Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 04 02 /12:55

Paleido į gatves 500 oranžinių paspirtukų: ar pigiau nei automobiliu?

Įmonė „City Bee“ antradienį oficialiai pristatė paspirtukų dalijimosi paslaugą Vilniuje. Į gatves išriedėjo 500 oranžinių paspirtukų „Segway Ninebot“, viena įkrova galinčių nuvažiuoti iki 20 km (priklausomai nuo reljefo). Pasak įmonės direktoriaus Luko Ylos, vėliau kai kurie paspirtukai bus aprūpinami ir papildomomis išorinėmis baterijomis. Įmonė plėsis: Madride nuomos 250 paspirtukų, o Varšuvoje – net 800.
Lukas Yla
Lukas Yla / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Kiekvieną vakarą paspirtukų baterijų įkrovimu pasirūpins įmonės darbuotojai.

Paspirtukai aprūpinti apsaugos sistemomis nuo vagysčių, taigi jų neturėtų ištikti oranžinių dviračių likimas – kiekvieno paspirtuko buvimo vieta matoma „CityBee“ valdymo sistemoje.

Mobilu. O ar pigu?

Pasak L.Ylos, paspirtukų nuomos-dalijimosi paslaugos kainodara sudaryta atsižvelgiant į paslaugos atsiperkamumą. Fiksuotas startinis mokestis – 50 centų, o už kiekvieną naudojimosi minutę per mobiliąją programėlę reikės mokėti dar po 10 centų.

Tokį kainodaros modelį taiko ir pasauliniai analogiškų paslaugų teikimo gigantai „Bird" bei „Lime". Tiesa, lietuvių teikiama paslauga kainuoja beveik perpus mažiau. Pavyzdžiui, Vakarų Europos didmiesčiuose veikiančių tokių paslaugų operatorių el. paspirtukų starto mokestis yra 1 Eur, o minutės kaina – 0,15 ct.

Pasak „CityBee" vadovo Luko Ylos, el. paspirtukai užpildo trūkstamą mobilumo mieste grandį ir leidžia žmonėms patogiai įveikti atstumus, kurie per ilgi eiti, bet per trumpi važiuoti automobiliu.

Tokia kaina – didelė ar maža? Jei paspirtuku važiuotumėte pusvalandį, tai kainuotų 3,5 Eur. Šioje įmonėje tam pačiam laikotarpiui išsinuomoję pigiausią automobilį, kuriuo gali važiuoti 2 suaugę žmonės, valanda kainuotų 4,9 Eur, o pusvalandis 4,2 Eur. Tiesa, kiekvienas nuvažiuotas kilometras kainuoja papildomai 0,13 Eur.

Taigi automobilį labiau apsimoka nuomotis valandai, nes paspirtuko nuoma tokiam laikotarpiui kainuotų 6,5 Eur. Kita vertus, šių transporto priemonių funkcionalumas skirtingas. Juk į oro uostą per visą miestą paspirtuku nevažiuosi. O po centrą ar senamiestį sukiotis paspirtuku žymiai patogiau.

VIDEO: „CityBee“ vadovas Lukas Yla apie oranžinius paspirtukus

„Tarkime, jei dirbi viename Gedimino pr. gale, o susitikimas suplanuotas kitame, turi įveikti maždaug 2 km atstumą. Pėstute tam prireiktų daugiau nei 20 min. Dviračiu – greičiau, bet suprakaituosi. Su elektriniu paspirtuku šį atstumą be vargo nuriedėsi maždaug per 6 min. Be to, nereikės rūpintis, kur jį pastatyti“, – komentavo L. Yla.

Viešųjų ryšių specialistas Gintaras Gimžauskas pateikė kitą pavyzdį. Atvažiuoji automobiliu iki prekybos centro, kuriame parkavimas nemokamas. O miesto centrą už mažiau nei eurą greitai pasieki elektriniu paspirtuku.

Kaip tai veikia?

Paspirtukų ir bet kurios kitos alternatyvios transporto rūšies plėtra – sveikintinas dalykas, siekiant mažinti automobilių su vidaus degimo varikliais intervenciją į miestus. Kol kas zoną, kurioje galima palikti/pasiimti paspirtukus apima tik Vilniaus centrą. Tačiau tikėtina, kad netrukus ji išsiplės iki miesto ribos Saulėtekyje (jei paslauga naudosis studentai).

„CityBee“ programėlėje oranžine spalva pažymėta zona, kurioje galima palikti šią transporto priemonę. O kaip tai veikia? Randate laisvą paspirtuką, įsijungiate programėlę telefone, nuskenuojate kodą, atrakinate paspirtuką, ir pirmyn. Ženklas, kad paspirtuku galima naudotis – degantis priekinis LED žibintas.

Pasiekę finišą spaudžiate telefone mygtuką „Baigti kelionę“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų