„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Paryžiaus parodoje pristatytas elektrinis krosoveris „Renault 4“: kiek nuvažiuoja, kiek kainuoja ir kiek telpa bagažo?

Paryžiaus automobilių parodoje įvyko universaliojo elektrinio „Renault 4 E-Tech“ premjera.

„Renault 4 E-Tech“ yra antrasis prancūzų gamintojo asortimento automobilis, sukurtas ant „AmpR Small“ platformos, skirtos B segmento elektromobiliams. Pirmasi buvo „Renault 5“, šiek tiek mažesnis, keturvietis elektromobilis. Tuo tarpu „Renault 4“ yra krosoveris, juo gali keliauti 5 žmonės. O dėl ypatingo salono išdėstymo ir kėdžių sulankstymo galimybių šiuo automobiliu (viduje) galima gabenti slides, banglentes, dviračius ir t.t. – universalumas tikrai stebina.

„Renault 4 E-Tech“

  • Su 52 kWh baterija ir 110 kW varikliu pagal WLTP gali nuvažiuoti iki 400 km. Toks modelis nuolatinės srovės stotelėse gali būti įkraunamas iki 100 kW galia.
  • Su mažesne 40 kWh baterija – iki 300 km. Tokiu atveju variklio galia – 90 kW.
  • Elektromobilis palaiko „Vehicle to grid“ (dvipusio krovimo funkciją. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, nakties metu EV baterija gali maitinti išmanių namų elektros sistemą.
  • Nors elektromobilio prošvaisa nemaža – 18,1 cm, jo bagažinės įkrovimo apatinė riba – gana žema. Tai daro automobilį patogesnį.
  • Kaina kol kas neskelbiama. Tačiau ji bus šiek tiek didesnė už „Renault 5“ (25 000 Eur), t.y., nuo 27 000 Eur.


„Elektromobilis „Renault 4 E-Tech“ papildė prancūzų gamintojo elektrinių modelių eilę, kurioje be kompaktiškojo „Renault 5“ yra „Megane“ bei „Scenic“ (tapęs Europos metų automobiliu 2024 m.).

Duoklė legendiniam „Renault 4“

Renault 4 – 1961-1992 metais pagaminta daugiau nei 8 milijonai šių automobilių. (Chepe, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)
Renault 4 – 1961-1992 metais pagaminta daugiau nei 8 milijonai šių automobilių. (Chepe, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Reikia pripažinti, kad elektrinis „Renault 4 E-Tech“ išlaiko senojo legendinio „Renault 4“ dizaino bruožus, tačiau atrodo labai moderniai.

Prisiminkime: senolis „Renault 4“ buvo be galo populiarus, tačiau tikrai ne dėl grožio. „Renault 4“yra populiariausias prancūziškas automobilis visame pasaulyje – daugiau nei 100 šalių parduota daugiau nei aštuoni milijonai šio modelio vienetų. Nenuostabu, kad „Renault 4“ modelis tapo automobilizmo ikona, pristatyta Paryžiaus automobilių parodoje 1961 m. Kokia buvo jo koncepcija?

1956 m. Pierre Dreyfus, tuometinis „Régie Nationale des Usines Renault“ prezidentas, sugalvojo „mėlynų džinsų“ automobilio sąvoką. Jis norėjo sukurti universalų ir nebrangų automobilį, kuris, kaip ir paprasti džinsai, susilauktų pripažinimo visame pasaulyje bei sugebėtų prisiderinti prie visuomenės pokyčių, pradėjusių ryškėti artėjant 1960-tiesiems metams.

VIDEO: Elektromobilio „Renault 4“ pristatymas Paryžiaus automobilių parodoje

Naujojo „Renault 4“ dizainas

Elektromobilio variklio dangčio linijos tęsiasi iki grotelių apačios, todėl šis atrodo horizontalesnis, o pačios grotelės – vertikalesnės, kaip ir originaliame modelyje. Variklio dangčio viršuje esanti apdaila taip pat primena septintojo dešimtmečio „Renault 4“ groteles.

Priekyje ir gale esantys buferiai abiejuose galuose turi ribotuvus. Šis dizaino elementas primena kabliukus, laikančius originaliojo „Renault 4“ buferius. Tačiau, kitaip nei kabliukai, ribotuvai gali būti su individualiai pritaikyta apdaila.

Šonuose akį iš karto patraukia galinis šoninis langelis. Tai buvo istorinio modelio kultinė savybė, todėl ją reikėjo atnaujinti šiuolaikiškai.

Be to, durų skydeliuose yra trys išskirtinės iškilios juostos. Jos primena originaliojo „Renault 4 GTL“ plastikines durų apsaugas.

Pagrindinis „Renault 4 E-Tech“ dizaino bruožas – atsidarantis audeklinis stogas, suteikiantis šiam modeliui visiškai naują išvaizdą. Čia taip pat galima įžvelgti užuominą į septintojo dešimtmečio R4, ypač į „Plein Air“ (atviro stogo) versiją.

Elektrinį „Renault 4 E-Tech“ bus galima įsigyti septynių stilingų ir elegantiškų spalvų: baltos „Glacier White“, pilkos „Urban Grey“, juodos „Starry Black“, raudonos „Carmin Red“, rudos „Terracotta Brown“, „Hauts-de-France“ žalios ir mėlynos „Cloud Blue“.

„Renault“ 4 dydis

Abu elektromobiliai sukurti ant platformos, skirtos B segmento elektromobiliams. Tiesą sakant, šis Prancūzijos gamintojas visais laikais ir buvo sėkmingiausias A ir B dydžio automobilių gamintojas.

