Švedijos miestas Geteborgas nuo seno garsėja e-mobilumo sprendimais. Pabandykite įsivaizduoti autobuso stotelę uoste, kuri įrengta miniatiūrinės bibliotekos (su tikromis knygomis) viduje. Kai į stotelę įvažiuoja autobusas, jo nesigirdi – elektros varikliai veikia be garso. Ir netrukdo laukiantiems keleiviams skaityti knygų. Tokia stotelė atsirado ne dabar, o prieš dešimtmetį. Visai kita realybė, ar ne tiesa?
Dabar Geteborgas eina dar toliau – kuria „žaliąjį miestą“, kuriame bus gera ir gyventi, ir judėti tiek vandeniu, tiek metro. Tai nėra gatvių siaurinimo projektas (kaip Vilniuje), o visa globali miesto pertvarkymo ir plėtros sistema su naujais pastatais, elektriniais keltais ir t.t.
Eksperimentas su 20 taksi elektromobilių
Šiame kontekste neturėtų stebinti ir mieste pradėtas eksperimentas – bevielio įkrovimo stotelių kompleksas. 20 taksi automobilių (Volvo XC40)
Atrodo, paprasta ir patogu. Atvažiuoja taksi laukti keleivio prie konferencijų centro. Vairuotojui nereikia lipti į lauką ir pajungti laido. Tieisog automobilį reikia pastatyti tiksliai ant specialios platformos. Ir aktyvuoti krovimo funkciją. Viskas. Pasiekiama reali įkrovimo galia – 40 kW – tokia, kaip mūsų greitkeiuose LAKD stotelėse (su laidais). Teorinė galia – iki 75 kW.
Belaidžio įkrovimo bandymų projektas yra vienas iš daugelio projektų, numatytų strateginėje žaliojoje Geteborgo iniciatyvoje.
„Goteborgo žalioji miesto zona leidžia išbandyti naujas įdomias technologijas realioje aplinkoje ir laikui bėgant jas įvertinti, kad ateityje būtų galima pristatyti ir plačiau“, – sakė Matsas Mobergas, „Volvo Cars“ tyrimų ir plėtros vadovas.
Testuose naudojamas įkrovimo stoteles pristato „Momentum Dynamics“, pirmaujanti belaidžių elektros įkrovimo sistemų tiekėja. Įkrovimas pradedamas automatiškai, kai transporto priemonė stovi ant gatvėje įtaisyto įkrovimo platformos, todėl vairuotojai gali patogiai įkrauti neišlipę iš automobilio.
„Volvo“ naudoja ir savo 360 laipsnių kamerų sistemą tam, kad vairuotojas elektromobilį pastatytų tiksliai ant plaformos.
Žinoma, ne bet kuris elektromobilis gali įsikrauti, užvažiavęs ant platformos. Tam reikia apatinėje elektromobilio dalyje įrengti imtuvą. Jis, be abejo, šiek tiek sumažina automobilio prošvaisą.
„Bandymams specialiai pasirinktas aukštesnis automobilis. Tam, kad net ir su imtuvu jis būtų aukštesnis, nei bet kuris gamintojo sedanas. Tokios bevielio įkrovimo platformos labai pažangios dėl kelių priežasčių. Pirma, vairuotojui, laukiančiam keleivio, nereikia išlipti. Antra, jos neužima važiuojamosios dalies. Trečia, jos beveik nematomos, taigi negadina miesto vaizdo“, – 15min sakė „Volvo cars“ atstovas Robertas Erikssonas, atsakingas už šiuos testus.
Praėjusiais metais „Volvo Cars“ dalyvavo inicijuojant Geteborgo žaliosios miesto zonos iniciatyvą, kuria siekiama iki 2030 m. pasiekti transportą be taršos. Naudodama tikrą miestą kaip bandymų poligoną, bendrovė galės paspartinti technologijų ir paslaugų plėtrą šiose srityse. elektrifikavimas, bendras mobilumas, autonominis vairavimas, ryšys ir saugumas.