„Žinodami, kad atėjo laikas pasikeisti automobilio padangas, vairuotojai pasirūpina ir kitais dalykais, kurie yra aktualūs keičiantis orams: žieminiu langų plovikliu, aušinimo skysčiu, alyva, valytuvais, gremžtukais ir kitomis priemonėmis“, – pasakojo Lina Trinkūnienė, „Maximos“ prekybos vadovė.
Automobiliams skirtų prekių pardavimai prekybos centruose būna didesni iki pat vasario. Tai reiškia, sakė L.Trinkūnienė, kad vairuotojai savo automobiliais rūpinasi visą žiemą.
Automobiliams skirtų prekių pardavimai prekybos centruose būna didesni iki pat vasario.
„Paklausiausios automobilių prekės atšalus orams kasmet būna panašios: tai neužšąlantys stiklų plovikliai, aušinimo skysčiai, gremžtukai ir šepečiai, salono priežiūros priemonės. Pastebimai auga ir kitų automobilių priežiūrą palengvinančių priemonių paklausa. Užšalusioms spynelėms „išjudinti“ skirtų ledo tirpiklių paklausa pernai, palyginti su 2015-aisiais, šoktelėjo 45 proc., automobilių durelių gumoms sutepti skirto silikono – 35 proc., rūdžių modifikatoriaus – 15 proc.“, – atskleidė L.Trinkūnienė.
Neužmiršta vairuotojai pasirūpinti ir savo patogumu. Pavyzdžiui, kam šalti, rankas laikant ant ledinio šaltumo vairo, jei galima įsigyti vairo užvalkalą? Jų pardavimai prekybos tinklo parduotuvėse pernai padidėjo dvigubai, o šiemet vien iki spalio mėnesio jų parduota daugiau nei per visus praėjusius metus.
Gremžtukus keičia purškikliai
Dar vienas vairuotojų atradimas – stiklų ledo tirpikliai. Gremžtukus pakeičiančių purškiamų skysčių, kurie mažiau nei per minutę ištirpina prie stiklų prikibusį ledą, pernai parduota 20 proc. daugiau nei užpernai. Augančios jų paklausos laukiama ir šįmet, tiesa, šios priemonės pirkimo vajus dažniausiai prasideda atėjus didiesiems šalčiams, kai langų „tarkavimas“ gremžtukais tampa kone kasdiene rutina.
„Purškiklius ypač pamėgo vairuotojos moterys – jos įvertina privalumą, kad rytais ar po darbo nereikia vargti su gremžtukais. Šie purškikliai dar gana nauji, todėl jų receptūra nuolat tobulinama – atliekame testus, siekdami išsiaiškinti, kokios medžiagos greičiau ir efektyviau ištirpintų ledą, nepakenkdamos automobiliui“, – sakė automobilinę chemiją gaminančios bendrovės „Lesta“ technologė Živilė Dumčiuvienė.
„Lestos“ technologė atkreipia dėmesį, kad spustelėjus šaltukui plonu ledo sluoksniu gali apsitraukti ir iš vidaus aprasoję langai. Todėl žiemą pravartu langus nuvalyti priemone, mažinančia langų rasojimą. Taip pat derėtų pasirūpinti ne tik žieminiu stiklų plovikliu, bet ir valytuvais – žiemą jiems teks ištverti sudėtingas sąlygas ir net pats kokybiškiausias ploviklis nepadės, jei valytuvai susidėvėjo.
Atkreipti dėmesį į laukiančius šalčius
Ką daryti, jei vasarinio stiklų ploviklio išnaudoti nespėjote? Jei bakelis dar apypilnis, specialistai sako neskubėti skysčio išpilti – įsigijus specialaus koncentrato, ploviklis bus tinkamas šalčiams. Tiesa, koncentrato reikėtų įpilti, kol dar sistema nėra užšalusi.
„Žinoma, geriau išnaudoti visą vasarinį ploviklį ir naudoti žieminį. Tai yra skirtingi produktai, pritaikyti kitokio purvo valymui. Vasarinis labiau skirtas vabzdžių, žiedadulkių ir panašių apnašų valymui, žieminis – „riebesniam“ purvui su tepalų, druskų priemaišomis. Taip pat žieminis langų plovimo skystis turi nereaguoti su druskomis. Ploviklio užšalimo temperatūrą reikėtų rinktis pagal esamas sąlygas: šiuo metu, prasidėjus žiemai, užtenka ir iki 15 laipsnių šalčio neužšąlančio skysčio, o sausį, vasarį, atėjus didesniems šalčiams, pravartu jį pakeisti 25 laipsnius ar daugiau šalčio atlaikančiu skysčiu“, – patarė Ž.Dumčiuvienė.
Dyzelinių automobilių vairuotojai, išgirdę prognozes apie 10 ar didesnį šaltį, suskumba rūpintis žieminiais degalų priedais. Ž.Dumčiuvienės teigimu, tai yra labiau profilaktinė priemonė, kurią reikėtų naudoti tada, kai dideli šalčiai dar neprasidėjo.
„Daugumoje degalinių šie priedai ir pilami į degalus, bet jei vairuotojai nepasitiki, gali papildomai įpilti. Tiesa, kai sistema yra užšalusi, tai daryti jau yra vėlu“, – teigė „Lestos“ technologė.
Prieš žiemą – pasirūpinti kėbulu
Ž.Dumčiuvienė priminė, kad keičiantis orams derėtų pasirūpinti aušinimo skysčiu – patikrinti jo lygį, o jei vasarą jis buvo praskiestas vandeniu ar kitais produktais, jį gali tekti keisti, kadangi naujojo mišinio užšalimo temperatūra bus žemesnė. Įprastai aušinimo skystį rekomenduojama keisti kas 2–5 metus.
Kas kelerius metus vertėtų pakeisti ir stabdžių skystį. Žiemą jo savybės ypač svarbios, kadangi kuo žemesnė aplinkos temperatūra, tuo jis tampa klampesnis, o naujose sistemose svarbi gera cirkuliacija.
Taip pat, kol didieji šalčiai neatėjo, patariama automobilį nuplauti ir apžiūrėti, ar nėra korozijos ženklų.
„Tai reikėtų atlikti, kol gatvėse dar nėra druskų. Dar geriau – ne tik nuplauti, bet ir nupoliruoti, nuvaškuoti. Tai suteiks ilgalaikę apsaugą nuo druskų“, – patarimais dalijosi Ž.Dumčiuvienė.