldžią, bet nepersaldintą baltą kavą...

Kaip šio automobilio bandymų Vokietijoje metu pasakojo vyriausiasis „Opel Mokka“ interjero dizaineris Kurtas Beyeris, „viduje yra net 19 įvairių dėtuvių, o automobilio interjeras sėdint viduje atrodo erdvus ir šviesus“. Viduje yra labai patogi smulkmena – 230 V įtampos rozetė, kurioje bus galima pasikrauti kompiuterį ar tiesiog įsijungti siurblį.

Žinoma, bus galima rinktis tarp dviem arba visais ratais varomų versijų, tarp dyzelinių arba benzininių variklių, tarp mechaninių arba automatinių pavarų dėžių. Daugiau kaip pusė parduotų „Mokka“ turėtų būti varomi tik priekiniais ratais.

Automobilyje yra visos elektroninės sistemos, padėsiančios miesto ponioms darganotu oru: elektroninė stabilumo sistema, pajudėjimo įkalnėn arba nuokalnėn sistemos, traukos kontrolės sistema ir t.t.

Varikliai nėra itin galinti, kaip nėra skirtas sportavimui ir šis automobilis: 115 AG 1,6 arba 137 AG 1,4 l benzininis su turbina arba dyzelinis 1,7 l 127 AG, štai ir visas pasirinkimas. Visi jie daugiau ar mažiau ekonomiški, o marketologai planuoja, kad daugiau kaip pusė visų parduotų „Mokka“ modelių turės dyzelinius variklius.

Gamintojo nuotr./Opel Mokka
Gamintojo nuotr./„Opel Mokka“

Labai patiko puikiai derantis šiam automobiliui benzininis 1,4 l turbininis variklis, jo kuro ekonomija visai nebloga, o traukos užtenka dauguma gyvenimo atvejų. Moterims, vis dar vengiančioms dyzelinio kuro kolonėlių tai gali būti puikus pasirinkimas.

Įdomu tai, kad „Mokka“ versijos su dyzeliniais varikliais turi šiek tiek kitaip reguliuotą pakabą, negu tie automobiliai, į kuriuos montuojami benzininiai varikliai. Dyzelinės „Opel Mokka“ versijos yra komfortiškesnės, o benzininės – atvirkščiai, sportiškesnės.

Automobilio pakaba ir stabdžiai pasiskolinti iš kitų „Opel“ modelių: „Meriva“ ir „Zafira“, tačiau galinė pakaba yra sukonstruota naujai.

Visi automobiliai, turintys mechanines pavarų dėžes jau standartinėse versijose turi „Stop-start“ sistemas.

Kad automobilis sudomino europioečius, rodo ir pirmieji užsakymai. Dar nepradėjus oficialios šio automobilio prekybos, „Opel Mokka“ jau panoro įsigyti beveik 50 000 pirkėjų, šio automobilio net neišbandę!

„Opel“ atstovai teigia, kad šis automobilis turėtų patraukti ne tradicinius šios markės fanus, o naujus, tuos, kuriems „Mokka“ taps pirmasis gyvenime „Opel“. Tokių turėtų būti bent du trečdaliai.

Gamintojo nuotr./Opel Mokka
Gamintojo nuotr./„Opel Mokka“

Didžiausi konkurentai – „Škoda Yeti“, „Nissan Juke“ ir „Mitsubishi ASX“.

Pigiausia „Opel Mokka“ su 1,6 l benzininiu 115 AG varikliu Lietuvoje su visais mokesčiais kainuos nuo 53 000 litų. Tuo tarpu pigiausia dyzelinė versija bus brangesnė maždaug 15 000 litų.

Techniniai „Opel Mokka“ 1.4 Turbo AWD duomenys:

Ilgis/plotis/aukštis: 4278/1777/1646 mm

Ratų bazė: 2555 mm

Prošvaisa: 1540 mm

Variklis: benzininis 4 cilindrų su turbina

Darbinis tūris: 1364 kub. cm

Maksimali galia: 140 AG esant 6000 aps/min

Maksimalus sukimo momentas: 200 Nm esant 1850-4900 aps/min

Degalų bako talpa: 53 l

Pavarų dėžė: 6 pav. mechaninė

Maksimalus greitis: 190 km/h

Įsibėgėjimas: nuo 0 iki 100 km/h per 9,9 sek.

Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai 8,0/5,5/6,4 l/100 km

Bagažinės talpa: 356-1372 l

Masė: 1350 kg

Bazinio modelio kaina: nuo 53000 Lt.

Gamintojo nuotr./Opel Mokka
Gamintojo nuotr./„Opel Mokka“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs