Ant daugumos padangų esantys žymėjimai nurodo padangos gamintoją, modelį, matmenis ir technines charakteristikas. Šie duomenys žymimi skaičiais, raidėmis ir simboliais.
Aptarkime svarbiausius iš jų vaizduojamus ant pačių padangų ir ant etikečių. Pradėkime nuo simbolių, atvaizduojamų ant padangų. Tarkime, 205/55R16 91V.
Pažvelgę į diagramą susipažinkite su šių, skaičių, pavaizduotų ant šoninės padangos sienelės, reikšmėmis:
1. Padangos plotis milimetrais.
2. Aukštis, išreikštas procentais nuo pločio.
3. Skersmuo coliais. Jeigu automobilio ratlankiai yra 15 colių skersmens, ant jų neuždėsite 16 colių skersmens padangų ir pan. Kokio dydžio ratlankiai ir padangos skirti konkrečiam automobiliui, nurodo jo gamintojas – jiems nevertėtų nusižengti. Ta informacija būna parašyta lipdukuose, esančiuose ant durelių slenksčių ar degalų bako dangtelio vidinėje pusėje.
4. Apkrovos indeksas. Apkrovos indeksas – tai pramonės standartas, parodantis didžiausią leistiną vienai padangai teksiantį svorį.
Pavyzdžiui, jeigu padangos apkrovos indeksas yra 76 (t. y. 400 kg), automobilis su visu bagažu negali sverti daugiau kaip 1600 kg.
Jeigu padangos apkrovos indeksas yra 80, viena padanga gali saugiai išlaikyti 450 kg, tad automobilis su kroviniu neturėtų sverti daugiau kaip 1800 kg.
Padangos apkrovos indeksas žymimas dviejų ar trijų skaitmenų kombinacija, paprastai svyruojančia nuo 60 iki 120. Šio indekso vieta ant padangos šono dažniausiai būna netoli jos matmenų.
Maksimalus leistinas svoris vienai padangai kartais būna išreikštas ir kilogramais, parašytas šalia max. load.
5. Greičio indeksas. Speciali raidė reiškia maksimalų leistiną padangos greitį, t. y. nurodo, kokiu greičiu galima važiuoti, automobilį apavus konkrečiomis padangomis. Žinoma, gamintojai dažniausiai nurodo kiek mažesnį greitį, nei yra tikrasis, tačiau jo viršyti nerekomenduojama – padanga gali neatlaikyti apkrovos ir sprogti. Šis indeksas žymimas raidėmis nuo K iki Y.
Pirmasis reiškia 110 km/val. leistiną greitį, antrasis – 300 km/val. Raidės išdėstytos lotynų abėcėlės tvarka (L – 120 km/val., M – 130 km/val., N – 140 km/val. ir t.t.), vienintelė išimtis čia – H raidė, kuri įsiterpusi tarp T ir V.
H pažymėtomis padangomis galima važiuoti 210 km/val.
Greičio indeksas būna parašytas iškart po apkrovos indekso: jį žyminti raidė atspausta prie dviejų ar trijų apkrovos indekso skaičių. Abu indeksus dažniausiai galima rasti ant padangos šono, iškart po jos matmenų.
6. Padanga yra be kameros (angl. tubeless).
7. M+S – simbolis, rodantis, kad padangos tinkamos purvui ir sniegui (angl. mud+snow). Tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad jos tinkamos ledui per žiemos speigus.
Kiti galimi žymėjimai: AW (Any Weather), AS (All Seasons). Žieminės padangos visada yra pažymėtos paveiksliuku, kuriame pavaizduotas kalnas su snaige viduryje.
8. Leistinos apkrovos skaičius bei maksimalus leistinas slėgis. Ant padangos nurodytas jos slėgis – tai oro kiekis, kurio nerekomenduojama viršyti pučiant padangą.
Padangų slėgis lemia vairavimo savybes: komfortą, sukibimą su keliu, degalų suvartojimą, pačių padangų susidėvėjimą.
9. Padangos pagaminimo valstybė. Pvz., Made in Slovakia.
10. Pagaminimo data – du skaičiai yra metai, kiti du – tų metų savaitė. Pvz., padanga, ant kurios šono rasite parašyta 2322, yra pagaminta 2022-ų metų 23-ą savaitę.
11. Padangos gamintojas.
Taip pat svarbus žymėjimo simbolis – padangos ilgaamžiškumas. Jį kurį nurodo prie užrašo Treadwear esantis skaičius. Jis labai preliminarus, priklausantis nuo važiavimo įpročių ir nėra įvardijamas kilometrais. Tačiau 300 indeksą turinti padanga iki minimalios leistinos ribos turėtų sudilti tris kartus lėčiau nei ta, kurios indeksas 100, kuris yra pagrindinis standartas.
Užrašas „Reinforced“ reiškia, kad jūsų padangos kordas yra sustiprintas. Tokia padanga atsparesnė šoniniams smūgiams ir gali atlaikyti didesnę apkrovą. Be to, šis parametras dažniausiai žymimas XL simboliu (Extra Load).
Užrašai ant padangų etikečių
2021 m. gegužės mėn. įsigaliojo naujas ES padangų ženklinimas, kuris pirkėjus informuoja apie padangų charakteristikas.
Naujoje padangų etiketėje buvo pakeistos riedėjimo pasipriešinimo ir stabdymo šlapiame kelyje klasės, o triukšmingumas bus nurodomas decibelais ir A, B arba C raidėmis. Taip pat pirkėjai papildomą informaciją galės rasti ES duomenų bazėje, nuskenavę QR kodą.
Nuo praėjusių metų etiketėje – ir dvi piktogramos, nurodančios, ar šios padangos atitinka ES patvirtintą sukibimo ant sniego standartą, dabar žymimą snaige kalnų fone, ir ar nedygliuotų padangų sukibimas ant ledo atitinka naują ISO standartą. Taip pat padangų žymėjimas privalomas ir sunkiojo komercinio transporto padangoms.
Naujo ženklinimo etiketėse klasės nuo A iki C liko nepakitusios. Anksčiau E klase žymėtas pasipriešinimas riedėjimui ir sukibimas šlapiame kelyje dabar žymimas kaip D klasė, o F ir G klasės sujungtos į E klasę.
Pirkėjai papildomą informaciją apie pasirinktas padangas gali sužinoti ir nuskenavę etiketėje esantį QR kodą. Jis nukreipia į EPREL (angl. European Product Registry for Energy Labelling) duomenų bazę, kurioje galima sužinoti ne tik etikečių vertes, bet ir dominančio padangų modelio gamybos pradžią ir pabaigą. Kaip ir anksčiau, šiuos duomenis teikia patys padangų gamintojai.