Būtent dėl šios priežasties kasmet ieškant geriausio Lietuvoje vairuotojo, tenkantys išbandymai būna ne tik teoriniai, bet ir praktiniai: tenka ir vairuoti, ir atpažinti automobilių detales, ir nurodyti gedimus ar surinkti vairuotojui būtinus atributus į automobilį. Pastarųjų, beje, automobilių dalių, priežiūros priemonių ir aksesuarų prekybos tinklas „Autoaibė“ priskaičiuoja kiek daugiau nei tiesiog lakoniškai nurodoma Kelių eismo taisyklėse (KET).
Atsarginis ratas – privaloma
Mantas Milerius, „Autoaibės“ pardavėjas-ekspertas, kalbėdamas apie daiktus, be kurių automobilyje išsiversti nepavyks, pirmiausia akcentuoja atsarginį ratą arba jo remonto komplektą. Jei atsarginis ratas yra, žinoma, turi būti ir įrankiai, leisiantys tą ratą pasikeisti: keltuvas automobiliui pasikelti, raktas ratui atsukti, pravers ir pompa arba kompresorius.
Pastaruosius žinovas rekomenduoja turėti su savimi dėl to, kad jeigu kartais atsarginio rato automobilyje nebūtų arba šis nebūtų tinkamas naudoti, visuomet galima mėginti suremontuoti prakiurusią padangą. Pavyzdžiui, panaudojant specialius kaiščius arba tam skirtus aerozolinius klijus.
„Vairuotojai, matyt, dažniausiai ateina ieškoti padangos remonto komplekto, o ne kažkokių raktų ratams atsukti ar keltuvų pirkti. Kaiščių atveju padanga gali būti naudojama ir toliau, klijų atveju rekomenduojama važiuoti iki artimiausio serviso ir pasikeisti padangą į sveiką“, – kalbėjo M.Milerius.
Lemputės, saugikliai ir skysčiai
Anot eksperto, praverstų automobilyje turėti ir lempučių bei saugiklių komplektą. Pašnekovo žodžiais, kai kuriems vairuotojams kone kas mėnesį perdega žibintų lemputės, todėl ypač dabar, kai vakarai ir rytai tamsūs, atsarginės lemputės pravers tiems, kurie geba jas pasikeisti savarankiškai.
„Gali būti, kad lemputė nebeveikia nes perdegė kažkoks saugiklis, tad tokiu atveju padės saugiklių komplektas. Tad esant reikalui, bus galima pasikeisti saugiklį ir važiuoti toliau“, – aiškino M.Milerius.
Galiausiai, akcentavo pašnekovas, reikėtų nepamiršti ir pagrindinių eksploatacinių skysčių. Pavyzdžiui, alyva – viena svarbiausių, nedidelė jos talpa turėtų būti kone kiekviename automobilyje dėl viso pikto.
„Alyva dega, būna, prateka, dar kažkas nutinka, būna automobilių, kuriems kas kažkokį atstumą tenka papildyti variklio alyvos talpą. Tad geriau jos turėti nei tada, kai užsidegė perspėjimas prietaisų skydelyje, važiuoti toliau ir, galbūt, sugadinti variklį“, – aiškino žinovas.
Būtinų skysčių sąraše – ir aušinimo. Pastarąjį gerai turėti, mat jeigu variklyje pritrūksta aušinimo skysčio ir šis ima keisti, įmanoma išsigelbėti ir nuo rimtesnių gedimų. Eksperto teigimu, jei jau taip nutiko, kad vairuotojas neturi aušinimo skysčio, galima naudoti ir paprastą vandenį. Tiesa, jeigu vandeniu bus pakeista didžioji aušinimo skysčio dalis, reikėtų nepamiršti jo pakeisti tinkama priemone.
Reikėtų ir įrankių
M.Mileriaus nuomone, jeigu vairuotojas nusimano ne itin daug, tačiau kažkiek susigaudo, kaip atsukti vieną ar kitą varžtą, automobilyje praverstų ir nedidelis įrankių rinkinys.
„Manau, kad šiame rinkinyje turėtų būti replės, vienas kitas atsuktuvas skirtingais antgaliais, keli skirtingo dydžio raktai, pvz., populiariausi yra 8, 10, 13, 17, 19 dydžio. Taip pat praverstų peilis arba peiliukai laužomomis geležtėmis ir sąvaržos, metalinės ir plastikinės“, – akcentavo „Autoaibės“ specialistas.
Tokie įrankiai išgelbėtų netikėtų nedidelių avarijų atvejais, pavyzdžiui, kelyje susidūrus su gyvūnu. Sudaužytas automobilio dalis būtų galima suveržti, pritraukti prie kėbulo sąvaržomis ir pan.
Kiek žino į geriausio Lietuvos vairuotojo vardą pretenduojantys konkurso dalyviai, bus patikrinta jau rugsėjo 5-ąją, „Litexpo“ parodų ir kongresų centre, kur vyks didžiausia automobilių kultūros paroda „Auto Bazar“. Antrasis konkurso etapas laukia rugsėjo 12-ąją, Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, ten pat rugsėjo 13-ąją vyks ir konkurso finalas.