2017 09 20 /2022 09 02

Pamiršta istorija: kokius automobilius ruošėsi gaminti 1937 m. Vilniuje kurtas fabrikas „Hart“

1937 metų kovo mėnesį Vilniaus laikraščiai pranešė, kad privačios iniciatyvos dėka mieste kuriamas automobilių fabrikas. Ar galima tuo tikėti?
E. Piotrovskio konstrukcijos automobilis „Hart“ 1938 metų pradžioje vis dar neužbaigtas – trūksta priekinio stiklo, bamperių ir žibintų.
E. Piotrovskio konstrukcijos automobilis „Hart“ 1938 metų pradžioje vis dar neužbaigtas – trūksta priekinio stiklo, bamperių ir žibintų.

Tokia žinia to meto Lenkijoje (Vilniaus kraštas 1919–1939 m. buvo okupuotas Lenkijos) nebuvo didelė naujiena. Prieš kurį laiką spauda rašė, kad viena firma Lodzėje planuoja pradėti pigių automobilių liaudžiai gamybą. XX a. 4 dešimtmečio pradžioje pietų Lenkijos miestelyje Glinik Mariampolski inžinierius Stefanas Praglovskis sukūrė automobilį ir bandė pradėti jo gamybą. Panašių pranešimų buvo ir daugiau. Jie visi taip ir liko tik kalbomis.

Fiat 500 1937 m.
Fiat 500 1937 m.

Automobilių fabrikas Vilniuje

Vilniuje būsimo fabriko ir automobilio kūrėjas buvo vilnietis Edvardas Piotrovskis, baigęs inžinerijos mokslus Krokuvoje (Vavelberge). Prie automobilio projekto jis dirbo ne vienerius metus, tobulino kiekvieną detalę, kol pagaliau gavosi „automobilis plačiausiems sluoksniams“, planuojamas pardavinėti už 1700 zlotų.

Palyginimui pateiksiu automobilių kainų 1937 metais Lenkijoje lentelę. Tuo metu Lenkijoje pigiausiai parduodamas mažalitražis automobilis buvo „Fiat 500“. Jis kainavo 3800 zlotų...

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis