„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Padangų montavimo dilema: „garažinis“ gali tai, ko nedarys autorizuotas servisas?

Automobilio padangas permontuoti norėjęs kaunietis Marius (pavardė redakcijai žinoma) susidūrė su netikėtomis problemomis. Nusipirkęs žiemines naudotas padangas ir nuvažiavęs į autorizuotą BMW saloną „Krasta Auto Kaunas“ jų sumontuoti, po kelių valandų išvažiavo tomis pačiomis vasarinėmis.
Padangų montavimas
Padangų montavimas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Į greta esantį garažą nuvykusiam kauniečiui tos pačios žieminės padangos buvo sumontuotos. Kaip tai įmanoma? Kauniečio ir „Krasta auto“ pateikiamos istorijos ir paaiškinimai kiek skiriasi, tačiau esmė – ta pati. Tai, ką dėl prastos padangų būklės atsisakė daryti „Krasta Auto“, „garažinis“ sutiko atlikti su malonumu.

Argumentas – saugumas 

Apie dešimtą ryto į „Krasta auto“ atvažiavęs Marius mechanikams paskyrė, atrodytų, paprastą darbą – permontuoti ant jo septintos serijos BMW esančias padangas. Porą savaičių pavėlavęs (montavimas vyko lapkričio 22 d.) Marius atsivežė savo padangas – pirko jas netoli esančioje naudotų padangų parduotuvėje.

„Palikau padangas montavimui ir išėjau kelioms valandoms“, – pasakojo Marius.

Naudojant taip pažeistas padangas, kyla reali saugumo grėsmė. Nepaisant perspėjimo, klientas vis tiek prašė pabandyti sumontuoti šias padangas.

Padangų montuotojai ėmėsi darbo. Pasak „Krasta Auto Kaunas“ Popardaviminio aptarnavimo skyriaus vadovo Artūro Dambrausko, įmonės darbuotojai iškart atkreipė Mariaus dėmesį – jo atsivežtos žieminės padangos buvo prastos būklės, o šoninė sienelė dėl netinkamo sandėliavimo net sulinkusi.

„Naudojant taip pažeistas padangas, kyla reali saugumo grėsmė. Nepaisant perspėjimo, klientas vis tiek prašė pabandyti sumontuoti šias padangas“, – sakė A.Dambrauskas.

„Krasta Auto“ atstovybėje Kaune padangos montuojamos BMW gamintojo sertifikuota įranga. Tai – specialiai „Run Flat“ tipo padangoms (būtent tokias atsivežė ir Marius) skirtos montavimo staklės. Montavimo principas – papildoma įranga vienu metu paduoda didelį oro slėgį į padangą ir „užšauna“ daugumą padangų.

„Tačiau sumontuoti kliento padangų nepavyko. Tačiau jam pademonstravome, kad su ta pačia įranga kitą „Run Flat“  padangą sumontuoti ant jo ratlankio įmanoma“, – teigė BMW atstovybės Kaune skyriaus vadovas.

Pasak jo, tai išvydęs Marius prisipažino, kad dėvėtų žieminių padangų pardavėjai 4 valandas bandė jas sumontuoti, bet nepavykus to padaryti nukreipė į „Krasta Auto“ atstovybę.

Sąskaita už montavimą, kuris nepavyko

Marius skundėsi „Krasta Auto Kaunas“ išrašyta sąskaita už padangų montavimą, kurio iš esmės nebuvo.

„Beveik 140 Lt sąskaita išrašyta už padangų montavimą. Juk atvažiavau vasarinėmis, išvažiavau irgi tomis pačiomis vasarinėmis. Reikėjo sumokėti už nepadarytą darbą“, – dėstė Marius. Jam pareiškus nepasitenkinimą, „Krasta Auto Kaunas“ atstovybės darbuotojai pasiūlė atvykti darbo dieną, kada galės pasikonsultuoti su vadovais.

Ne tiek pinigų gaila, kiek principo reikalas – pinigai juk už nieką.

Atvykęs pirmadienį, Marius gavo netikėtą žinią – jeigu nori atgauti pinigus, turi rašyti raštišką prašymą.

„Ne tiek pinigų gaila, kiek principo reikalas – pinigai juk už nieką“, – nepasitenkinimą rėžė BMW 7 savininkas.

„Krasta Auto“ automobilio savininkui turi paaiškinimą. 134,72 Lt sąskaitoje žieminių padangų montavimas nėra įrašytas – joje nurodyti darbai už dviejų „Run Flat“ tipo vasarinių padangų permontavimą ir subalansavimą. Pasak A.Dambrausko, dėl tokios sumos serviso meistrai susitarė su pačiu Mariumi – kaina už permontuotas 4 žiemines padangas būtų didesnė.

„Garažiniai“ moka viską

Nieko nepešęs bendrovėje „Krasta Auto Kaunas“ Marius, nuvykęs mažiau nei kilometrą, garaže surado padangų montuotoją, kuris su paprasta įranga sugebėjo sumontuoti padangas.

Žinoma, garantijos toks meistras nesuteikė jokios, kaip ir negalėjo daug pasakyti apie padangų kokybę. 

„Mūsų žiniomis, padangos buvo sumontuotos priemonėmis, kurios technologiškai nelaikomos saugiomis. Mes rekomenduojame padangas montuoti tik technologiškai saugiu būdu su tam skirta įranga“, – atstovybės požiūrį paaiškino A.Dambrauskas.

„Run Flat“ tipo padangos nuo kitų skiriasi labai stipriu šoniniu „kordu“ – pradūrus tokias padangas, jomis be oro paprastai galima nuvažiuoti iki 80 km, neviršijant 80 km/val. greičio. Jos yra 20-30 proc. brangesnės už paprastas padangas. Dėl ramybės nesivežiojant atsarginio rato, aukojamas komfortas – dėl standžių šoninių sienelių padangos prastai amortizuoja kelio nelygumus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs