Policijos suvestinėse akivaizdžiai padaugėjo pranešimų apie pavogtas multimedijos sistemas. Dažniausiai antraštėse linksniuojami „Volkswagen“ modeliai.
Trečdaliu daugiau vagysčių
Vien gruodį 15min buvo aprašyti bent 20 multimedijos vagysčių atvejų. Iš jų apie 80 procentų – iš „Volkswagen“ markių automobilių
„Lietuvos draudimo“ Žalų valdymo skyriaus vadovė Viktorija Katilienė tikina, kad šios vagystės ne atsitiktinumas, o tendencija – jos atstovaujama įmonė šiais metais užregistravo net trečdaliu daugiau multimedijos įrangos vagysčių iš automobilių, negu tuo pačiu laikotarpiu pernai.
„Iš viso per šiuos metus iš mūsų klientų automobilių pavogtos 72 tokios sistemos“, – priduria V.Katilienė.
Kitos automobilių dalys, pasak „Lietuvos draudimo“ ekspertės, buvo geidžiamos mažiau. Tačiau vagys šiais metais dirbo laikydamiesi principo „mažiau, bet brangiau“. Bendras automobilių detalių vagysčių skaičius per 2016 metus, palyginti su ankstesniais, sumažėjo 16 procentų. Vidutinė vienos vagystės metu padaroma žala padidėjo ketvirtadaliu ir sudarė apie 1300 eurų.
„Volkswagen“ automobiliai pirmauja pagal vienos vagystės metu padaromą vidutinę žalą, kuri siekia apie 1600 eurų.
Kaip ir kiekvienais metais, daugiausia vagiama iš BMW, „Volkswagen“ ir „Toyota“ automobilių, tačiau minėtų multimedijos įrenginių daugiausia vagiama iš vokiškųjų „Volkswagen“.
Draudimo ekspertė taip pat priduria, kad „Volkswagen“ automobiliai pirmauja pagal vienos vagystės metu padaromą vidutinę žalą, kuri siekia apie 1600 eurų. Tokius skaičius lemia būtent multimedijos vagystės.
Jai pritaria ir draudimo įmonės „If“ transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis, teigiantis, kad net 67 procentai registruotų vagysčių yra susijusios su aparatūra.
Lengva išlupti
Kaip tikina įmonės „Sound service“ direktorius Rytis Marcinkevičius, dėl tokių dažnų išplėšimų iš „Volkswagen“ yra kalta tiek rinka, tiek ir pats gamintojas:
„Mano nuomone, pagrindinė problema, kad „Volkswagen“ yra itin populiari markė antrinėje rinkoje. Į Lietuvą ir ne tik, grįžta skurdesnių komplektacijų automobiliai. Originalaus grotuvo pakeitimas nėra sudėtingas. Investavę kelis šimtus eurų automobilių savininkai gauna gerokai funkcionalesnį grotuvą – multimedijos įrangą.
Daugumai nėra svarbu grotuvo kilmė (nesirūpina, ar multimedijos sistema vogta – aut. past.) Nors padaryta žala siekia tris ar net keturis tūkstančius eurų“.
Antrinėje rinkoje tokios brangios multimedijos sistemos yra parduodamos už žymiai mažesnę kainą, tad jų paklausa – milžiniška.
Garso sistemų montavimu ir pardavimu užsiimančios įmonės direktorius R.Marcinkevičius taip pat tikina, kad dažnam „Volkswagen“ automobiliui išlupti tokią sistemą labai nesunku:
„Grotuvo pasisavinimo iš automobilio procesas užtrunka ne ilgiau 30 sekundžių ir yra itin paprastai atliekamas veiksmas“.
Apsisaugoti nuo tokių žaibiškų vagysčių – sudėtinga. Draudikai tikina, kad nuo vagių ne visuomet gali išgelbėti automobilio laikymas garaže ar tinkama signalizacija.
Galima apdrausti atskirai
Vienintelė paguoda – gauta kompensacija, jei iki vagystės automobilis buvo draustas KASKO draudimu.
„Lietuvos draudimo“ ekspertė tikina, kad klientai dažniausiai draudžia automobilius, kuriuose jau yra sumontuota gamyklinė įranga. Jei norima įrangą apdrausti papildomai – tą irgi galima padaryti.
Draudimo kaina „Volkswagen“, BMW, „Toyota“ ir kitiems populiariems modeliams yra brangesnė.
Žalos dydis skirtingas ir priklauso nuo daugelio dalykų, o draudimo išmoka būna tokia, kokią nustato automobilį remontuojančio serviso meistrai.
Servisui pateikus remonto sąmatą, ji draudikų įvertinama priklausomai nuo rinkos kainų, nusidėvėjimo ir kitų dalykų.
Apskritai draudimo kaina anksčiau minėtiems „Volkswagen“, BMW, „Toyota“ ir kitiems populiariems modeliams yra brangesnė. KASKO draudimo kaina minėtų markių automobiliams gali būti brangesnė 50, ar net visu šimtu eurų.