Elektriniai „Renault 5 E-Tech“ ir „Renault 4 E-Tech“ turi 68 proc. bendrų komponentų. Modulinė platformos konstrukcija taip pat turėjo įtakos ilgesnei ratų bazei (2,62 m), didesniems ratams, padidėjusiai prošvaisai (18,1 cm).

Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra 4,14 m ilgio, tačiau vis tiek pasižymi erdve. Jame patogiai gali keliauti penki žmonės, be to, jame yra 420 litrų bagažinė, kurią lengva pasiekti dėl žemo krovimo slenksčio ir elektra valdomo dangčio.

Labai svarbu: elektrinio „Renault 4 E-Tech“ priekinė keleivio sėdynė yra lygiai nulenkiama – tokios funkcijos nėra jokiame kitame tokio dydžio elektromobilyje (žiūr. video).

Iš 420 litrų bagažinės talpos 35 litrus užima po grindimis esančios daiktadėžės. Puikiai tinka įkrovimo kabeliui laikyti. Tačiau ši erdvė nebuvo suprojektuota kaip vienas paprastas vienetas. Iš tikrųjų tai yra liukas su dviem skirtingomis angomis – naujovė, atspindinti „Renault 4 E-Tech“ funkcionalumą. Ši dviguba anga naudinga, kai krovinys uždaromas iš vienos pusės. Kitą dalį galima atidaryti, kad būtų galima lengvai laikyti daiktus.

Labiau tinka miestui, bet galima keliauti ir į tolimas keliones

Gamintojai isutinka, kad tokio dizaino elektromobilis negali pasižymėti pačiomis geriausiomis aerodinaminėmis savybėmis. Čia svarbiau stilius ir praktiškumas. Tad „Renault 4“ nėra greitkelių žvėris. Kaip aerodinamikos ir efektyvumo etaloną „Renault“ kuria kitą elektromoblį, turintį dar ir vandenilio celių (papildomą) sistemą. Tai – „Embleme“.

VIDEO: „Renault“ koncepciniai modeliai Paryžiaus parodoje: „Twingo“ ir „Embleme“

52 kWh talpos ličio jonų baterijoje naudojama NMC (nikelio mangano kobalto) technologija, užtikrinanti geriausią energijos tankį dabartinėje rinkoje. Ją sudaro keturi dideli moduliai viename korpuse. Dėl šios supaprastintos architektūros baterija sveria mažiau nei 300 kg.

„Renault 4 E-Tech“ 110 kW (150 AG / 245 Nm) variklis, tiesiogiai sukurtas elektromobilių „Megane E-Tech“ ir „Scenic E-Tech“ variklio pagrindu, yra toks pat kaip ir „Renault 5 E-Tech“. Su šiuo varikliu elektromobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 8,5 sekundės, o nuo 80 iki 120 km/val. – greičiau nei per 7 sekundes.

Didžiausias greitis elektroniniu būdu ribojamas iki 150 km/val.

Visos elektrinio „Renault 4 E-Tech“ versijos turi 11 kW kintamosios srovės dvikryptį įkroviklį, kuris suteikia automobiliui dar didesnę judėjimo laisvę, nes juo galima važiuoti į bet kurį Europos miestą.

Platus technologijų spektras

„Renault 4 E-Tech“ viduje galima rasti du ekranus, kurie leis patogiai valdyti visas parinktis ir matyti reikiamus parametrus apie kelionę ar patį elektromobilį. Pirmasis priešais vairuotoją esantis ekranas yra 10,1 colio skaitmeninis prietaisų skydelis (pradinio lygio modeliuose – 7 colių), kuriame rodoma visa vairavimo informacija.

Centrinis multimedijos ekranas visose versijose yra 10 colių. Jame įdiegta „OpenR Link“ sistema su „Google“ paslaugų paketu.

Naudojantis „Google Maps“ galima suplanuoti ne tik kelionę, bet ir įkrovimą iki pat kelionės tikslo. Anksčiau reikalaujamas minimalus įkrovos lygis buvo 30 proc., o dabar prireikus jį galima reguliuoti maždaug 10 proc. Dar geriau, kad dabar vairuotojai gali perskaičiuoti maršrutą, negrįždami prie pradinio plano, jei nusprendžia pakeisti savo kelionę.

Elektromobilio maršruto planuotojas dabar gali įjungti išankstinį baterijos kondicionavimą, kai transporto priemonė artėja prie įkrovimo punkto, ir pašildyti bateriją iki optimalios įkrovimo temperatūros. Centriniame multimedijos ekrane rodoma svarbiausia informacija, pavyzdžiui, kiek laiko reikia laukti įkrovimo punkte, kokia yra galia ir koks yra baterijos įkrovos procentas atvykus.

Bendradarbiaujant kartu su „ChatGPT“, „Renault 4 E-Tech“ taip pat yra antrasis šios serijos automobilis, kuriame įdiegtas oficialus „Renault“ avataras „Reno“. Tai yra humanizuotos technologijos pavyzdys, kuris padeda naudotojams susipažinti su automobiliu ir jo funkcijomis. Tarsi virtualus antrasis pilotas, turintis profesionalių žinių, jis gali valdyti daugelį transporto priemonės funkcijų, susijusių su vairavimu ir įkrovimu.

Pastaba

15min žurnalistas Paryžuaus automobilių parodoje lankėsi „Renault Group“ kvietimu, tačiau tai neturi įtakos objektyvumui. Kituose reportažuose – apie naujausius „Dacia“, „Audi“, BMW, „Ford“, KIA modelius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“