Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Panevėžio autobusų parkas du naujus turkų gamybos autobusus įsigijo „dykai“

Panevėžio autobusų parkas atnaujino savo garažą dviem visiškai naujais turkiškais autobusais. Paskutinį kartą visiškai naujas transporto priemones bendrovė buvo įsigijusi prieš 25 metus. Iki šiol parkas buvo atnaujinamas tik dėvėtais keleiviniais autobusais.
Naujieji Panevėžio autobusai „Otokar“
Naujieji Panevėžio autobusai „Otokar“ / Linos Jakubauskienės (ebus.lt) nuotr.

Nusipirko...už dyką

Panevėžio autobusų parką pasiekė du visiškai nauji turkų gamintojo „Otokar“ autobusai. Iš karto po oficialaus pristatymo šios naujos transporto priemonės pakinkytos į darbą. Kol kas du nauji autobusai keleivius vežios į Klaipėdą bei Druskininkus. Kaip tvirtino Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas, mažėjant keleivių tarpmiestiniuose maršrutuose, nuostolinga žmones vežioti dideliais ir neekonomiškais autobusais.

„Šie, 37 vietų autobusai yra ekonomiški ir atitinka pastaruoju metu jaučiamas keleivių mažėjimo tendencijas. Vidutinės klasės autobusai yra ateitis, kuriai turime ruoštis. Vidutinės klasės autobusas, toks kaip šie „Otokar”, šimtą kilometrų įveikia sunaudodamas maždaug 18 litrų degalų. Didysis autobusas – dešimčia litrų daugiau. Per dieną viena transporto priemonė nuvažiuoja apie 500 kilometrų, tad degalų sutaupymas siekia 50 litrų. Tai – maždaug 200 neišleistų litų per dieną. Per metus susidaro jau apie 70 tūkst. litų. Kadangi autobusus įsigijome išperkamąja nuoma, kas mėnesį sumokame už juos po 6000 litų. Būtent panašiai tiek pat per mėnesį pavyks sutaupyti dėl mažesnio šių autobusų degalų suvartojimo. Todėl, kaip aš juokauju, galima sakyti, kad autobusus įsigijome už dyką. Už pinigus, kurių neišleisime degalams”, – apie autobusų įsigijimo peripetijas kalbėjo Rimantas Petukauskas.

Linos Jakubauskienės (ebus.lt) nuotr./Naujieji Panevėžio autobusai „Otokar“
Linos Jakubauskienės (ebus.lt) nuotr./Naujieji Panevėžio autobusai „Otokar“

„Otokar“ gaminami kartu su karine NATO technika

„Teko lankytis „Otokar” gamykloje Turkijoje. Šie autobusai gaminami kartu su NATO pajėgų karine technika. Labai daug dėmesio ten skiriama transporto priemonių kokybei, kadangi nė vienoje iš Europos gamyklų neteko matyti tokių bandymų, kokie atliekami su jau surinktais autobusais. Transporto priemonės ne tik padengiamos dviguba antikorozine danga, bet išbandomos tam tikroje klimato kameroje, kur sukuriamos labai šalto ir itin karšto oro sąlygos. Beje, mūsų šaliai skirti „Otokar” aprūpinti galingesniais oro kondicionieriais ir šildymo sistemomis”, – įspūdžiais iš ekskursijos po gamyklą dalijosi generalinis direktorius, pirmasis išbandęs naujuosius autobusus.  

Linos Jakubauskienės (ebus.lt) nuotr./Rimantas Petukauskas
Linos Jakubauskienės (ebus.lt) nuotr./Rimantas Petukauskas

Sieks maksimalaus komforto

Naujųjų panevėžiečių autobusų ilgis siekia 8,4 metro. Juos į priekį gena JAV pagamintas „Cummins” dyzelinis variklis, komplektuojamas su „Eaton” pavarų dėže. Beje, Rimantas Petukauskas prasitarė, kad šiuo metu jau deramasi su viena telekomunikacijų bendrove, kuri autobusuose įdiegs bevielio nemokamo interneto sistemas. Ant generalinio direktoriaus, važiuojant naujais ir komfortiškais autobusais, kuriuose galima naudotis internetu, maždaug dviejų šimtų kilometrų kelionė iš Panevėžio į Klaipėdą ar Druskininkus tikrai neprailgs.

Linos Jakubauskienės (ebus.lt) nuotr./Naujieji Panevėžio autobusai „Otokar“
Linos Jakubauskienės (ebus.lt) nuotr./Naujieji Panevėžio autobusai „Otokar“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?