Temą siūlykite gazas@15min.lt
„Darosi nebeįmanoma važinėti 4-ojo maršruto autobusu. Nuotraukų daryti nesiryžau, nes nesaugu, iš tų žmonių visko galima tikėtis. Kada VVT valdžia įves tvarką?“, – klausia skaitytojas.
Pasak Stasio, jei taip bus ir toliau, žmonės vis labiau bijos naudotis sostinės 4-ojo maršruto autobusu.
„Autobuse būna po keliolika narkomanų! Įžūlūs. Sėdi kiekvienas per dvi vietas, šūkauja, keikiasi, laksto po autobusą. Visur salone teršia. Apie važiavimo bilietus net nekalbu. O vairuotojas tyli, ausis suraukęs.
Vaikai šoke. Daugiau, sako, niekada tuo autobusu nevažiuosime. Kada baigsis tokios nesąmonės? Jos tęsiasi jau nebe pirmi metai. Ar šis maršrutas skirtas narkomanams be bilietų, ar normaliems Lietuvos žmonėms? Juk 4-tu maršrutu į mokyklą važinėja ir mūsų vaikai. Ką jie mato? Apie problemą rašau jau ne pirmą kartą. Deja, įmonė Vilniaus viešasis transportas (VVT) jokių priemonių nesiima“, – dėstė skaitytojas Stasys.
Kas atsako už kelionės kokybę?
Pasak Miglės Bielinytės, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovės, už kelionių viešuoju transportu kokybę yra atsakinga tiek įmonė SĮ „Susisiekimo paslaugos“, tiek sostinės viešojo transporto vežėjai. Kai mieste dirba viešojo transporto kontrolė, jie ne tik tikrina bilietus, tačiau prižiūri viešąją tvarką autobusuose ir troleibusuose. Taip pat už tvarką autobusuose ir troleibusuose atsakingi jų vairuotojai ir keleivių kontrolė. Viešojo transporto vairuotojai pirmiausia yra atsakingi už saugų keleivių vežimą, todėl labiausiai koncentruojasi į vairavimą, kelio ir eismo situacijų stebėjimą.
„Viešasis transportas yra atviras visiems keleiviams, kuriems galioja bendros Keleivių ir bagažo vežimo autobusais ir troleibusais Vilniuje taisyklės. Žinoma, viešuoju transportu kasdien keliauja labai įvairių socialinių grupių keleivių, todėl natūralu, kad pasitaiko įvairių situacijų. Pagal minėtas taisykles vairuotojai, kontrolieriai turi teisę nepriimti arba artimiausioje stotelėje išlaipinti neblaivius keleivius, apsvaigusius nuo psichiką veikiančių medžiagų. Taip pat – sudrausminti keleivius, paprašyti keleivių transporto priemonėje netriukšmauti, nešiukšlinti ir kitaip negadinti transporto priemonės paviršių, laikytis taisyklių“, – paaiškino Miglė Bielinytė.
Jos teigimu, 4-ojo maršruto autobuso problema savivaldybės įmonei žinoma.
„Pagal galimybes jame organizuojame viešojo transporto kontrolės pajėgas, jog būtų prižiūrima tvarka, taip pat ir vairuotojai pagal galimybes stebi situaciją ir reaguoja išlaipindami keleivius“, – paaiškino „Susisiekimo paslaugų“ atstovė.