Visos Palangos „Aurum 1006 km“ lenktynių naujienos (spauskite čia).
M.Varža yra bene vienas universaliausių vairuotojų šiame kasmetiniame renginyje. Daugybę metų dalyvavęs klasinio ralio lenktynėse, jis bando savo jėgas ant žiedinės trasos asfalto. Tiesa, trejus metus dalyvavo kaip komandos vadovas ir ketverius pats pilotavo lenktyninį automobilį.
Šiais metais liepos 14-17 d. M.Varža su dar dviem kolegom – Egidijum Valeiša ir Justu Jonušiu – atstovaus „Inter Rao Lietuva by Texaco“ komandai. Ir jos vardą gins jau ne su „Hyundai TCR“, o iš Latvijos atkeliavusiu, labai įspūdingu „Audi TCR“ automobiliu.
TCR klasė – išskirtinė
Nors sportiniai automobiliai skiriasi nuo standartinių, gatvėje sutinkamų automobilių, tiek išvaizda, tiek modifikacijomis po variklio dangčiu, TCR klasė mažiausiai nutolusi nuo kasdienybės. Pats M. Varža teigia, kad TCR klasės automobiliai yra gaminami taip, jog būtų kuo panašesni į standartinius, bet galinčius būti konkurencingais konkurentais lenktynių trasoje. M.Varža išskyrė vos keletą dalykų, kurie yra kitokie: sekvencinė pavarų dėžė, sportiniai amortizatoriai, sportiniai stabdžiai. Na, o visų nuostabai – variklis yra standartinis, pasiskolintas iš „Audi RS3“.
Kur yra TCR pranašumas prieš kitas klases? Iš esmės, tai – patikimumas ir finansiniai kaštai. Žinoma, pilotas priduria, kad TCR automobiliai ypač gerai subalansuoti ir labai klusniai „stovi ant kelio“. Tai padeda talentingiems vairuotojams kovoti dėl prizinių vietų.
Patyrę pilotai
Tačiau „Inter Rao Lietuva by Texaco“ pilotai TCR klasėje nėra naujokai. Pats M.Varža jau yra pilotavęs „Hyundai TCR bolidą“, o E.Valeiša ir J.Jonušis pernai Palangoje užėmė garbingą trečią vietą bendroje įskaitoje ir pirmą vietą TCR klasėje. Tąkart lenktynininkai atstovavo „Noker Racing Team“ komandai su „Volkswagen Golf“ TCR automobiliu. Šįkart pasirinko „Audi TCR“.
Po testų Estijoje M.Varža liko labai patenkintas:
„Automobilis draugiškas ir pakankamai lengva iškart greitai važiuoti, jeigu turi vairavimo įgūdžių. Tai – automobilis, kuris atleidžia vairuotojų klaidas.“
Tačiau paklaustas, kodėl pardavė vieną iš geriausių TCR automobilių „Hyundai“, pilotas atsakė, kad TCR klasės esmė yra padaryti konkurentus tarpusavy labai panašius. TCR klasėje labiau lenktyniauja pilotai, o ne varikliai, todėl, kaip kažkuris modelis tampa labai greitas, jam suteikiamas papildomas krūvis – svoris ir „ūgis“. Taip nutiko ir su „Hyundai“ – dėl to, kad buvo greitas, jis tapo sunkesnis ir aukštesnis, buvo sulėtintas. Tapo finansiškai per brangu išlaikyti tokį automobilį, todėl buvo priimtas sprendimas jį parduoti.
M.Varža savo komanda pasitiki
Paklaustas ar, komandos mechanikai jau pažįsta lenktynėms paruoštą automobilį – M.Varža neabejoja: „Automobilį komanda tikrai gerai pažįsta. Joje dirba patyrę inžinieriai, kurie supranta, ką daro.“ Taip pat lenktynininkas priduria, kad komandos nariai, kurių yra apie 12, įsiklauso į lenktynininkų pageidavimus ir pastebėjimus, „nekiša“ savo nuomonės ir t.t.
Kasmet konkurencija vis auga
Nepaisant didžiulio pasitikėjimo savo komanda, kolegomis ir automobiliu, M.Varža pabrėžia, kad konkurencija šiais metais yra labai didelė.
„Dabar į 1006 kilometrų lenktynes visi žiūri labai rimtai. Du mūsų pilotai jau pernai laimėjo TCR klasę, todėl būtų kvaila nesitikėti pergalės ir šiemet. Tačiau tikrai negaliu sakyti, kad mes esame favoritai, nes daugelis važiuoja ne pirmus metus, pažįsta automobilius, stipriai ruošiasi šioms lenktynėms ir demonstruoja labai konkurencingą laiką“, – teigia M.Varža.
„Palangos ralis“
Išgirdęs šią frazę, M.Varža nusijuokia. Jau prieš keletą metų šis pavadinimas žiedinėms lenktynėms gimė ne be reikalo. M.Varža subūrė nemažą vairuotojų kompaniją iš ralio lenktynių, todėl 1006 kilometrų lenktynėms „prilipo“ šis pavadinimas. Tačiau M.Varža į Palangą atvykti prikalbino ne tik lietuvius – ant lietuviško asfalto Mindaugo kvietimu savo jėgas išbandė ir legendinis ralio (ir ralio kroso) lenktynininkas iš Nyderlandų Kevinas Abbringas.
„Aurum 1006 km“ lenktynės vyks šių metų liepos 14-17 dienomis Palangoje.