Paaiškėjo, kodėl „Amazon“ į „Rivian“ elektromobilius investavo 500 mln.: jie jau pravardžiuojami „Tesla 4x4“

„Rivian“ – tai naujas, bet pakankamai sėkmingas elektromobilių gamintojas, kurio mašinos kol kas dar nėra parduodamos. „Rivian“ gamina visureigius – kompanija jau parodė pirmąjį bekelei tinkantį automobilį R1S ir pikapą R1T. Šių metų pradžioje „Rivian“ surinko 700 milijonų dolerių investicijų, didžiąją dalį kurių kompanijai skyrė „Amazon“. Dabar interneto prekybos milžinė dar labiau stiprina ryšius su elektromobilių startuoliu.
„Rivian RT1“
„Rivian RT1“

„Rivian“, gali būti, jums net nėra girdėta automobilių markė. „4X4 Tesla“ pravardžiuojamas „Rivian“ ruošiasi gaminti nuotykiams skirtus visureigius ir pikapus. Idėjos ir technologijos pritraukė rimtų investuotojų. Šių metų pradžioje „Rivian“ surinko 700 milijonų dolerių, iš kurių 440 mln. atkeliavo iš „Amazon“.

Štai taip turėtų atrodyti Rivian furgonas, kuriuo Amazon išvežios prekes. (Amazon nuotrauka)
Štai taip turėtų atrodyti Rivian furgonas, kuriuo Amazon išvežios prekes. (Amazon nuotrauka)

Kiek vėliau dar 500 milijonų pridėjo ir „Ford“, norintis ant Rivian platformos matyti ir savo modelį. „Ford“ gamina automobilius, o štai kam „Amazon“ prireikė elektromobilių gamintojo akcijų aiškėja tik dabar.

Interneto prekybos milžinė užsakė 100 tūkstančių „Rivian“ furgonų, kuriuos naudos savo prekių pristatymui. Šios naujienos įdomios dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, 100 tūkstančių naujų furgonų yra labai daug. 2018 metais „Amazon“ įsigijo 20 tūkstančių „Mercedes-Benz Sprinter“ furgonų, taip tapdama didžiausia Sprinter naudotoja pasaulyje.

Antra, „Rivian“ šiuo metu negamina furgonų – net prototipų nesame matę. „Rivian“ ruošiasi gaminti pikapą R1T ir visureigį R1S – du lengvuosius automobilius asmeniniam naudojimui. Kompanija tyliai elektromobilius kuria nuo 2009 metų, tačiau iki šiol nebuvo žinoma, kad vienas iš „Rivian“ tikslų – komercinis transportas. Tačiau kartu su pranešimu apie 100 tūkstančių furgonų pirkimą „Amazon“ parodė ir kaip jie atrodys.

Nėra jokių duomenų apie šių furgonų technines savybes, tačiau galima numanyti, kad jie naudos tą pačią plokščią platformą kaip ir R1S ir R1T.

Šie automobiliai turi po vieną elektros variklį kiekvienam ratui, išvystantį 147 kW galią. Neabejojama, kad Amazon skirti furgonai irgi bus varomi visais 4 ratais. Kalbant apie pikapą bei visureigį, Rivian teigia, kad bus siūlomi keli baterijų variantai – 180 kWh leis nuvažiuoti 640 km, 135 kWh – 480, o vėliau pasiūlyta 105 kWh – 370 km. Žinoma, furgonas bus sunkesnis ir didesnis – jame baterijų tilps daugiau, bet toliau nuvažiuoti greičiausiai nepavyks.

O dabar pakalbėkime apie iššūkius

Kodėl „Amazon“ reikia tiek daug elektrinių furgonų? „Amazon“ reikia daug furgonų, nes kompanija yra milžiniška. Elektriniai furgonai leis sumažinti sąnaudas bei pasiekti tas miestų vietas, kur dyzelinės mašinos nebebus pageidaujamos. Kitaip tariant, „Rivian“ furgonai leis išvengti papildomų mokesčių, taikomų taršiems automobiliams ir puikiai pasitarnaus paskutinėje prekių pristatymo stadijoje.

„Amazon“ turi ambicingą tikslą – iki 2040-ųjų nori tapti CO2-neutralia kompanija. Tam reikės ne tik elektrinių furgonų, bet ir sunkvežimių.

Ar „Rivian“ susitvarkys su tokiu didžiuliu užsakymu? Iš tikrųjų, kad ir kaip būtų keista, beveik neabejojama, kad „Rivian“ pasiseks. Kompanija jau yra sukūrusi savo elektrinę platformą, o furgonas savo konstrukcija turėtų būti pakankamai paprastas. „Rivian“ turi pinigų – investuotojai tiki kompanijos idėja. Turi ir gamyklą – Ilinojuje ruošiama buvusi „Mitsubishi“ gamykla, kurios teoriniai pajėgumai siekia 350 tūkstančių mašinų per metus. Žinoma, pirmieji „Rivian“ tikslai yra kuklesni – 2025 metais norima pagaminti 50-60 tūkstančių elektromobilių.

O „Amazon“ planuose greitos furgono gamybos ir nereikia. Planuojama, kad pirmieji „Rivian“ furgonai keliuose pasirodys 2021 metais, o 2022-aisiais jų skaičius pasieks 10 tūkstančių. Visus 100 tūkstančių „Rivian“ furgonų „Amazon“ tikisi turėti iki 2030-ųjų. Juk ir jai reikia pasiruošti – teks įsirengti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą.

Ar senieji automobilių gamintojai atsilieka? Taip. Kaip kadaise patogiuose krėsluose įsitaisę automobilių pramonės ponai stebėjo, kaip pro šalį lekia „Tesla“, taip dabar jie, panašu, į priekį praleis dar vieną rinkos naujoką.

Tiesa, nereikėtų sakyti, kad judesio visai nėra. „Nissan“ turi e-NV200, „Mercedes-Benz“ gamina eVito, o „Opel“ ruošia elektrinį „Vivaro“. Tačiau tai – elektrifikuotos vidaus degimo varikliais varomų mašinų platformos. Kitaip tariant – kompromisas. Kiek rimčiau atrodo „Volkswagen“ planai panaudoti ID Buzz platformą krovininiam furgonui gaminti, bet „Rivian“ kol kas pasistūmėjo toliausiai.

Ir nemanykite, kad to 100 tūkstančių furgonų užsakymo nebūtų norėję priimti rinkos senbuviai. Tiesiog ši galimybė šįkart praėjo pro šalį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis