Kaip teigiama Palangos savivaldybės pranešime, įsigaliojus naujajai eismo tvarkai miesto centrinėje gatvėje, kurortas taps ekologiškesnis, o eismas vienoje iš pagrindinių Palangos gatvių – saugesnis ir patogesnis.
TAIP PAT SKAITYKITE: Palangos centre keičiasi eismo tvarka, mažinamas greitis, renkami mokesčiai
Šie pokyčiai įsigaliojo, rodos, trumpoje, tik 2,1 km atkarpoje. Tačiau Palangos gyventojams naujovė atrodo neapgalvota. Dar daugiau, jei jau pasakoja anekdotus, kad ši atnaujinta atkarpa neveltui dviratininkus veda į šiaurinę Palangos dalį, kurioje įsikūrę laidojimo namai ir kapinės.
Vienas kritiškai mąstančių palangiškių – žinomas dailininkas ir poetas Vytautas Kusas – pasidalijo su 15min savo mintimis. Jo manymu, tokias pertvarkas gal ir galima daryti kokiame mažame miestelyje, bet jokiu būdu ne kurorte. Savo pastabas jis išsakė ir savivaldybės darbuotojams.
„Tai, kas gerai atrodo kompiuterio ekrane, nebūtinai gerai veikia gyvenime, reikia įvertinti ir žmogiškąjį faktorių“, – aiškina V.Kusas.
Jo teigimu, Palangos publika – labai specifinė, išsiblaškiusi. Todėl dviračių tako projektavimas jį tiesiog juosta atskiriant nuo automobilių vienpusės eismo juostos, nėra pati geriausia išeitis. O dabar, Vytauto teigimu, ant asfalto nubraižytos („primakliavotos“) schemos tokios painios, kad ir patys nuolatiniai miesto gyventojai nelabai supranta, kaip teisingai važiuoti. O ką jau kalbėti apie trumpam atvykstančius poilsiautojus.
„Juk žinote, kaip važinėja poilsiautojai. Ir kokie jie išsiblaškę. Tikrai išlieka didelis pavojus, kad vairuotojai ir dviratininkai šioje atkarpoje neišsiteks. Tą galiu teigti iš savo bendravimo su poilsiautojais patirties. Ateina jie pas mane į dirbtuves, pasikalbame. O paskui klausia: tai kiek tu parodų surengei? Ar esi poezijos knygų išleidęs? Tai tik dar kartą įrodo, kad į Palangą žmonės atvyksta atpalaiduoti smegenų, o ne griežtų taisyklių laikytis ar įdėmiai rimtos informacijos klausytis. Ir jie tikrai nėra nusiteikę spręsti sudėtingų eismo organizavimo rebusų – viskas turi būti be galo paprasta ir aišku“, – dėstė savo požiūrį V.Kusas.
Jo manymu, keistas sprendimas dviračių taką kai kuriose atkarpose nubraižyti taip, kad dviratininkai juda greta su automobiliais ta pačia kryptimi – taip pastebėti automobilį žymiai sunkiau. Važiuojant priešpriešiais būtų saugiau.
Be to, ir pačiu dviračių taku važiuoti painu. Kai kur sugretintos abi važiavimo kryptys, kai kur jos atskirtos, o pervažiavimas į priešingą gatvės pusę gretinamas su pėsčiųjų perėja.
Be to, dviratininkai, norėdami pasukti iš Vytauto g. link jūros, turės kirsti automobilių juostą. O tai dar labiau padidina susidūrimo tikimybę. Gal todėl dalis dviratininkų tebevažinėja šaligatviu, kairiąja puse, žiūrint į šiaurę (žiūr. fotogaleriją).
Ir dar vienas niuansas – bent jau kol kas dviračių taku vaikštinėja ir pėstieji, naudojasi riedutininkai. Tai parodo, kad poilsiautojai kol kas nesuprato naujos eismo organizavimo logikos, net jei valdžios norai ir buvo labai geri.