15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Paprasčiausias būdas susikurti savo elektromobilį: reikia tik kėbulo

„Williams“ pristatė ypatingą platformą elektromobiliams. Šis stebėtinai paprastai atrodantis komponentas automobilių pramonėje turėtų sukelti nemažas bangas, nes jį gali įsigyti ir nedideli gamintojai. Kuo ypatinga ši lanksti sistema?
„Williams Advanced Engineering“ elektromobilių platformą
„Williams Advanced Engineering“ elektromobilių platforma

„Williams“ pristatyta elektromobilių platforma yra keičiamo dydžio. Tai yra, ją galima pritaikyti skirtingo dydžio automobiliams. Tokios kompanijos kaip „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, „Jaguar Land Rover“ ir, aišku, „Tesla“ gamina nuosavas keičiamo dydžio platformas, tačiau „Williams“ pasiūlymas turėtų patikti mažesniems gamintojams, neturintiems galimybių investuoti į šio komponento kūrimą.

„Williams Advanced Engineering“ elektromobilių platforma
„Williams Advanced Engineering“ elektromobilių platforma

Šioje platformoje, kurią žurnalistai jau pakrikštijo didele elektrine riedlente, yra sumontuotos baterijos, varikliai, visa automobilio važiuoklė (įskaitant stabdžius) ir net saugos zonos užtikrinti keleivių saugumą autoįvykių metu. Gamintojui liktų suprojektuoti likusią automobilio dalį. Tai, aišku, vis tiek yra didelė užduotis, bet platformos sukūrimas yra gana didelė naujo automobilio kūrimo dalis.

„Williams“ platforma, vadinama FW-EVX, turi iš anglies pluošto pagamintas skersines svirtis, kurios sveria daugiau nei dvigubai mažiau nei analogiški metaliniai komponentai. Į jas taip pat galima sumontuoti įvairius jutiklius, skirtus efektyviam važiuoklės darbui užtikrinti.

„Williams Advanced Engineering“ elektromobilių platforma
„Williams Advanced Engineering“ elektromobilių platforma

FW-EVX platformoje galima sumontuoti 4 elektros variklius, o „Williams“ baterijų modulis yra ne tik efektyviai aušinamas oru, bet ir toks tvirtas, kad suteikia standumo visai platformai. Taigi, ši platforma yra tvirta, standi, turi visus važiuoklės ir galios agregatus, pasirūpina automobilio saugumu ir gali būti gaminama praktiškai bet kokio tipo kėbului. Kur minusai? Gal kaina?

„Williams“ elektromobilių pasaulyje nėra naujokė. Ši kompanija prisidėjo prie „Nissan“ ir „Aston Martin“ elektrinių ambicijų, o ir kitose kompanijose matyti „Williams“ ranka. Ši platforma kol kas tėra prototipas, neaišku, ar ji peržengs masinės gamybos ribas. Tačiau neabejojama, kad ji būtų labai populiari tarp nedidelių gamintojų. Juk sukurti kėbulą lanksčiai platformai tikrai nėra taip sunku kaip visą automobilį.

Štai ir didžiausias siurprizas. Šis anglies pluošto ir perdirbtų kompozitinių medžiagų aukštųjų technologijų mišinys masinėje gamyboje nenusileistų paplitusioms aliuminio platformoms. Aišku, tik tuo atveju, jei jų būtų gaminama labai daug. Žurnalistai juokauja, kad pažiūrėjus į šį išradimą aliumininė „Tesla“ platforma jau nebeatrodo tokia įstabi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais