Jau dabar aišku, kad šio mokesčio naštą labiausiai pajus senų ir taršių automobilių savininkai, tačiau kišenes patuštinti teks ir tiems, kurie pirks ir visiškai naujus automobilius – benzininius, dyzelinius ar hibridinius.
15min GAZAS nusprendė apskaičiuoti, kiek kasmet tektų mokėti už automobilius, kurie buvo deleguoti į konkursą „Metų automobilis 2022“. Didžioji visų šiam konkursui pateiktų automobilių dalis – benzininiai arba hibridiniai automobiliai.
Koks mokestis būtų taikomas „Metų automobilio 2022“ dalyviams?
Savaime aišku, kad iš šių skaičiavimų pašalinome elektromobilius, kurie į aplinką teršalų apskritai neišmeta. Tiesa, čia kyla klausimas dėl taršos pačių elektromobilių gamyboje ir jų baterijų perdirbime, tačiau šios situacijos analizę palikime teksto pabaigai ir pereikime prie matematikos.
Taigi, kiek už taršą mokėtų tie, kurie nusprendė įsigyti vieną iš žemiau pateiktų modelių, dalyvavusių konkurse „Metų automobilis 2022“. Apskaičiuodami mokestį rėmėmės oficialia informacija apie konkretų modelį, kurį konkursui pateikė gamintojų atstovai.