Tokia žinia to meto Lenkijoje (Vilniaus kraštas 1919–1939 m. buvo okupuotas Lenkijos) nebuvo didelė naujiena. Prieš kurį laiką spauda rašė, kad viena firma Lodzėje planuoja pradėti pigių automobilių liaudžiai gamybą. XX a. 4 dešimtmečio pradžioje pietų Lenkijos miestelyje Glinik Mariampolski inžinierius Stefanas Praglovskis sukūrė automobilį ir bandė pradėti jo gamybą. Panašių pranešimų buvo ir daugiau. Jie visi taip ir liko tik kalbomis.
Automobilių fabrikas Vilniuje
Vilniuje būsimo fabriko ir automobilio kūrėjas buvo vilnietis Edvardas Piotrovskis, baigęs inžinerijos mokslus Krokuvoje (Vavelberge). Prie automobilio projekto jis dirbo ne vienerius metus, tobulino kiekvieną detalę, kol pagaliau gavosi „automobilis plačiausiems sluoksniams“, planuojamas pardavinėti už 1700 zlotų.
Palyginimui pateiksiu automobilių kainų 1937 metais Lenkijoje lentelę. Tuo metu Lenkijoje pigiausiai parduodamas mažalitražis automobilis buvo „Fiat 500“. Jis kainavo 3800 zlotų...