Daugelis Europos šalių jau yra numačiusios datas, kai uždraus automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimus. Motociklai į tuos draudimus įtraukiami ne visur, nors galima neabejoti, kad jų varikliai su laiku irgi sudainuos paskutinę natą.
Elektromotociklų kūrimas kol kas vyksta lėtai ir yra kupinas iššūkių, susijusių su svoriu, dinaminėmis charakteristikomis, optimaliais įkrovimo sprendimais. Ir motociklininkų pasipriešinimu.
Jungtinėje Karalystėje apklausti 4805 motociklininkai. Jų klausta, kaip jie reaguotų į benzininių motociklų pardavimų ribojimą ar visišką uždraudimą. Dauguma apklaustųjų buvo tikri motociklų entuziastai, kuriems dviratės transporto priemonės yra ne tik transporto priemonės, bet ir pramoga.
8,1 proc. apklaustųjų teigė, kad palaikytų tokį draudimą. Jiems rūpi aplinka ir jie mano, kad būtent taip pasaulis turėtų judėti į priekį. 36,4 proc. apklaustųjų teigė, kad draudimus būtų gerai atidėti. Tuo tarpu 55,5 proc. teigė, kad tokie draudimai nėra reikalingi.
Tačiau keisčiau tai, kad 31 proc. apklaustųjų teigė, kad apskritai pamirštų motociklus, jei benzininiai modeliai būtų uždrausti. Jie tiesiog mestų šį hobį. 56,2 proc. teigė, kad anksčiau įsigytų benzininį motociklą ir jį išlaikytų kiek įmanoma ilgiau, o tada sėstų ant elektrinio motociklo. Tuo tarpu 13 proc. teigė, kad norėtų elektrinio motociklo nepriklausomai nuo draudimų.
Ar tai tikrai yra tokie keisti rezultatai? Motociklas yra laisvalaikio transporto priemonė, kuriai efektyvumas nėra toks jau svarbus. Garsas yra vienas iš dalykų, kuriuos motociklų entuziastai dievina. Taip, elektriniai motociklai gali būti greiti ir dinamiški, bet jei tai būtų vieninteliai kriterijai, rinkoje apskritai būtų tik keli motociklų modeliai.
Linus Sebastianas, garsus „Youtube“ kūrėjas, „Linus Media Group“ kompanijos vadovas, ketino įsigyti elektrinį motociklą. Tačiau po bandomojo važiavimo šios minties atsisakė – net ir jam, technologijų entuziastui, trūktų garso.