Moters teigimu, dėl Ateities pl. remonto visas Kauno pietrytinio apvažiavimo sunkiasvoris transportas yra nukreiptas Marių g.
Darbo dienomis per dieną pralekia nuo 100 iki 150 vien tik sunkiojo transporto automobilių – fūrų.
„Darbo dienomis per dieną pralekia nuo 100 iki 150 vien tik sunkiojo transporto automobilių – fūrų. Raštu kreipiausi pirmiausia į Petrašiūnų seniūniją, po to – į Kauno miesto administraciją. Tikėjausi kažkokių sprendimų. Tačiau nesulaukiau – tik pareiškė užuojautą ir atsiprašė už galimus nepatogumus. Aš to galimu nepatogumu nepavadinčiau – didelis triukšmas, dulkės, pavojus sveikatai ar net gyvybei“, – susirūpinimą reiškė skaitytoja Marija.
Gyventoja neslėpė liūdesio: „Bėga metai, valdininkai nesikeičia, problemos nesprendžiamos, „kietėja“ tik požiūris į gyventojus. Savivaldybė per daugelį metų neišspręstas problemas – nesutvarkytą pietrytinį įvažiavimą, neremontuojamą ir griūnančią Marių gatvę, neįrengtus šaligatvius, sprendžia gyventojų sąskaita.“
Jaučiasi tarsi gyventų šalia autostrados
Moteris su 15min redakcija pasidalino savo rašytiniu kreipimusi į Kauno miesto savivaldybę, kuriame plačiai išdėstė neraminančią problemą. Marija tikina, kad sunkiasvorio transporto srautas Marių g. suintensyvėjo prieš keletą mėnesių.
„Pravažiuojančių sunkiasvorių automobilių kiekis išties įspūdingas – kartais per 5 minutes gatve pralekia 5 vilkikai, kai kurie su priekaba. Dažniausiai sunkiasvorės mašinos lekia dideliu greičiu, lenkdamos viešojo transporto stotelėse sustojusius autobusus, kitus automobilius. Dreba ne tik žemė, oras, bet ir mūsų namai.
Kadangi didžiojoje Marių g. dalyje šaligatvių nėra, išėjus iš kiemo jautiesi tarsi būtum šalia autostrados – vilkikai lekia, kyla dulkės, triukšmas ir oro tarša. Kauno miesto bendrajame plane Marių g. gyvenamoji vietovė įvardinta kaip vidutinio ar mažo užstatymo intensyvumo gyvenamoji teritorija. Patvirtinu, kad šioje vietoje kauniečiai gyvena, ilsisi, miega, augina vaikus, anūkus“, – į Kauno miesto savivaldybės atstovus kreipėsi Palemono gyventoja.
Marija teigia, kad Marių g. kelio danga seniai neremontuota, duobėta, viešojo transporto stotelės įrengtos tiesiog gatvėje, didžiojoje gatvės dalyje nėra šaligatvių, o kelkraštis pilnas dulkių. Moteris tvirtina, kad ši gatvė esą visiškai nepritaikyta važiuoti sunkiasvoriams vilkikams, o pastaruosius mėnesius gatvės danga tiesiog byra.
„Raštu Petrašiūnų seniūnijoje pasiteiravus dėl sunkiojo transporto intensyvumo Marių g., telefonu buvo pareikšta užuojauta ir patikinta, kad bus dar blogiau“, – pasakojo skaitytoja.
Pasiūlė kreiptis į teismą
Moteris pridūrė: „Aš, šeima ir kaimynai manome, kad turime teisę į Konstitucijoje nustatytą teisę turėti poilsį ir laisvalaikį. Tačiau mes kenčiame nuo sunkiojo transporto, lekiančio gyvenamąja teritorija, keliamo triukšmo, mūsų drebančių namų ir išaugusios oro taršos.“
Kauno savivaldybei skirtame laiške Marija linkėjo savivaldybės administracijai nepamiršti nustatyto bendruomenės ir atskirų savivaldybės gyventojų interesų derinimo principo, kai institucijų priimti sprendimai neturi pažeisti įstatymų garantuotų atskirų gyventojų teisių.
„Kai išsiunčiau raštą į savivaldybę, man paskambino su priekaištais, kad aš nežinau, jog remontuojamas Ateities pl., todėl visas pietrytinio apvažiavimo sunkiojo transporto srautas yra nukreiptas Marių g. Man paaiškino, kaip sunku yra Savanorių pr. gyventojams ir t.t. Mes ne prieš Ateities pl. ar Savanorių pr. remontą. Blogai, kad Ateities pl. remonto sukeltos problemos sprendžiamos mūsų, t. y. Marių g. gyventojų sąskaita“, – skundėsi skaitytoja.
Moteris teigė, kad savivaldybės atstovai patikino, jog jokių sprendimų dėl transporto nukreipimo ar greičio ribojimų nėra ir nebus imamasi, bei pasiūlė kreiptis į teismą.
Greitu metu transporto srautas nesumažės
15min susisiekus su Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėju Aloyzu Pakalniškiu, šis tvirtino, kad Marių g. yra pritaikyta intensyviam sunkiojo transporto srautui. Pasiteiravus, ar bus imtasi kokių nors sprendimų, nukreipiant, paskirstant transporto srautą, statant greičio apribojimo ženklus, paaiškėjo, kad imtis nieko nežadama.
„Esame gavę prašymą dėl maksimalaus leistino greičio ribojimo Marių g., šis prašymas buvo svarstytas 2018 m. birželio 26 d. Eismo saugumo komisijoje. Atsižvelgiant į tai, kad eismo intensyvumas Marių g. laikinai yra padidėjęs dėl šiuo metu vykdomų Ateities pl. remonto darbų ir į tai, kad šiuo metu rengiamas Marių g. rekonstrukcijos, kurios metu bus įdiegtos reikiamos eismo saugos priemonės, techninis projektas, Eismo saugumo komisija nusprendė iki gatvės rekonstrukcijos nekeisti esamos tvarkos“, – 15min paaiškino A.Pakalniškis.
Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas taip pat pridūrė, kad Ateities pl. pagrindinius tvarkymo darbus planuojama pabaigti iki šių metų pabaigos – tuomet Marių g. gyventojai gali tikėtis sumažėjusio sunkiasvorio transporto srauto.