Pasak draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovės Guodos Jasaitės, šiųmetė kruša išsiskiria tuo, kad vienu metu krito kiekvieną dieną, kone visą savaitę.
„Tokiais atvejais daugiausia nukenčia automobilio stogas, variklio dangtis, statramsčiai ir galinis dangtis. Jei kruša intensyvi ir pučia smarkus šoninis vėjas, stipriai nukenčia vienas šonas. Kaip rodo „If“ statistika, nuostoliai, jei remontuojant užtenka meninio lyginimo, vyrauja nuo 1000 iki 1500 eurų, jei prireikia ir dažyti, jie vidutiniškai siekia 2300 eurų“, – sako G.Jasaitė.
Vidutiniškai po 300 duobučių
Intensyvi kruša – tikras darbymetis automobilių servisams. Automobilių įlenkimus be dažymo lyginanti bendrovė „Meninis lyginimas“ šiemet fiksuoja rekordus.
„Šią vasarą labai skirtingai apgadinti automobiliai, o duobučių skaičius vyrauja nuo 50 iki 700. Tačiau ant vienos transporto priemonės ledukai paliko net 1678 žymes. Tąkart labiausiai kentėjo stogas – 728 duobės, variklio dangtis – 262, galinis sparnas – 227 žymės“, – pasakoja Nerijus Valiukevičius, bendrovės „Meninis lyginimas“ direktorius.
Paprastai po gamtos išdaigų automobilio kėbulo įlenkimams tiesinti be dažymo užtenka iki dviejų dienų. Nebent automobilis apgadintas labai stipriai.
Pasak N.Valiukevičiaus, stiprūs apgadinimai – kai duobučių skersmuo siekia 2–6 cm ir jų gausu.
„Be rekordo, kurį šiemet atnešė lietuviška vasara, pernai teko remontuoti automobilį, ant kurio suskaičiavome 2500 duobučių. Tiesa, tąkart transporto priemonė buvo grįžusi iš kelionės po Europą“, – sako bendrovės „Meninis lyginimas“ direktorius.
Saugotis reikia ne tik ledukų. Per audrą automobilius neretai apgadina krintančios medžių šakos. Bent kelis kartus per metus pasitaiko ir paukščių sukeltų žalų – dažniausiai varnos, snapu paėmusios akmenuką, skrisdamos jį paleidžia tiesiai į važiuojantį automobilį ir taip apgadina stogą ar variklio dangtį.
Saugiausia – likti automobilyje
Šimtaprocentinės apsaugos nuo krušos ir kitų gamtos stichijų nėra. Net jei automobilį laikysite garaže, per liūtis neretai šie taip pat skęsta vandenyje ir taip sukelia didelę grėsmę ten stovinčioms transporto priemonėms.
„Jei kruša prasidės vairuojant, saugiausia likti automobilyje. Tuo metu svarbiausiu tikslu turėtų būti vairuotojo ir keleivių saugumas, o automobilį sutvarkys meistrai. Patyrus tokį įvykį, rekomenduojame kuo greičiau registruoti kasko žalą, kad duobutės neįsisenėtų ir dažai nepradėtų skilti“, – sako „If“ transporto žalų grupės vadovė.