„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Paaiškėjo, kada labiausiai apsimoka važinėti elektromobiliu

SEB banko ekspertų atlikta analizė parodė, jog elektromobiliu važinėti labiausiai apsimoka turint saulės elektrinę. Šiek tiek brangiau tokį automobilį įkrauti namų sąlygomis. Skaičiavimai taip pat atskleidė, kad net ir viešosiose stotelėse įkraunamo elektromobilio eksploatacija bus pigesnė nei benzininiu varikliu varomo automobilio. Tai daugiausiai lemia išlaidos degalams, kurios gali būti iki 2,8 karto didesnės už baterijos įkrovimo kainą, rašoma SEB banko pranešime spaudai.
Simonas Norbutas
Simonas Norbutas / SEB banko nuotr.

„Naujo elektromobilio įsigijimo kaina vis dar yra žymiai didesnė nei benzininiu varikliu varomo automobilio, tačiau, vertinant ilgesnio laikotarpio eksploatacijos išlaidas, svarstyklės nusvyra į elektrifikuoto transporto pusę. Vartotojai jau ir patys apskaičiuoja, kad elektros išlaidos yra mažesnės už benzino ar dyzelino, todėl elektromobilių paklausa auga.

Lietuvos transporto parke jų kol kas labai mažai – vos apie 0,5 proc., tačiau vien SEB banko lizingu įsigytų elektromobilių skaičius per metus išaugo 1,5 karto, taigi paklausos augimo tendencijos labai aiškios“, – sako SEB banko Lizingo departamento vadovas Simonas Norbutas.

Palygino dvi to paties modelio versijas

Vertindami elektromobilio ir benzinu varomo automobilio išlaikymo išlaidas SEB banko analitikai pasirinko gamintoją, siūlantį dvi skirtingas to paties modelio modifikacijas. Skaičiuojant penkerių metų įsigijimo ir eksploatacijos išlaidas buvo lyginami Lietuvos rinkoje siūlomi „Volvo XC40“ švelnusis hibridas ir 100 proc. elektrinis šio modelio analogas „XC 40 Recharge“. Naujo benzininio automobilio su švelniojo hibrido sistema kaina 2023 metų rugpjūtį siekė apie 43 000 eurų, o elektromobilio – 50 000 eurų.

Analizė apėmė visas automobilių eksploatacijos išlaidas. Techninės priežiūros kaina buvo skaičiuojama pagal gamintojo duomenis, įtraukti taršos, registracijos ir techninės priežiūros mokesčiai. Įvertintas nuvažiuojamas atstumas – 20 tūkst. km per metus arba 100 tūkst. km per penkerių metų eksploatacijos laikotarpį.

Atliekant skaičiavimus, įtraukta lizingo paslaugos kaina ir transporto priemonės draudimo išlaidos – ir įprasti nauji automobiliai, ir elektromobiliai, draudžiami kasko draudimu. Analizuojant buvo daroma prielaida, kad praėjus lizingo laikotarpiui likutinė kiekvieno automobilio vertė sudarys 30 proc. pradinės įsigijimo kainos.

Įkrauti pigiau negu pilti degalus

SEB banko analitikai atsižvelgė į tai, kad vystantis įkrovimo infrastruktūrai bei vykstant pokyčiams energetikos sektoriuje, prasiplėtė ir elektromobilių savininkų pasirinkimo galimybės, kur ir kokiu būdu įkrauti bateriją. Patogiausias pradinių investicijų nereikalaujantis variantas vis dar yra įkrovimas namuose naudojant buitinį kištukinį lizdą. Ekspertų skaičiavimais, taikant šį įkrovimo būdą mėnesio elektros energijos išlaidos yra beveik 50 proc. mažesnės nei jungiantis prie mokamų viešųjų stotelių.

Dar labiau įkrovimo išlaidas galima sumažinti įsirengus saulės elektrinę – saulės modulius ant stogo arba įsigijus nutolusios elektrinės dalį. Apskaičiuota, kad keturių asmenų šeimos poreikius patenkinanti ir reguliariai elektromobilio bateriją įkrauti leidžianti 8,2 kW galios saulės elektrinė atsiperka maždaug per ketverius su puse metų. Skaičiavimai buvo atlikti pagal 2023 metų rugpjūčio mėn. elektros kainas.

„Gaminantys vartotojai elektrą naudoja ne tik buities reikmėms. SEB apklausos duomenimis, būtent nuosavas elektrines turintys ar ketinantys įsigyti žmonės yra labiausiai linkę pirkti elektromobilius. Pirmenybę elektrifikuotam transportui teikia atitinkamai 25 ir 30 proc. turinčių bei ketinančių turėti saulės elektrinę apklaustųjų. Jie gauna dvigubą naudą – ne tik sumažina automobilio eksploatacijos išlaidas, bet ir įkraudami bateriją iš atsinaujinančių šaltinių gaunama energija naudojasi išties ekologišku transportu“, – sako S.Norbutas.

Remiantis „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) informacija, bendras gaminančių vartotojų skaičius nuo beveik 19 tūkst. 2022 metų pradžioje šoktelėjo iki daugiau nei 43 tūkst. praėjusių metų pabaigoje. 2023 metų rugpjūčio pradžioje bendras nuotolines saulės elektrines savo sklype ar ant stogo turinčių vartotojų skaičius jau viršijo 76 tūkst., o bendra galia siekė 779,6 megavatų.

SEB atlikti skaičiavimai parodė, kad benzininio automobilio išlaikymas jau yra brangesnis nei elektromobilio. Mėnesio degalų išlaidos važinėjant įprastu automobiliu yra 45 proc. didesnės nei įkraunant elektromobilio bateriją mokamose viešose stotelėse. Įkraunant elektromobilį namuose energijos išlaidos yra 2,8 karto mažesnės už degalų išlaidas. Taigi nors elektromobilio įsigijimo kaina ir gerokai didesnė, jo išlaikymas bus bent 10 proc. pigesnis nei elektromobilio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs