„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pamirškite pigų parkavimą netoli Vilniaus Senamiesčio: žalia zona stumiasi tolyn nuo centro

Vilniaus savivaldybė buvo linkusi branginti automobilių stovėjimą mieste, tačiau po diskusijų tarp koalicijos partnerių nuspręsta, kad kainos nesikeis. Tiesa, vairuotojai vis tiek turėtų pagalvoti, ar jiems verta sostinės centrą ar senamiestį pasiekti nuosavais automobiliais, kadangi keisis zonų ribos – raudonos zonos virs brangiausiomis mėlynomis, geltonos – raudonomis, kaip ir dalis žaliųjų.
Žalioji stovėjimo zona
Žalioji stovėjimo zona / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Pasistatyti automobilį Vilniaus centre ar Senamiestyje nėra pigu ir dabar, tačiau greičiausiai nepakankamai brangu, kadangi vietą surasti neretai būna sunku. Todėl Vilniaus tarybai siūlyta kelti kainas. Vis dėlto politikai to daryti nesiryžo – nuspręsta tik plėsti brangiausias zonas.

Tad nuo kitų metų pradžios vairuotojai turėtų sekti kelių ženklus – dėl pokyčių galima bus gerokai apsigauti.

Keisis zonų ribos

Štai brangiausioji mėlynoji zona apims visą iki šiol raudonai pažymėtą teritoriją ir dalį geltonos kairiajame Neries krante. Jos ribos apimtų visą Gedimino prospektą, taip pat Pamėnkalnio, Pylimo, Tilto, Rūdninkų, Etmonų, Didžiąją gatves, driektųsi palei Vilnią iki Arsenalo gatvės, palei Nerį Žygimantų, A.Goštauto gatvėmis iki Žvėryno tilto.

Raudonoji zona apimtų Šnipiškes, Naujamiestį, Užupį. Tarkim, dabar esanti žalioji zona Upės gatvėje nuo Žvėryno centro link virs raudonąja, todėl po 18 valandos nemokamo parkavimo čia nebebus.

Geltona zona ne tik išliks miesto centre, bet ir išplis į naujas erdves: Neries krantines nuo Svajonių gatvės, čia automobilius stato atvažiavusieji į Valakampių paplūdimius. Taip pat kelyje nuo Žaliųjų ežerų gatvės iki Balsio ežero paplūdimio bei Balžio gatvės dalyje nuo jungiamojo kelio į Kiškeliškių gatvė iki Pušų gatvės. Tiesa, šiose trijose vietose mokėti už stovėjimą reikėtų tik šiltuoju metų laiku – nuo gegužės 1-osios iki rugsėjo 30 dienos.

Žvėrynas išliks žaliąja zona, taip pat J.Jasinskio g., Vingio parke, Šnipiškėse ir t.t.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Žalioji stovėjimo zona
Luko Balandžio / 15min nuotr./Žalioji stovėjimo zona

R.Šimašius sako, kad buvo sutarta plėsti zonas, tokiu būdu sprendžiamos problemos dėl kai kurių zonų itin didelio apkrovimo. Bet kol kas tarifai nesikeis, išskyrus Gynėjų gatvę: „Noriu priminti, kad mūsų kainos yra gerokai mažesnės nei gretimose sostinėse, dideliuose miestuose, yra poreikis kai kur tą kainą pakoreguoti, nes žmonės elementariai piko metu nesuranda, kur pastatyti automobilį.“

Anot mero, pigių zonų vis dar lieka, kai kur atsiranda naujų, o neretai – dėl gyventojų siūlymų. „Miestas yra ne guminis, visi žmonės turi išsitekti. Dažnai susikerta tų žmonių, kurie gyvena ir kurie atvažiuoja bei nori palikti automobilius, interesai. Ten, kur gyventojai prašo, dažniausiai žalios zonos yra įvedamos.“

Viena iš priemonių atsisakyti automobilių

Anot „Susisiekimo paslaugų“ vadovės Modestos Gusarovienės, zonų pokyčiai yra viena iš priemonių, kaip įpratinti vilniečius į miesto centrą, Senamiestį vykti ne nuosavu transportu, o eiti pėsčiomis, važiuoti viešuoju transportu, dviračiu, paspirtuku. Ji teigė, kad vėl grįžtama prie projektų įrengti aplink miesto centrinę dalį požemines stovėjimo aikšteles. Rezultatus M.Gusarovienė pažadėjo pristatyti jau artimiausiu metu.

Paklausta, kaip bus elgiamasi su papildomai surenkamomis lėšomis, „Susisiekimo paslaugų“ direktorė sakė, kad bus papildomai gauta apie 1,28 mln. eurų, tačiau prireiks ir investicijų – naujoms zonoms nupirkti parkomatus, įdarbinti bent tris darbuotojus, aprūpinti juos įranga. „Taip pat daugiau dividendų gaus savivaldybė“, – tikino ji.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Modesta Gusarovienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Modesta Gusarovienė

Suabejojus, ar apmokestinus parkavimo vietas šalia Vilniaus paplūdimių, nebus taip, jog automobilius poilsiautojai palikinės ant žalių vejų, miško keliukuose ir pan., M.Gusarovienė teigė, kad praktika rodo, jog įvedus rinkliavą situacija kaip tik pagerėja. „Susitvarko parkavimas, nestatoma ant žalių vejų, šalikelėse pažeidžiant kelių eismo taisykles, nes atsiranda vietų ten, kur galima statyti automobilius. Bet, žinoma, reikia sutvarkyti infrastruktūrą“, – sakė direktorė.

Ji teigė, kad šiemet imtasi kreipti daugiau dėmesio į viešąjį transportą, važiuojantį į sostinės paplūdimius, galimybes autobusais vežti dviračius ir t.t.

M.Gusarovienė pažadėjo, kad iš karto po Naujųjų metų niekas nepuls bausti tų vairuotojų, kurie palikę automobilį praplėstos zonos ribose susimokėjo dar senu įpročiu – tarkim, anksčiau buvusioje raudonojoje zonoje taip ir sumokėjo, nors čia jau galios mėlynosios zonos rinkliava. Šiems vairuotojams bus paliekami įspėjimai ir taip daroma vieną mėnesį.

Valanda stovėjimo mėlynojoje zonoje dabar kainuoja 2,5 euro, raudonojoje – 1,5 euro, geltonojoje – 0,6 euro, žaliojoje – 0,3 euro.

Šio klausimo pateikimui Vilniaus tarybos nariai pritarė vienbalsiai, diskusijos kelsis į komitetus, o tada grįš galutiniam patvirtinimui į tarybą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs