Padangų keitimas karantino metu: kaukėti meistrai ir galimybė pakvėpuoti grynu oru

Autoservisų darbuotojai nevynioja žodžių į vatą: šis pavasaris padangų keitimo centrams – visai kitoks. Ir nors automobilių srautai šiek tiek sumažėjo, nėra to blogo, kas neišeitų į gera. Daugelis meistrų sutaria, kad padangų keitimo sezonas išsitęs, kai kurie vairuotojai ratus keis tik po karantino. Tad darbo servisams netrūksta, bet sumažėjo karštligiškos skubos, galima ramiai kvėpuoti.

Karantino metu padangų servisai dirba be streso. Daugelis didžiausių servisų apsirūpinę apsauginėmis kaukėmis ir dezinfekciniu skysčiu. Mažieji, „garažiniai“, saugumo sumetimais stengiasi kuo daugiau darbų atlikti lauke.

Autoserviso „BestDrive“ filialo vadovas Dainius Kulionis sako, kad yra susidariusi sezoninė klientų eilė: be išankstinio užsirašymo atvažiavus į servisą padangų permontuoti nepavyks.

„Nors srautas ir šiek tiek sumažėjo, eilė susidariusi 2-3 dienoms į priekį. Reikėtų registruotis iš anksto“, – paaiškino D.Kulionis.

Vairuotojų srautą šiek tiek sumažino ne tik dėl karantino sušvelninti draudimai važinėti (dygliuotomis) žieminėmis padangomis. Žiema buvo ganėtinai šilta, todėl nemaža dalis ratus keitė prieš kelias savaites.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Dainius Kulionis
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Dainius Kulionis

Servisų meistrai tampa dezinfekuotojais

Šį pavasarį, kitaip nei ankstesniais metais, autoservisų meistrams padaugėjo „pareigų“. Jie privalo atlikti ir automobilio dezinfekavimo darbus, jei tenka įlipti į automobilį.

„Nustatėme tokią tvarką. Automobilio savininkas pats įvažiuoja į servisą. Mūsų meistrams permontavus padangas, savininkas iš dirbtuvių išvažiuoja pats. Taip stengiamės sumažinti kontaktų galimybę.

Klientas (jei apsirūpinęs apsaugos priemonėmis) gali likti viduje, bet mes rekomenduojame stebėti darbus iš lauko, pakvėpuoti grynu oru.

Jeigu automobilio savininkas palieka automobilį mums, tuomet dezinfekciją atliekame prieš sėsdami į jį ir vėliau, pabaigę darbus. Dezinfekuojame durų išorės ir vidaus rankenėles, pavarų perjungimo svirtį, vairą – visus vairuotojo liečiamus paviršius“, – sako Dainius Kulionis.

„BestDrive“ atstovo teigimu, darbuotojai kiekvieną laisvą minutę nupurškia dezinfekciniais skysčiais ir nuvalo veržliasukius ar stalviršius. Pagal taisykles jie privalo bent tris kartus per dieną dezinfekuoti rankas, bet daro tai dažniau.

VIDEO: Padangų keitimas karantino metu: kokios naujovės ir apsaugos priemonės taikomos „BestDrive“ servise?

Nedidelis servisas Žvėryne: ratai nuimami lauke

Panašia patirtimi dalijasi nedidelio sostinės ratų keitimo serviso, esančio Žvėryne, atstovas Darius. Jis čia dirba jau septintą sezoną. Darius pastebėjo, kad klientų srautas mažesnis, bet dėl to tik džiaugiasi – dienomis galima ramiai dirbti, o naktimis miegoti.

„Esu nusiteikęs labai optimistiškai. Nebeliko to lipimo vieni kitiems per galvas. Žmonės pasiskambina, užsirašo, atvažiuoja. Tiesiog padangų keitimo sezonas bus ilgesnis“, – paaiškino Darius.

VIDEO: Padangų keitimas karantino metu Vilniuje, Žvėryno servise

Šis servisas ratus nuo automobilių nuima lauke, tik montuoja juos garaže. Todėl, pasak Dariaus, automobilius dezinfekuoti reikia labai retai – meistrai nesiliečia nei prie durelių, nei prie vairo.

Kokias padangas renkasi vairuotojai

Pasak "BestDrive" eksperto D.Kulionio, karantinas žmonių įpročių renkantis padangas nelabai pakeitė. Jei žmogus važinėja geru apynauju automobiliu, tai ir perka premium (aukščiausios) klasės padangas. Jei turi seną automobilį, kuriuo pajuda retai, ieško pigesnių vidutinės ar ekonominės klasės.

Tradiciškai populiariausios „premium“ segmento padangos – „Continental“, „Michelin“, „Bridgeston“, „Good Year“. Nuo jų populiarumu šiek tiek atsilieka „Dunlop“.

Vidutinės klasės lyderiai (šiame servisų tinkle – red. past.) – „Barum“. Beje, „Continental“ šį sezoną siūlo vidutinės klasės padangas „BestDrive“ – naujas, sukurtas specialiai šiam servisų tinklui.

Kai kurie vairuotojai pageidauja pačių pigiausių (ekonominės klasės) padangų, gaminamų Taivanyje, Kinijoje, Korėjoje.

Padangų keitimas ir eismo saugumas?

Dar vienas svarbus niuansas, susijęs su eismo saugumu. Kai kurie vairuotojai galvoja sutaupyti, visai nekeisdami padangų. Atvažinėja kietesnio mišinio žieminėmis žiemą ir vasarą, tada nudėvėtas išmeta ir vėl perka pigiausias žiemines.

D.Kulionio nuomone, toks elgesys nėra saugus, ir štai dėl ko:

„Tam ir kuriamos žieminės bei vasarinės padangos, kad šiais sezonais atsiskleistų jų geriausios savybės. Žinoma, jei važinėjate labai mažai, galima rinktis universalias. Bet važinėti vasarą žieminėmis nėra saugu. Ilgėja stabdymo kelias, o greitkeliuose automobilis ima pavojingai plaukioti“.

Padangų viešbutis

Padangų saugyklas turi visi didieji ratų servisai. Pasak Dainiaus Kulionio, ši paslauga yra aktuali ir populiari iškart dėl keleto priežasčių.

„Padangos turi būti saugomos pagal taisykles, antraip nukentės jų eksploatacinės savybės. Veikiant saulės spinduliams garuoja polimerai. Todėl negalima (ir nepatogu) padangų laikyti balkone. Autoservisų saugyklose sudaromos geriausios sąlygos kuo ilgiau išsaugoti gerąsias padangų savybes, išvengti jų senėjimo.

Kai kurie žmonės padangų viešbučiuose ratus palieka ir dėl to, kad yra nukentėję nuo vagių ar tiesiog nepatogu kaskart nešioti į sandėliuką. Be to, taip žymiai patogiau: užsirašai į servisą, ir daugiau jokių rūpesčių, viskuo pasirūpina meistrai. Telieka pasiimti perautą automobilį“, – sakė „BestDrive“ filialo vadovas Dainius Kulionis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis